رونالدو؛ آقای هت تریک


گروه ورزشی/ در ادامه رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2022 در اروپا، پرتغال میزبان لوکزامبورگ بود و با 5 گل پیروز شد. در این بازی کریس رونالدو درخشان ظاهر شد و با زدن 3 گل به آمار 115 گل در 182 بازی ملی رسید. برونو فرناندز و ژائو پالینها دیگر گل‌های پرتغال را به ثمر رساندند.
گفتنی است رونالدو با ارتقای آمار خود به 10 هت تریک برای پرتغال، از این نظر در تاریخ بازی‌های ملی در جهان رکورددار شد. ضمن اینکه او هت تریک شماره 58 دوران حرفه‌ای خود را تجربه کرد. جالب اینکه رونالدو در رده ملی، دروازه هیچ تیمی را به اندازه لوکزامبورگ باز نکرده و تاکنون 9 بار به این تیم گل زده است. رونالدو همچنین در 12 بازی ملی سال 2021 موفق به ثبت 13 گل شده است.
بهترین سال او در بازی‌های ملی از نظر گلزنی به سال 2019 مربوط می‌شود که در 10 بازی موفق به ثبت 14 گل شد. او فرصت دارد در بازی‌های ملی ماه نوامبر (آبان)، رکورد شخصی خود را ارتقا دهد. موضوع دیگر درباره گل‌های رونالدو این است که او در نیمه دوم مسابقات زهردارتر است. او بویژه در حد فاصل دقیقه ۷۶ تا پایان مسابقه، تهدید بزرگی برای دروازه حریفان محسوب می‌شود. رونالدو در نیمه اول بازی‌های ملی ۴۷ و در نیمه دوم ۶۸ گل به ثمر رسانده است. پس از پای راست قهار رونالدو (61 گل)، ضربات سر (28 گل) و سپس شوت‌های با پای چپ او (26 گل)، عامل اصلی گل‌هایش در مسابقات ملی هستند. ضربات آزاد و پنالتی‌ها تقریباً یک پنجم گل‌های کریس را در مسابقات ملی تشکیل می‌دهند. او 89 بار در جریان بازی، 16 بار از روی نقطه پنالتی و 10 بار از روی ضربه آزاد مستقیم گل زده است.
گفتنی است در سایر دیدارهای مقدماتی جام جهانی در قاره سبز، انگلیس میزبان مجارستان بود و با تساوی 1-1 متوقف شد. زالای (24 - پنالتی) برای مجارستان و استونس (34) برای سه شیرها گل زدند. لهستان هم با یک گل از سد آلبانی گذشت. البته این بازی با حواشی همراه بود و زمانی که سوییدرسکی (زننده گل لهستان) و هم تیمی‌اش خواستند شادی گل انجام دهند، تماشاگران آلبانی به سمت آنها بطری پرتاب کردند و به همین دلیل کلمن تورپن داور مسابقه دستور داد بازی متوقف شود. وقفه‌ای که حدود 20 دقیقه به طول انجامید و لهستان با همان نتیجه 1-0 حریفش را از پیش رو برداشت تا گام بلندی در مسیر رسیدن به جام جهانی 2022 بردارد.
همچنین دانمارک با یک گل از سد اتریش عبور کرد و با کسب 24 امتیاز صعودش به جام جهانی را قطعی کرد تا پس از آلمان دومین تیمی باشد که حضورش در قطر را مسجل می‌کند.
در دیگر بازی‌ها، صربستان 3-1 جمهوری آذربایجان را برد، کوزوو 1-2 مغلوب گرجستان شد، بلغارستان 2-1 ایرلند شمالی را شکست داد و لیتوانی هم 0-4 برابر سوئیس بازنده شد.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7747/14/589100/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها