پنج رویـــداد جهان



عبورکرونا از رکورد آنفلوانزای 1918

مقامات بهداشتی ایالات متحده پیش‌بینی کرده‌اند که موارد فوتی ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ در این کشور طی دو هفته آینده از تلفات پاندمی آنفلوانزای ۱۹۱۸ فراتر خواهد رفت. در پاندمی آنفلوانزای ۱۹۱۸ تنها ۶۷۵ هزار نفر در این کشور جان خود را از دست دادند، اما براساس داده‌هایی که توسط مرکز علوم و مهندسی سیستم‌ها در دانشگاه جان هاپکینز تهیه شده، بیش از ۶۶۲ هزار امریکایی قربانی کووید ۱۹ شده‌اند. که همچنان به شمار آن افزوده می شود.

پول برای تماشای فیلم ترسناک

یک شرکت امریکایی حاضر است بابت تماشای ۱۳ فیلم ترسناک، ۱۳۰۰ دلار بپردازد. شرکت «فایننس‌باز» اعلام کرده پس از قرعه‌کشی، یک نفر را برای شرکت در تحقیقی انتخاب خواهد کرد که قرار است تأثیر میزان بودجه فیلم‌های ترسناک را بر درجه ترسناک بودن آنها بررسی کند. این شرکت اعلام کرده فرد انتخاب شده باید در حین تماشای فیلم‌ها مچ‌بند «فیت‌بیت» را برای سنجش ضربان‌ قلب ببندد.

۲ درصد واکسن دنیا درآفریقا

دبیرکل سازمان جهانی بهداشت (WHO) گفت: تنها دو درصد از واکسن های کووید-۱۹ در آفریقا توزیع شده است. «تدروس آدهانوم» با بیان اینکه تاکنون بیش از ۵.۷ میلیارد دوز واکسن کووید-۱۹ در سراسر جهان تزریق شده، اظهار کرد: با این حال تاکنون تنها دو کشور در آفریقا به ۴۰ درصد هدف تعیین شده رسیده اند که پایین ترین میزان در مقایسه با هر منطقه دیگری است.

شلیک موشک به سمت ژاپن

مقامات کره جنوبی گفته‌اند، کره شمالی حداقل دو موشک بالستیک به سمت آب‌های آزاد شلیک کرده است. در هفته‌های گذشته نیز پیونگ‌یانگ نوع جدیدی از موشک بالستیک دوربرد را مورد آزمایش قرار داده بود. فرمانده ارتش کره جنوبی گفته این موشک‌ها روز چهارشنبه ۱۵ سپتامبر (۲۴ شهریور) از مرکز کره شمالی به سمت دریای ژاپن شلیک شده‌اند.

کشتار جنجالی 1400 دلفین

در پی کشتار بیش از ۱۴۰۰ دلفین در جزایر فارو که تصور می‌شود بزرگترین مورد صید این پستاندار در آنجا باشد، سنت شکار دلفین‌ها مورد انتقاد قرار گرفته است. این گروه از دلفین‌های پهلوسفید روز یکشنبه به‌سوی بزرگترین آبدره (فیورد) در اطلس شمالی هدایت شدند. قایق‌ها این گروه را به‌سوی آب‌های کم عمق ساحل اسکالابوتنور در ایستوروی هدایت کردند، جایی که با ضربات چاقو کشته شدند. لاشه حیوانات به ساحل کشیده و برای مصرف در میان بومیان تقسیم شد.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7725/4/587037/2
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها