هنرمندان در فضای مجازی




بازار داغ تولیدات فرهنگی در فضای مجازی
واکنش‌‌ها نسبت به خبر ممنوعیت مدارس از دادن پرونده تحصیلی به مادران یکی از پربازخوردترین خبرها در فضای مجازی بود که اهالی فرهنگ و هنر هم به آن واکنش نشان دادند. اگر چه روز گذشته آموزش و پرورش ممنوعیت دریافت کارنامه فرزندان از سوی مادران را تکذیب کرد اما همین تکذیبیه هم بی‌بازخورد نماند و برخی از هنرمندان از جمله لیلی گلستان از تأثیرگذاری این واکنش‌ها نوشتند. فارغ از این ماجرا، پخش قسمت ششم سریال «خاتون» به کارگردانی تینا پاکروان و دعوت به تماشای قسمت تازه این سریال از سوی اغلب بازیگران آن، تصویری بود که به تعداد زیاد در این فضا بازنشر شد. فضای مجازی و صفحات اینستاگرام هنرمندان این روزها بیشتر به فضایی برای اطلاع‌رسانی از تولیدات تازه‌شان تبدیل شده است و اخبار ساخت یا پخش این آثار در صفحات شخصی آنها دیده می‌شود.

چهره‌ها
حمید فرخ‌نژاد، آنونسی از سریال «میدان سرخ» منتشر کرده و از پخش اولین قسمت آن خبر داده است. با پایان سریال «زخم کاری» محمدحسین مهدویان، «میدان سرخ» قرار است از روز جمعه 26 شهریورماه از فیلیمو پخش شود. «میدان سرخ» نام اولین سریال ابراهیم ابراهیمیان در مقام کارگردان است و جواد نوروزبیگی به‌عنوان تهیه کننده او را همراهی می‌کند. ابراهیم ابراهیمیان فیلم‌های «ارسال آگهی تسلیت برای روزنامه»، «عادت نمی‌کنیم»، «پیلوت» و «دابلند» را در کارنامه خود دارد و این اولین سریالی است که با حضور ستاره‌های سینمای ایران و در ژانری متفاوت کارگردانی خواهد کرد. حمید فرخ‌نژاد، مهتاب کرامتی، بهرام افشاری، رضایزدانی، سعید داخ، کاظم سیاحی، مهدی حسینی نیا، مسعود کرامتی و... از جمله چهره‌هایی هستند که در این سریال حضور دارند.
رضا صادقی بخشی از کلیپ تازه‌اش با عنوان «هیچی» را منتشر کرده و نوشته است: «خیلی‌ها رو می‌شناسم که خیلى وقته بال‌هاى سنگ خورده و زخمیشون رو جمع کردن و در جواب همه سؤال‌ها و گفتن‌ها فقط یک «هـیچى »بزرگ صداى آرام سکوتشونه.. یکى مثل من، مثل تو که می‌خونى، مثل اونایی که می‌شناسیم، هممون دیگه بى‌جون شده شلاق این روزگارى هستیم که ……یا ولش کن، همون «هـیچى...» در میان هشتگ‌های این پست نام علی انصاریان هم دیده می‌شود.
کاظم هژیرآزاد بازیگر سینما و تئاتر که اوایل شهریورماه در سوگ از دست دادن پسرش آرمان نشست و عکس خاک‌سپاری غریبانه پسرش در فضای مجازی بازنشر شد، روز گذشته با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام از همدلی مردم و هنرمندان قدرددانی کرد. در یادداشت او آمده است: «از جهتی خدا را شاکرم که از دست دادن فرزندم آرمان مرا متوجه کرد که چقدر فرزندان دیگر دارم که همه مرا دوست دارند و به صبر و بردباری می‌خوانند. فرزندان عزیزم از همه شما سپاسگزارم شما را به خدا مواظب خودتون باشید و مرا خوشحال کنید چون آرمان مواظب خودش نبود.»
اکتای براهنی که این روزها در حال ساخت فیلم تازه‌اش «پیر پسر» است تصویری از خودش و حسن پورشیرازی را منتشر کرده و از پیوستن این بازیگر به فیلم تازه‌اش خبر داده و نوشته: «و از خوشبختی من است که با چنین دوستانی همکاری می‌کنم.» پیش از این نام حامد بهداد و لیلا حاتمی به‌عنوان بازیگران این فیلم اعلام شده بود. این فیلم به تهیه‌کنندگی بابک حمیدیان بزودی در تهران جلوی دوربین می‌رود.
سارا بهرامی به همراه دیگر بازیگران فیلم «علفزار» از جمله مائده طهماسبی تیزری از این فیلم به کارگردانی کاظم دانشی را منتشر کرده و از اتمام فیلمبرداری آن خبر داده است. در «علفزار» به تهیه‌کنندگی بهرام رادان، بازیگرانی همچون پژمان جمشیدی، سارا بهرامی، ستاره پسیانی، ترلان پروانه، مائده طهماسبی، عرفان ناصری، رؤیا جاویدنیا، مهدی زمین پرداز، یسنا میرطهماسب و... حضور دارند. طبق اخبار، این فیلم که مضمونی اجتماعی دارد، بر اساس داستان‌هایی واقعی نوشته شده است.
دانش اقباشاوی کارگردان سینما با جمله‌ای از نائومی وایز «یک فیلم کوچک از نیکولاس ری؛ می‌تواند به‌شدت هولناک باشد» علاقه‌مندان جدی سینما را به تماشای آثار این فیلمساز دعوت کرده است: از نیکولاس ری، فیلم ببینیم و مهارت فیلمسازی خود را افزایش دهیم حتی وقتی پول کم است با مهارت می‌شود فیلم خوب ساخت. از «ری» فیلم ببینیم.
عالیه عطایی نویسنده ایرانی-افغانستانی ساکن ایران که بعد از اتفاقات رخ داده در وطن‌اش فعالیتش در اینستاگرام پررنگتر شده، عکسی از پل مالان در هرات منتشر کرده و از آن به‌عنوان میعادگاه عاشقانه‌ پدر و مادرش در دهه هفتاد میلادی یاد کرده است. او در بخشی از یادداشت‌اش برای این تصویر نوشته: «وطن» برایم به قطعاتی خرد تقسیم می‌شود. به آدم‌ها، مکان‌ها، مثلاً خیابانی در تربت‌جام وطنم است تا همین پل مالان در هرات. کافه همیشگی‌ام در تهران وطنم هست تا صحن مسجد بی‌بی بزرگ در سمرقند یا حتی دورتر هم وطن‌هایی دارم که با میز و صندلی و در و پنجره و آدمی برایم معنی پیدا می‌کند.»


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7725/16/587030/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها