هنرمندان در فضای مجازی



روز گذشته فضای مجازی اکثر هنرمندان به تبریک تولد امیر جعفری و پژمان جمشیدی بازیگران سینما اختصاص داشت. همچنین تصاویر لحظه غرورآفرین دلاورزن خوزستانی ‌هاشمیه متقیان در مسابقات پارالمپیک و نیز تصویر هنرستان دخترانه سوره و منتفی شدن تعطیلی رشته نمایش از جمله تصاویر پرتکرار در صفحات اصحاب فرهنگ و هنر بود.

به یاد هنرمندان باشیم
پرویز پرستویی، بازیگر پیشکسوت سینما  در صفحه شخصی خود در اینستاگرام عکسی از تقدیر موزه سینما از رضا رویگری گذاشته است و از دست‌اندرکاران این حرکت خوب تقدیر کرده است. او بخشی از صحبت‌های رضا رویگری را گذاشته است: «گفت: پدرم بسیار مذهبی بود و دلش می‌خواست روحانی شوم حتی در نوجوانی ماه رمضان در پشت بام خانه‌مان اذان می‌گفتم و در مسجد اعظم تجریش آموزش قرآن، دروس دینی و مذهبی آموختم. قبل از انقلاب داریوش مهرجویی برای فیلم «الموت» از من دعوت به همکاری کرد که آن فیلم به نتیجه نرسید و سال‌ها بعد با «اجاره‌نشین‌ها» فرصت این همکاری فراهم شد که تجربه بسیار شیرینی برایم بود.»

چهره‌ها
پیمان خازنی، آهنگساز جوانی است که ویدیویی از آماده‌سازی قطعه‌ «خانه آبی» با خوانندگی علیرضا قربانی منتشر کرده است. او درباره این کلیپ نوشته است: «‎ماجرا به ساعت ۷ صبح یک روز جمعه از سال ۱۳۹۶ برمی‌گردد. تنها چند دقیقه زمان برد تا خوانش قصه‌ خانه آبی را که ساعتی قبل شروع و تمامش کرده بودم، بپذیرد. علیرضا قربانی همواره پذیرای ایده‌های جدیدی است که با دلش همراه است. هیجان کارهای نو دارد و از این رو هم سهل است هم سخت. او آمد و خانه آبی را خواند هم متن را خواند و هم آوای سحرآمیزش را سر داد. عصر آن روز هر سه در استودیو هنر بودیم. همراه با پیمان خازنی که از همان صبح جمعه تا عصر، تم اصلی موسیقی را نوشت. ‎خانه آبی صحبت از ناگفته‌هایی است که در دل جا می‌ماند و فرصت گفتنش از دست می‌رود.»
امیر جعفری بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر هم از تولدش نوشته است: «46 ساله شدم... شاکرم و امیدوار که اگر فرداها هم سهم چشم گشودنم باشد، به مهر بگذرد...
برای خودم داشتن لیاقت محبت و لطف شما و برای تمام مردم کشورم گذر از روزهای سخت و پیش آمد روزهای درخشان که هم قواره بزرگی‌شان هست را آرزو می‌کنم... و ای کاش افتادن اتفاقات خوب سهم همه‌مان باشد.»
گلاب آدینه در صفحه خود از لزوم واکسیناسیون نوشته است. او خطاب به مسئولان برای هنرمندان جوان درخواست واکسن داشته است: «براى واکسیناسیون هنرمندان جوان فکرى بکنید. آن‌هایى که شرایط عضویت در هیچ گروهى ندارند و نوبت سِنّی‌شان هم به این زودى‌ها نیست ولى مجبور به حضور در پروژه‌هاى تئاترى و سینمایى هستند.»


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7714/16/585897/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها