دیگه چه خبر


اعتراض وزارت خارجه  به دخالت در امور داخلی کشورمان

   خبر اول اینکه، سخنگوی وزارت امو‌ر خارجه بیانیه مداخله‌جویانه کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل درباره وقایع خوزستان را تأسف‌بار و یک اعلامیه سیاسی با ادبیات خصمانه خواند. در پی بروز اعتراضاتی در استان جنوبی کشورمان، «میشله باچله» کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای مداخله جویانه اظهاراتی را درخصوص وقایع خوزستان عنوان و نسبت به این وقایع ابراز نگرانی کرده است. به گزارش «ایران»، سعید خطیب‌زاده در واکنش به این بیانیه گفت: اتهامات وارد شده بدون توجه به تلاش‌های وسیع مقامات دولتی، قضایی، امنیتی و رسانه‌ای کشور برای کاهش آلام مردم این استان و برطرف کردن معضلات موجود، مهمترین گواه بر سیاسی بودن و بی اعتباری این بیانیه است و از این لحاظ بیانیه کمیسر عالی بیش از آنکه سخنان یک مقام بین‌المللی حقوق بشری باشد، بیشتر شبیه یک اعلامیه سیاسی با ادبیات خصمانه است. خطیب زاده اظهار نظر غیرکارشناسانه و مغرضانه درخصوص مدیریت منابع آب کشور را نه در حیطه مسئولیت کمیسر خواند و نه نهاد تحت مسئولیت وی را دارای وجاهت و‌ شأنیتی برای اظهار نظر در این خصوص ارزیابی و بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران برای حق تجمع مسالمت آمیز شهروندانش احترام قائل بوده و در بالاترین سطح، مقامات کشور وجود مشکل آب در منطقه و حق اعتراضات مسالمت آمیز را به رسمیت شناخته است. حضور پلیس و نیروی انتظامی در چنین تجمعاتی به منظور پیشگیری از  اغتشاشات و آسیب به مردم و اموال عمومی، بر اساس عرف و مقررات بین‌المللی امری قانونی و پذیرفته شده بوده و در عین حال شهادت یک مأمور پلیس و مجروح شدن تعداد دیگری، نشان از رخنه عوامل وابسته به بیگانه در صفوف معترضین به منظور فتنه‌افروزی و ایجاد درگیری‌های تصنعی دارد.

راهکارهای جبهه اصلاحات برای خوزستان

  خبر دیگر اینکه، جبهه اصلاحات ایران در بیانیه‌ای، به ارائه راهکارهایی برای حل مشکلات خوزستان پرداخته است. به گزارش تابناک، در بخشی از این بیانیه آمده: مدل توسعه ایران در دهه‌های گذشته در عمل عمدتاً ناپایدار، نامتوازن، غیرمشارکتی، منابع‌محور و غیرفراگیر بوده است و یکی از نتایج این مدل توسعه تخریب گسترده طبیعت و محیط زیست بوده است.  توجه به حجم فزاینده بحران‌های آب، هوا، خاک و محیط زیست نشان می‌دهد که باید برای تشکیل وزارت محیط زیست، آب و خاک و افزایش اقتدار آن در صیانت از محیط زیست مطالعات لازم صورت گیرد. ایران برای احیا و نجات طبیعت، محیط زیست و منابع طبیعی‌اش زمان محدودی در اختیار دارد.  جبهه اصلاحات افزوده: مسئولان باید با صراحت و قاطعیت ممنوعیت هر طرح جدیدی برای انتقال آب حوضه به حوضه را اعلام و در مورد طرح های نیمه‌تمام هم با بازنگری در اهداف طرح‌ها، میزان انتقال را کاهش و مصرف را محدود به مصرف شرب کنند.  

روحانی پیگیر وضعیت زنان زندانی

  شنیدیم که، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری از آزادی تعدادی از زنان زندانی از بند زنان به دلیل شیوع کووید ۱۹ خبر داد.  به گزارش ایلنا، معصومه ابتکار در حساب توئیتری خود نوشت: ‌هفته گذشته موضوع شیوع کرونا در بند ‎زنان ‎زندان اوین را شخص آقای روحانی در جلسه هیأت دولت مطرح و از آقای آوایی - وزیر دادگستری- خواستار پیگیری از قوه قضائیه و رسیدگی به موضوع شدند. وی افزود: خوشبختانه به فاصله دو روز تعدادی از زندانیان آزاد شدند که امیدوارم ادامه یابد.

احتمال همکاری ایران و عراق در حوزه سدسازی

  دست آخر اینکه،  مقام عراقی از احتمال ساخت سد با مشارکت ایران در منطقه اروندرود خبر داد.  به‌گزارش ایلنا به‌نقل از خبرگزاری عراق، وزارت منابع آب عراق از سفر آینده یک تیم فنی به ایران برای ایجاد سد مشترک با ایران در منطقه اروند رود خبر داد. سخنگوی وزارت منابع آب عراق گفت: پس از تشکیل دولت ایران قول‌هایی داده شده است که یک سفر بسیار مهم به ایران انجام خواهد شد، زیرا به تفاهم و گفت‌وگوهای فنی برای بسیاری از نقاط برجسته نیاز است. وی تأکید کرد: مسأله اروندرود باید حل شود تا هر سال مجدداً تکرار نشود، بنابراین قصد پیشنهاد ایجاد یک سد مشترک در منطقه اروندرود داریم و این امن‌ترین راه‌حل خواهد بود.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7685/3/582952/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها