تا انتخابات 1400



  تازه‌ترین نظرسنجی مرکز افکارسنجی ایران-ایسپا- میزان مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری ایران را ۴۲ درصد برآورد کرده است. این نظرسنجی بعد از مناظره سوم انجام شده است. بر این اساس بیش از ۶۵ درصد مناظره سوم را تماشا نکرده بودند. در این نظرسنجی، ۷۳.۲ درصد از پاسخگویانی که گفته‌اند در انتخابات مشارکت می‌کنند، نامزد مورد نظر را انتخاب کرده‌ بودند.
  عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور با «ضعیف» خواندن رقابت‌های ریاست جمهوری امسال گفت: مدارس، دانشگاه‌ها و مساجد تقریباً تعطیل است و متأسفانه نامزدهای انتخابات، طرفداران و احزاب این دوره حتی در خیلی استان‌ها ستاد تشکیل ندادند و وقتی ستاد نباشد، تجمعات و میتینگ نیست.
  جبهه اصلاحات ایران که قبلاً اعلام کرده بود در انتخابات امسال از نامزدی حمایت نمی‌کند، شامگاه ۲۴ خرداد با برگزاری یک جلسه درباره حمایت یا عدم حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری رأی‌گیری کرد. بر این اساس، عبدالناصر همتی برای کسب حمایت این جبهه به ۳۰ رأی اعضا نیاز داشت ولی تنها ۲۳ رأی کسب کرد. مجمع عمومی جبهه اصلاحات ایران ۴۶ عضو دارد.
  سید محمد حسینی مسئول ستاد دانشگاهیان آیت‌الله ابراهیم رئیسی با اشاره به اینکه رئیسی از ادامه رقابت‌های انتخاباتی کناره‌گیری نمی‌کند گفت: توقعی که نیرو‌های انقلاب دارند این است که چهار نامزد دیگر به نفع رئیسی انصراف بدهند.
  محمد علی ابطحی فعال سیاسی اصلاح‌طلب در توئیتر نوشت: «این روزها خیلی اندیشیده‌ام. من نمی‌دانم رأی دادن در وضعیت فعلی مشکلی را به نفع مردم حل می‌کند یا نه. اما یقین دارم رأی ندادن هیچ مشکلی را حل نمی‌کند! پس من رأی می‌دهم و به آنها که نظر من را قبول ندارند احترام می‌گذارم. همین.»
  مالک شریعتی سخنگوی ستاد انتخاباتی علیرضا زاکانی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری، انتشار اخباری درباره انصراف زاکانی از ادامه حضور در رقابت‌های انتخاباتی را تکذیب کرد.
  آیت‌الله اعرافی عضو فقهای شورای نگهبان درباره تجدید نظر در صلاحیت نامزدهای تأیید صلاحیت شده به‌دلیل اظهارنظرهای مختلف در رقابت‌های انتخاباتی را منوط به نظر شورای نگهبان دانست و گفت: این مباحث در شورا در حال بررسی است و طی روزهای آینده توسط سخنگوی شورا اعلام خواهد شد.
  عبدالناصر همتی درباره احتمال ائتلاف با مهرعلیزاده گفت: صحبتی با ایشان نداشتم و ملاقاتی هم با ایشان نداشتم، از همان ابتدا گفتم یک اقتصاددان باید مسئولیت کشور را برعهده گیرد این دلیل من برای حضور است، محکم ایستادم، تا سرنوشت انتخابات را به سمتی ببرم که یک فرد با بینش اقتصادی کشور را به سمت توسعه پایدار سوق دهد.
  علی لاریجانی در پیامی توئیتری نوشت: «در مورد بیانات آیت‌الله اعرافی که فرمودند: «دلایل عدم احراز صلاحیت کاندیداهای ریاست جمهوری به آنان به روشنی اعلام می‌شود اما اعلام عمومی این مسأله جای کار بیشتری دارد»، ‌به استحضار ایشان و ملت عزیز می‌رساند:علی‌رغم تقاضای مکرر اینجانب و درخواست رسمی و کتبی، شورای محترم نگهبان هیچ مطلبی را در مورد عدم احراز صلاحیت به اینجانب ارائه ننموده است.»
  سید ابراهیم رئیسی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امروز به تالار بورس تهران واقع در سعادت‌آباد سر زد.
  محمدرضا عارف رئیس بنیاد امید ایرانیان با انتشار نامه‌ای خطاب به مردم ایران گفت: برای آینده ایران رأی می‌دهم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7652/2/579637/2
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها