این بار کرونا موزه هنرهای معاصر را تعطیل کرد‌




گروه فرهنگی/ 9 بهمن سال گذشته موزه هنرهای معاصر بعد از تعطیلی 30‌ماهه بازگشایی شد، اما در کمتر از 3 ماه به‌دلیل شیوع کرونا بنا به تصمیم ستاد ملی کرونا این نهاد هنری بسته شد.
روز گذشته روابط عمومی موزه هنرهای معاصر اعلام کرد: بنا بر اعلام ستاد ملی کرونا بر نارنجی شدن شهر تهران و لزوم تعطیلی فعالیت‌های سطح ۳ و ۴ و با توجه به اینکه موزه‌ها در سطح سوم فعالیت‌ها قرار دارند، موزه هنرهای معاصر تهران از روز یکشنبه ۱۵ فروردین تا صدور مجوز بازگشایی از سوی ستاد ملی کرونا تعطیل خواهد بود.
تعطیلی موزه‌ هنرهای معاصر زمانی صورت گرفت که بعد از تعطیلات 3 روزه سینما و تئاتر به‌دلیل نارنجی شدن وضعیت کرونایی تهران تئاتر و سینما بالاخره از گروه مشاغل گروه سه کرونا به گروه ۲ منتقل شدند و فعالیت خود را ازسرگرفتند.
بهار سال 1397 موزه هنرهای معاصر برای بازسازی و نوسازی تعطیل شد، پروژه‌ای که به مدت 3 سال طول کشید و بازگشایی آن با دو نمایشگاه «ارمغان» و «عکاسی مفهومی» بود که در زمان بازدید به‌دلیل شرایط کرونا و حفظ امنیت مخاطبان برای بازدید عمومی از 14 بهمن ماه برای عموم با وقت قبلی و تهیه بلیت میسر بود، اما با تصمیم مجدد ستاد کرونا این موزه مجدد بسته شد.
موزه هنرهای معاصر تهران دارای بیش از 3 هزار اثر کم‌نظیر موزه‌ای جهانی است که شامل آثار ایرانی و خارجی هنر نوین است. آثاری از پیکاسو، کامی پیسارو، پل گوگن، کلود مونه، لوترک، رنه ماگریت، جکسون پولاک در گنجینه این موزه 44 ساله وجود دارد. وجود این آثار و آثار هنرمندان ایرانی باعث شد که برخی از آثار این گنجینه از مهم‌ترین و البته گران‌ترین آثار هنری جهان به‌شمار روند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7595/19/573431/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها