دیگه چه خبر؟




پیشنهادهای اشپیگل به دولت بایدن

   خبر اول اینکه، مجله تاگس اشپیگل آلمان با اشاره به تحرکات اخیر درباره برجام و نشست روز سه‌شنبه در وین نوشت: تصمیم جو بایدن برای بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران، از اهمیت بالایی برای حفظ ثبات و صلح در خاورمیانه برخوردار است. به گزارش شفقنا، به نوشته این مجله آلمانی برای جلوگیری از شکست تلاش‌های فعلی، آلمان باید با فرانسه و انگلیس همکاری دیپلماتیک داشته و در جهت اجرای هماهنگ گام‌های ایران و امریکا تلاش کند. اشپیگل در تشریح برخی گام‌هایی که امریکا باید بردارد نوشت: اول، امریکا می‌تواند تحریم‌های ثانویه علیه شرکت‌ها و نهادهای دیگر کشورها را که هنوز به توافق هسته‌ای متعهد بوده و آماده همکاری اقتصادی با تهران هستند، لغو کند.دوم، تحریم‌های مربوط به مواد پزشکی و داروها باید به طور کامل برداشته شود، این امر بخصوص در زمان پاندمی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. سوم اینکه بخش کوچکی از درآمد‌های بلوکه شده ایران ناشی از تجارت نفت آزاد شود. در مقابل، تهران باید تولید سانتریفیوژهای جدید را متوقف کرده یا غنی‌سازی اورانیوم را به ۳.۷ درصد محدود کند. اگر ایران نتواند به تعهدات خود عمل کند، می‌توان این گام‌ها را به عقب برگرداند.از سوی دیگر روزنامه «نیویورک تایمز» به نقل از یک مقام ارشد دولت امریکا نوشت که واشنگتن در پی حفظ تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران به‌عنوان اهرم فشار نیست. این مقام امریکایی با اشاره به سیاست فشار حداکثری «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری سابق امریکا علیه تهران تصریح کرد که کارزار فشار حداکثری که توسط دولت ترامپ علیه ایران اعمال شد، شکست خورده است.

عنابستانی از سرباز راهور شکایت کرد

  خبر دیگر اینکه،  علی اصغر عنابستانی نماینده اصولگرای مجلس که سیلی زدن او به‌صورت یک پلیس راهور حاشیه‌ساز شده بود، در پاسخ به این پرسش که نتیجه پرونده‌اش در هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان و در دادستانی چه شده است، گفت: علاقه‌ای به گفت‌وگو در این خصوص ندارد. به گزارش ایسنا، وی افزود: زمان همه چیز را مشخص خواهد کرد. ماجرا آن طور که فضاسازی رسانه‌ای شد نبود. من از نیروی انتظامی و از آن سرباز به علت توهین شکایت کردم و پرونده در دادسرای نظامی در حال رسیدگی است. عنابستانی افزود: پرونده نیروی انتظامی علیه اینجانب نیز در دادسرای کارکنان دولت در حال رسیدگی است. هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان هم در حال انجام دادن کار خودش است. تا آنجا که من اطلاع دارم نیروی انتظامی حاضر نشده پاسخ مجلس را بدهد اما هیأت نظارت بر نمایندگان رئیس و نایب رئیس و سخنگو دارد؛ می‌توانید از آنها در مورد پرونده‌ام سؤال کنید.

اصرار ریاض برای حضور در مذاکرات هسته‌ای با ایران

  دست آخر اینکه، وزیر امورخارجه عربستان با تکرار موضع زیاده خواهانه خود در قبال ایران، بار دیگر خواستار حضور ریاض در مذاکرات هسته‌ای شد. به گزارش ایسنا، فیصل بن فرحان در گفت‌وگو با شبکه سی.ان.ان بار دیگر درخواست این کشور برای مشارکت در هرگونه مذاکره درباره توافق هسته‌ای با ایران را تکرار کرد و گفت که اگر تهران خواهان آغاز گفت‌و‌گو با ریاض است، این اتفاق باید در چارچوب مذاکرات درباره برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) روی دهد. وی همچنین مدعی شد که شرکای اروپایی و امریکایی ریاض این خواسته را درک می‌کنند و می‌دانند که باید به نگرانی‌های کشورهای منطقه رسیدگی کنند. این در حالی است که مقامات کشورمان پیش از این با این قبیل درخواست‌ها مخالفت کرده‌اند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7595/3/573350/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها