عملیات تروریستی در حرم امام خمینی(ره) و ساختمان مجلس

حملات داعش در پایتخت


ساعت 10:30 دقیقه روز 17 خرداد 1396 (18 روز بعد از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری) ساختمان مجلس شورای اسلامی و ساعت 10:40 دقیقه حرم امام خمینی(ره) میدانگاه دو عملیات تروریستی گسترده از سوی نیروهای داعش بود. عملیات‌هایی که در جریان آن 17 نفر به شهادت رسیدند، 5 تروریست کشته و بیش از 50 نفر زخمی شدند. این حملات نخستین عملیات داعش در خاک ایران بود و تروریست‌ها بعد از چند ساعت عملیات از سوی نیروهای ناجا و سپاه کشته شدند.
خبرگزاری تسنیم درباره جزئیات این حادثه نوشت: «مهاجمان در پوشش مراجعه کنندگان از در شرقی مجلس که منتهی به سالن انتظار ملاقات کنندگان مردمی با نمایندگان است، قصد ورود داشته‌اند. نگهبانان درخواست بازرسی بسته همراه آنها را می‌کنند که منجر به درگیری می‌شود و آنها با تیراندازی به محافظان و مردم چند نفر را کشته و زخمی می‌کنند. سپس، با عبور از در ورودی به حیاط مجلس وارد شده و به سمت ساختمان دفاتر نمایندگان (ساختمان هفت طبقه) می‌روند. به‌دلیل اینکه، مسیر ورودی به لابی مجلس توسط یک در فلزی به وسیله حفاظت مجلس بسته شده بود، آنها نمی‌توانند وارد ساختمان اصلی مجلس شوند. سپس، به ناچار از راه پله به محل دفاتر نمایندگان می‌روند و پس از مجروح کردن تعدادی از افراد در هر طبقه، در طبقه چهارم مستقر می‌شوند. حفاظت مجلس نیز موفق می‌شود دفاتر نمایندگان را تخلیه و آنها را در طبقه چهارم محاصره کند.»
خبرگزاری‌ها حدود ساعت 12:30 دقیقه گزارش دادند که مهاجمان در طبقه چهارم ساختمان دفاتر نمایندگان در محاصره نیروهای امنیتی قرار گرفته‌‌اند و نهایتاً کشته شده‌اند. در این حمله هیچ گونه صدمه‌ای به نمایندگان مجلس وارد نشد.
کمی بعد از شروع عملیات تروریستی در مجلس ساعت ۱۰:۴۰ دو فرد مسلح از ناحیه غربی حرم امام خمینی(ره) قصد ورود به صحن اصلی را داشتند. این افراد هر دو مواد انفجاری به خود وصل کرده بودند و به محض ورود به آرامگاه، شروع به تیراندازی بی‌هدف کردند، در این حمله سه مأمور مجروح و یک باغبان شهید شد. یکی از تروریست‌ها در زمان محاصره مواد همراه خود را منفجر کرد و فرد دوم در حال فرار توسط پلیس هدف گلوله قرار گرفت و کشته شد. سپاه پاسداران برای انتقام این حملات تروریستی مواضع داعش در استان دیرالزور، واقع در شرق سوریه را هدف حمله موشکی قرار داد.




آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7571/16/570128/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها