با حضور رئیس جمهوری در چهل و هفتمین پویش تدبیر و امید برای جهش تولید انجام شد

یک‌هشتم کل گلخانه‌های کشور در یک روز افتتاح شد


گروه اقتصادی / در چهل و هفتمین هفته از افتتاح طرح‌های ملی کشور روز یکشنبه همزمان با هشتمین روز از دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، ۳۷۲ طرح گلخانه‌ای و  فاز ۱ و ۲ مجتمع دامداری شرکت کشت و صنعت غزال با دستور حسن روحانی رئیس‌ جمهوری به صورت ویدیوکنفرانس به بهره‌برداری رسید.
۳۷۲ طرح گلخانه‌ای به مساحت ۹۵۴ هکتار با سرمایه‌گذاری ۳ هزار و ۳۶۰ میلیارد تومانی بخش دولتی و ۸۴۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی  با ظرفیت اشتغالزایی ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر در سطح کشور و همچنین فاز ۱ و ۲ مجتمع دامداری شرکت کشت و صنعت غزال با سرمایه‌گذاری ۷۰۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی و اشتغالزایی ۳۵۰ نفری در استان مرکزی دو طرح بزرگی هستند که با همت وزارت جهاد کشاورزی به بهره‌برداری رسیده است.
دراین روز همچنین از ۳۲ استودیو تولید برنامه‌های کشاورزی و شبکه‌های سراسری آموزش کشاورزی با ۴۲ کانال پخش زنده در سطح کشور رونمایی شد. در ادامه این مراسم نیز با اهدای لوح تقدیر از کشاورزان نمونه و برگزیده سراسر کشور تقدیر و تجلیل شد. با افتتاح این طرح‌ها و سرمایه‌گذاری ۴ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومانی، برای  ۱۱ هزار و ۸۵۰ نفر اشتغالزایی شده است.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، رئیس جمهوری در مراسم افتتاح طرح‌های وزارت جهاد کشاورزی و تجلیل از کشاورزان نمونه با قدردانی از همه کشاورزان کشور بویژه کشاورزان نمونه تأکید کرد که کشاورزان با کار و تلاش شبانه روزی خود، خودکفایی، استقلال کشور و امنیت غذایی مردم را تأمین می‌کنند و ما همه قدردان زحمات آنان هستیم. حسن روحانی گفت: از افتخارات این دولت، انجام کارهای بزرگ در زمینه‌های مختلف حوزه کشاورزی است.
رئیس جمهوری افتتاح 954 هکتار گلخانه طی یک روز که معادل یک هشتم کل گلخانه‌های کشور از ابتدا تاکنون است را افتخارآمیز خواند و با قدردانی از تلاش‌های وزارت جهاد کشاورزی در دولت تدبیر و امید افزود: اقدامات در بخش کشاورزی بزرگ‌ترین پایه برای سلامت، حیات و امنیت غذایی جامعه است.
روحانی با بیان اینکه اگر در تأمین مواد و محصولات غذایی و کشاورزی محتاج خارج از کشور بودیم، مشکلات اساسی در شرایط حساس کشور به وجود می‌آمد، به شرایط شیوع کرونا در سرتاسر جهان اشاره و تأکید کرد: در ذهن کسی خطور نمی‌کرد که در روزی به خاطر کرونا تمام مرزهای کشورها به مدت  2 ماه بسته شود و اگر در این شرایط برای تأمین گندم و مواد غذایی نیازمند خارج بودیم، وضع نامناسبی در کشور به وجود می‌آمد.
رئیس جمهوری با اشاره به اهمیت آب و غذا در کنار هم برای صحت و سلامت مردم، ادامه داد: در شرایط جنگ اقتصادی و فشار تحریم‌ها، اهمیت موضوع امنیت غذایی بیشتر نمایان می‌شود. روحانی تأمین و ارائه بذر مناسب به کشاورزان در دولت تدبیر و امید را افتخاری بزرگ برای کشور توصیف کرد و ادامه داد: امروز از یک هکتار زمین از 2 تا 10 تن محصول برداشت می‌شود و اگر تجهیزات کشاورزی در اختیار کشاورزان قرار نمی‌گرفت، برداشت محصول در زمان کوتاه و با این مقدار، امکان‌پذیر نبود.
رئیس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود به افتتاح 42 کانال آموزش مجازی کشاورزان اشاره و تصریح کرد: افتتاح این کانال‌های آموزشی و پاسخ به پرسش‌های کشاورزان بسیار حائزاهمیت است. روحانی خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت منابع آب و خاک در کشور باید تلاش کنیم که از آب و خاک محدود محصول بیشتری برداشت شود و در نظر داشته باشیم که گسترش زمین و آب‌رسانی به سادگی امکان‌پذیر نیست. رئیس جمهوری خودکفایی در زمینه گندم را یکی از دستاوردهای مهم دولت تدبیر و امید در حوزه کشاورزی برشمرد و گفت: برای تأمین گندم مورد نیاز و نان مردم روی پای خود ایستادیم و امروز در سفره مردم ایران محصولات کشاورزان و سایر تولیدکنندگان ایرانی قرار دارد.
روحانی همچنین به اقدامات دولت در زمینه سدسازی، کانال‌کشی و زهکشی زمین‌های کشاورزی اشاره و تأکید کرد: افتتاح 78 هزار هکتار زهکشی در یک روز از افتخارات بی‌نظیر در تاریخ کشور بود و در سیل گلستان شاهد فواید این زهکشی‌ها بودیم.
رئیس جمهوری با بیان اینکه 4 میلیون و 300 هزار نفر امروز در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند، تأکید کرد: مطمئن هستیم که می‌توانیم این مسیر خودکفایی، استقلال و امنیت غذایی مردم را تا پایان دولت تدبیر و امید ادامه دهیم.
رئیس جمهوری در ابتدای سخنان خود با گرامیداشت 19 بهمن 57 و ملحق شدن نیروهای مسلح و بویژه نیروی هوایی به انقلاب اسلامی و ملت ایران و با قدردانی از رشادت‌های نیروی هوایی در 8 سال دفاع مقدس و تمام عرصه‌های تاریخی کشور، ادامه داد: همه پرسنل نیروی هوایی، خلبانان و بویژه شهیدان بابایی و ستاری نقش بسیار بزرگی در دفاع مقدس برعهده داشتند.

اصلاحیه لایحه بودجه در اولین فرصت به مجلس ارائه خواهد شد
تأخیر در تصویب لایحه بودجه، اثرات منفی بر اقتصاد خواهد داشت

دویست و دومین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، روز یکشنبه به بررسی نحوه اقدام دولت در رابطه با لایحه بودجه 1400 که از سوی مجلس شورای اسلامی به دولت عودت داده شده است، اختصاص یافت.
رئیس جمهوری در این جلسه با اشاره به ارجاع  لایحه بودجه از مجلس، گفت: از آنجا که دولت همواره در تلاش برای تعامل و گفت‌وگو با سایر قوا برای انجام امور کشور بوده است و درعین حال با توجه به شرایط خاص کشور در آستانه بهره‌گیری از ثمرات مقاومت حداکثری ملت در جنگ تحمیلی اقتصادی، نمی‌توان زمان و امور را صرف اختلاف و چالش‌ها کرد.
حسن روحانی با بیان اینکه برخی اقداماتی که در بررسی و رد لایحه بودجه و ارجاع آن به دولت خلاف قاعده مرسوم و آیین‌نامه بوده است، گفت: در اولین فرصت مصوبه جدید دولت درخصوص لایحه بودجه 1400به مجلس ارائه خواهد شد.
روحانی خاطرنشان کرد: در عین حال از فرصت باقی مانده برای گفت‌وگو‌های سازنده با نمایندگان مجلس برای تنظیم اصلاحیه لایحه بودجه استفاده خواهد شد.
رئیس جمهوری با تأکید بر این نکته که دولت کماکان معتقد است لایحه بودجه ارائه شده به مجلس منطبق بر اقتضائات اقتصادی کشور بوده است، افزود: تأخیر در تصویب و جنجال بر سر موضوع مهمی چون لایحه بودجه، بی تردید اثرات منفی خود را بر اقتصاد کشور داشته و خواهد داشت و از مجلس محترم انتظار می‌رود، اصلاحیه دولت به دور از تنش و در آرامش مورد بررسی قرار گیرد و در کوتاه‌ترین زمان به رأی گذاشته شود.
تأمین مالی طرح‏‌های زیربنایی و عمرانی ازجمله طرح‌‏های آزادراهی و ریلی کشور از طریق بازار سرمایه از دیگر موضوعات مطرح شده در جلسه دیروز ستاد هماهنگی اقتصادی دولت بود که مورد بحث قرار گرفت. شفافیت، نقدشوندگی، تضمین سود و درآمد بیشتر در مقایسه با سایر سرمایه‏‌گذاری‌‏ها از مزایای این روش برای سرمایه‏‌گذاران خواهد بود. ستاد هماهنگی اقتصادی دولت با تشکیل صندوق پروژه و تأمین مالی از بازار سرمایه برای پروژه‌های زیرساختی راه و شهرسازی موافقت کرد و سازمان برنامه و بودجه، وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی مأموریت یافتند که همکاری لازم را در این زمینه به عمل آورند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7562/8/568978/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها