مخاطبان بیانات رهبری درباره بدزبانی چه نهادهایی بودند؟



دو عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در موضعگیری‌هایی مخاطبان بیانات رهبر معظم انقلاب درباره پرهیز از بدگویی و بدزبانی را احصا و به مراعات اخلاق در انتقاد دعوت کردند.
مجید انصاری در سخنان خود پیرامون این موضوع گفت: در عین اختلاف نظرهایی که داریم ولی هیچ دلیلی ندارد که سخن خود را با هتاکی و بدزبانی بیان کنیم. متأسفانه عده‌ای تصور می‌کنند انقلابیگری یعنی اینکه با تندی حرف زده و رفتار کنند. انصاری با بیان اینکه به نظر می‌رسد مخاطب اصلی سخنان رهبری، صاحبان تریبون‌های عمومی و مسئولانی هستند که به این تریبون‌ها دسترسی دارند، افزود: از آنجا که مذاکرات نمایندگان به طور مستقیم از تریبون مجلس در سراسر کشور پخش می‌شود، باید بسیار سنجیده باشد. او صدا و سیما و ائمه جمعه را از دیگر مخاطبان سخنان اخیر رهبری دانست و ادامه داد: متأسفانه اشخاص و جریان‌ها در صدا و سیما بدون داشتن کمترین حق دفاعی متهم می‌شوند. همچنان که هیچ توقعی نیست که امام جمعه‌ای از تریبون نماز جمعه که باید دعوت کننده به عدالت و تقوا باشد،
سوءاستفاده کند و علیه اشخاص و جریاناتی بدگویی و بدزبانی کند. حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم، دیگر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره پرهیز از بدگویی و بدزبانی، گفت که هرچند مخاطب مستقیم بیانات رهبر انقلاب اسلامی مداحان بودند، اما نمایندگان مجلس، نخبگان جامعه و به تعبیر حضرت امام (ره) عصاره فضایل ملت هستند و باید فضایل خود را نشان دهند و برای عامه مردم الگو باشند. او در ادامه خطاب به نمایندگان مجلس گفت: می‌توانید از دولت و شخص رئیس جمهوری انتقاد کنید اما این انتقاد باید همراه با ادب و احترام باشد، گرچه شما ممکن است سخنان‌تان برای آن شخص ناراحت‌کننده باشد، اما ناراحتی ناشی از بی‌ادبی نیست، بلکه ناشی از صراحت لهجه و شفافیت بیان است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7562/3/568951/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها