معاون امور مجلس رئیس جمهوری خبرداد

آمادگی دولت برای رفع ابهامات مجلس درباره بودجه



معاون امور مجلس رئیس ‌جمهوری با اعلام اینکه بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ در صحن مجلس سه‌شنبه آغاز می‌شود، گفت: اگر نمایندگان راجع به احکام لایحه بودجه، تبصره‌ها، هزینه‌ها و درآمدها ابهام یا سؤالی دارند، دولت آماده رفع ابهامات و پاسخگویی به سؤالات است.
به‌گزارش «ایران» حسینعلی امیری روز گذشته در حاشیه نشست هیأت، با اشاره به اینکه سازمان برنامه و بودجه نماینده دولت در زمینه لایحه بودجه است، اظهار کرد: رئیس ‌جمهوری هم در نشست دولت تأکید داشت که آقای نوبخت و وزرای اقتصادی با مجلس برای تصویب لایحه همکاری و مشارکت داشته باشند.
او با بیان اینکه هر کدام از احکام لایحه بودجه دارای منطق خود است و این لایحه در جلسه‌های مختلف دولت با توجه به شرایط و واقعیت‌های کشور تهیه و تعیین شد و به تصویب رسید، افزود: نمایندگان مجلس حتماً نیت خیر دارند. بارها اعلام کردیم اگر نمایندگان راجع به احکام لایحه بودجه، تبصره‌ها، هزینه‌ها و درآمدها ابهام یا سؤالی دارند، دولت آماده رفع ابهامات و پاسخگویی به سؤالات است.
معاون رئیس جمهوری گفت : از آنجا که لایحه بودجه بر اساس واقعیت‌ها تهیه و تنظیم شده است، امیدواریم تغییرات آن به حدی نباشد که ساختار و شاکله بودجه به هم بخورد چون لایحه بودجه از یک نظام به هم پیوسته تشکیل می‌شود و یک منظومه به هم تنیده است که اگر یکپارچگی آن به هم بخورد قطعاً در اجرا با مشکلاتی مواجه خواهد شد.
امیری با اشاره به اینکه درصورت اعمال تغییرات زیاد، لایحه دولت به طرح تبدیل می‌شود و شورای نگهبان به آن ایراد خواهد گرفت، ابراز امیدواری کرد که نمایندگان مجلس در همکاری با نمایندگان دولت لایحه بودجه را به نحوی رسیدگی کند که چارچوب، شکل و نظمی که در آن وجود دارد، کماکان باقی بماند.معاون امور مجلس رئیس جمهوری درباره احتمال پس گرفتن لایحه بودجه از سوی دولت نیز گفت: ممکن است دولت در شرایطی لایحه‌ای را مسترد کند، اما لایحه بودجه قابل استرداد نیست و مهم‌ترین سند مالی یک سال آینده کشور است. کشور بدون قانون بودجه اساساً اداره نمی‌شود و از جهات قانونی موضوع استرداد لایحه بودجه کاملاً منتفی است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7553/2/567704/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها