مدیرعامل ایرنا در بازدید از روزنامه ایران :

روزنامه ایران مرجع معتبری در حوزه اطلاع‌رسانی و تبیین‌گری است


گروه اجتماعی : در سالروز انتشار روزنامه ایران، محمدرضا نوروزپور، مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی  با حضور در تحریریه «ایران» از بخش‌های مختلف روزنامه بازدید و از نزدیک بیست و ششمین سالگرد انتشار روزنامه ایران را به اهالی این رسانه تبریک گفت.
 وی با بیان اینکه روزنامه ایران به عنوان روزنامه‌ای در تراز ملی و اثربخش در حوزه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی است، خطاب به اعضای تحریریه ایران اظهار داشت: شما در شرایط سختی کار می کنید  در دوران کرونا  هستیم به ویژه اینکه آن اوایل شرایط بسیار سخت تر از حالا بود تا جایی که حتی در فراهم کردن ماسک و مواد ضد عفونی مشکل داشتیم اما به شکر خدا هم اکنون در این زمینه ها خودکفا شده ایم.  «ایران»  در چنین شرایط سختی با تمام قوا و نیروی خود در عرصه روزنامه نگاری از هیچ تلاشی فروگذار نکرد. از همان ابتدای تأسیس روزنامه ایران توسط آقای فریدون وردی نژاد تا کنون روزنامه نگاران برجسته ای در تحریریه این روزنامه قلم زدند. با اینکه اسم روزنامه  دولت روی شماست همواره مشکلات متعددی را پشت سر گذاشته اید تا  «ایران» همیشه پربار  و قدرتمند بتواند روی پاهای خود بایستد . ما می دانیم که به لحاظ اقتصادی و معیشت روزهای سختی را می گذرانید.
 وی  افزود: قدر با هم بودن را بدانید هیچ کس نمی داند حتی یک هفته دیگر چه اتفاقی خواهد افتاد. این دور هم بودن ها در محیط تحریریه بسیار ارزشمند است البته نباید از حفظ فاصله اجتماعی در این روزهای کرونایی غافل شویم.
«ایران»هم‌اکنون یکی از بازوهای اصلی رسانه‌ای دولت و مرجعی معتبر در حوزه اطلاع‌رسانی و تبیین‌گری است، آن هم در روزگار هیاهوی فیک‌نیوزها و گرم شدن تنور انواع جنگ‌های روانی و ادراکی داخلی و خارجی که هر یک با اهداف و اغراض سیاسی، اقتصادی و امنیتی، ارابه خود را می‌رانند و تازیانه بر اذهان، قلوب مردم و افکار عمومی می‌زنند. مدیرعامل ایرنا اظهار داشت: روزنامه ایران با گذشت 26 سال هنوز اعتبار و اعتماد خود را در میان مخاطبانش حفظ کرده است. اما با ورود به سال 1400 باید خود را برای عصری جدید همراه با رویکردی ویژه به شبکه‌های اجتماعی پرمخاطب در کنار تنوع تولید محتوا بر اساس نیاز مخاطبان آماده کند.
وی افزود: روزنامه‌ای که 26 سال قبل به میان مردم آمده و عنوان «روزنامه دولت» را هم یدک می‌کشد، رسالتی بزرگ‌تر از هر دورانی بر دوش دارد. اگرچه این شگردها قدیمی است، اما به‌واسطه توسعه فناوری‌های نوین، فراگیری شبکه‌های اجتماعی، تلویزیون‌ها و شبکه های خبری آنلاین و پیام‌رسان‌های تلفن‌ هوشمند، هیچگاه تا این اندازه بر اذهان توده‌ها و عملکرد کارگزاران مؤثر نبود‌ه است. خصوصاً اینکه طراحان جنگ روانی و ادراکی از گذشته تا به حال، بهره بسیار زیادی از رسانه‌های نوین برده‌اند.
نوروز‌پور گفت: از سوی دیگر نباید فراموش کرد که میزان اثربخشی و موفقیت شگردهای جنگ روانی و ادراکی در هرجامعه بستگی به وجود بسترها و زمینه‌های مساعد دارد. درحالی‌که شیوع یک پاندمی مانند کرونا، زمینه لازم برای اثربخشی جنگ روانی را در همه کشورهای دنیا بالا برده است باید توجه داشت که ایران ما فراتر از مؤلفه «کرونا» با زمینه‌های مستعد دیگری از جمله «تحریم»، «جنگ اقتصادی با امریکا»، «فساد»، «ناکارآمدی و سوء‌مدیریت»، «فقر و تبعیض و گرانی» مواجه است که کار را برای خنثی کردن اثرات جنگ روانی سخت‌تر می‌کند.
مدیرعامل ایرنا در پایان تأکید کرد «ایران» به مثابه روزنامه‌ای که نام و اعتبار خود را توأمان از «دولت» و «ملت» گرفته است، همه بضاعت و توانایی خود را برای رویارویی با چنین شرایط سختی به میدان آورده است. «ایران» در این چند سال کوشیده است با پروژه ناامید‌سازی ملت مقابله کند. «ایران» بارها و بارها با به تصویر کشیدن دستاوردهای موفق دولت در حوزه‌های مختلف و تشریح و تبیین خدمات دولت به اقشار مختلف مردم، با پروژه القای حس «بی‌تکلیفی و بی‌پناهی» درافتاده است. «ایران» در همه این سال‌ها از طریق ارائه نظرات و ایده‌های ناب از سوی متخصصان امر تلاش کرده تا به کارگزاران ، تصمیم‌گیران،  قانونگذاران و سیاست‌ورزان زنهار دهد که تصمیمات اشتباه نگیرند.




آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7547/1/566959/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها