آثار تصویرگران برگزیده جایزه هانس کریستین آندرسن را ببینید



موزه ملی هنر و ادبیات کودک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، نمایشگاهی از آثار تصویرگران ایرانی که برگزیده جایزه هانس کریستین آندرسن هستند، برگزار کرده است.
در این نمایشگاه ۳۴ اثر تصویرگری از فرشید مثقالی، نسرین خسروی، پژمان رحیمی‌زاده، فرشید شفیعی و محمدعلی بنی‌اسدی نامزدهای نهایی جایزه هانس کریستین آندرسن به نمایش گذاشته شده است. فرشید مثقالی تنها برنده ایرانی جایزه هانس‌ کریستین ‌آندرسن است و سایر هنرمندان نامزد دریافت این جایزه بوده‌اند. نمایشگاه آثار تصویرگری تا پایان بهمن سال۱۳۹۹ روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۴:۳۰ با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در موزه ملی هنر و ادبیات کودک کانون برقرار است. موزه ملی هنر و ادبیات کودک کانون در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.
مخاطبان این آثار می‌توانند عکس های این نمایشگاه را در پایگاه خبری کودک و نوجوان کانون پرورش فکری به نشانی  kanoonnews.ir ببینند.
جایزه هانس کریستین آندرسن که به نوبل کوچک معروف است هر دو سال یک‌ بار به مجموعه آثار یک نویسنده و یک تصویرگر، برای یک ‌عمر فعالیت حرفه‌ای در حوزه ادبیات کودک، از سوی دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان اهدا می‌شود؛ معیار انتخاب نویسندگان و تصویرگران حوزه ادبیات کودک، تداوم در تولید ادبیات کودک، خلق آثار بدیع، اصیل و هنرمندانه و داشتن سهمی پایدار در پیشبرد ادبیات کودک جهان است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7541/20/566260/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها