اخبــــار




انتقاد مؤتلفه از اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به بررسی اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری در مجلس، گفت: تعیین سن 40 تا 70 سال برای داوطلبان ریاست جمهوری صحیح نبود زیرا مبنا برای تعیین رئیس جمهور، توانمندی و لیاقت و توانایی اداره مطلوب دولت است. به‌گزارش ایسنا، اسدالله بادامچیان در بیان مواضع هفتگی حزب اظهار داشت: آیا سلمان فارسی یا اسامه بن زید 19 ساله که پیامبر گرامی اسلام(ص) او را در رأس لشکر اسلام قرار داد، یا شهید بهشتی اگر در دوران ما باشند، طبق این پیش‌نویس می‌توانند مسئولیت دولت را برعهده بگیرند؟ حداقل نگاه به کشورهای دیگر بشود. آیا آقای ماهاتیر محمد در مالزی یا رؤسای جمهور و رهبران چین جدید شیائو پینگ را منع کرده‌اند که رئیس‌جمهوری بشوند؟ وی افزود: با وجود شورای محترم نگهبان که احراز صلاحیت در توانایی و توانمندی و مدیر و مدبر بودن نامزدهای ریاست جمهوری را بر عهده دارد، نیازی به این مواد قانونی که کشور را از رجال سیاسی مذهبی و تجربیات آنها محروم می‌کند، نیست و سن نمی‌تواند مبنا برای محروم کردن ملت از توان رجال سیاسی و تجربه آموخته باشد.

26 دی ماه کنگره حزب ندای ایرانیان

معاون اجرایی حزب ندای ایرانیان از برگزاری کنگره این حزب اصلاح‌طلب در روز جمعه پیش رو خبر داد.
به گزارش ایلنا، عیسی چمبر معاون اجرایی دبیرکل و رئیس ستاد برگزاری ششمین مجمع عمومی سالانه حزب ندای ایرانیان گفت: این نخستین کنگره حزب است که به‌دلیل شرایط شیوع ویروس کرونا به بر بستر پلتفرم‌های مجازی برگزار می‌شود. وی درخصوص مباحث مورد بحث در این کنگره اظهار داشت: با توجه به اینکه در این کنگره انتخابات درونی نخواهیم داشت، عمده مباحث آن به انتخابات ۱۴۰۰ و تصمیم‌گیری پیرامون راهبرد انتخاباتی حزب در دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر، معطوف خواهد بود.
چمبر پیرامون راهبرد احتمالی حزب ندای ایرانیان در انتخابات سال آینده، اظهار داشت: تصمیم‌گیری در این خصوص توسط کنگره حزب انجام خواهد شد اما بحث و رایزنی از مدتی در شورای مرکزی و شعب استانی حزب جریان دارد. آنچه تاکنون مطرح شده شرکت در انتخابات و تا این لحظه تأکید بر حضور با کاندیدای اختصاصی است و اگر [حضور با کاندیدای] خارج از حزب هم مطرح باشد در کنگره مطرح و درخصوص آن تصمیم‌گیری می‌شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7541/3/566176/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها