صالحی در نشستی با دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدرمطرح کرد

نقش تأثیرگذار فرهنگ، هنرو رسانه در پیشگیری، مقابله و درمان اعتیاد‌



وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی گفت: «فرهنگ، هنرورسانه بویژه فضای مجازی نقش مؤثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله پیشگیری، مقابله و درمان اعتیاد دارد.»
سیدعباس صالحی پیش‌ازظهر دیروز در نشست هم اندیشی همکاری در طرح جامع یاریگران زندگی با حضور دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدربا اشاره به نقش و تأثیر فرهنگ وهنردرکاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: در دو سال اخیر اقدامات مناسبی در حوزه بررسی و کاهش آسیب‌های اجتماعی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گرفته و خط‌های اتصالی خوبی بین فضای فرهنگ، هنر و رسانه با فضای توسعه اجتماعی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی ایجاد شده است.
او در ادامه افزود: شورای اجتماعی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این بازه زمانی و با حضور خانم داداندیش اقدامات مناسبی در حوزه آسیب‌های اجتماعی داشته است که چگونه می‌توانیم این موضوع از جمله مبارزه با اعتیاد را از لحاظ رویکردی و برنامه‌ای با فضای این وزارتخانه نزدیک‌تر کنیم. در بخش محتوایی هم اقداماتی در این زمینه انجام شده و توجه به موضوع مواد مخدر هم در تولیدات محتوایی از جمله این اقدامات است. البته تأکید من این است باید در حوزه ایده‌ها و قالب‌ها به نوآوری توجه داشته باشیم و هماهنگی و هم‌افزایی‌های بیشتری در بودجه 1400 در این زمینه داشته باشیم.
صالحی گفت: در حوزه درمان، مقابله و پیشگیری اعتیاد، فرهنگ، هنر و رسانه بویژه فضای مجازی نقش وسیعی دارد و ظرفیت‌هایی در رسانه وجود دارد که می‌توانیم این ظرفیت‌ها را به فعلیت تبدیل کنیم و در بخش هماهنگی و هم افزایی و مرجعیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه بیشتر و آن را به نظام استقرار برسانیم.
صالحی به ظرفیت رسانه‌های خارجی در کشور اشاره کرد و گفت: ستاد مبارزه با مواد مخدر باید تعریفی از سوژه‌های مورد توجه مخاطب‌های خارجی در این حوزه بدهد تا با توجه به اینکه از نظر مخاطب خارجی چه اقدامی به عنوان ابتکار محسوب می‌شود، اقداماتی صورت بگیرد و معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه می‌تواند همکاری‌های لازم با ستاد مبارزه با مواد مخدر را داشته باشد. حوزه‌های استانی را هم برای همکاری و کمک در این زمینه می‌توان فعال کرد و در حوزه فضای مجازی هم اقدامات بسیاری در حال انجام است و می‌توان همکاری‌های مشترک میان ستاد مبارزه با مواد مخدر و مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایجاد کرد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7535/19/565510/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها