خبر و عکس منتشر نشده از اعطای نشان خدمت به شهید فخری زاده در 19 بهمن 1394 از سوی رئیس‌جمهوری

نشان برسینه فخر ایران در زمانه بی‌نشانی





گروه سیاسی/ دیروز انتشار تصاویری برای اولین بار توسط خبرگزاری جمهوری اسلامی از اعطای نشان خدمت به شهید فخری زاده  در 19 بهمن 1394 از سوی رئیس‌جمهوری خبر داد.  این خبر بازتاب‌های رسانه‌ای فراوانی پیدا کرد. این مدال‌ها در آن موعدزمانی به دست اندرکاران توافق برجام اهدا شده بود. آن طور که ایرنا توضیح داده، در این مراسم نشان درجه‌ دو خدمت به شهید دکتر محسن فخری‌زاده اهدا شد.
همان روز که در تالار اجلاس سران مراسم باشکوهی برای  قدرشناسی از افتخارآفرینان برجام برگزار شد،دکتر محسن فخری‌زاده نیز از رئیس‌جمهوری مدال گرفت اما به دلیل رعایت حیطه‌بندی حفاظتی و امنیتی مربوط به آن شهید، هیچ‌کس تجلیل رئیس‌جمهوری را از او ندید.
رئیس‌جمهور روحانی در جریان  تجلیل از افتخارآفرینان برجام، بیرون از سالن و دور از دید رسانه‌ها،  به چند شخصیت دیگر که در روند شکل‌گیری این توافقنامه و پیش از آن در توسعه و بالندگی صنعت صلح‌آمیز هسته‌ای کشور نقش مؤثر ایفا کرده بودند، نشان خدمت اعطا کرد. نخستین دانشمندی که از رئیس جمهوری نشان درجه‌ دو خدمت گرفت، شهید دکتر محسن فخری‌زاده بود. فخر ایران این بار هم در بی‌نشانی، نشان خدمت گرفت.  علیرضا معزی معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهوری در حساب کاربری توئیتر خود نوشت: «۱۹بهمن ۹۴ در بی‌نشانی و گمنامیِ ناگزیر، نشان خدمت بر سینه‌ فخر ایران نشست؛ اما حالا که ترور و نفرت دژخیمان، سرمایه‌ای بی‌بدیل را از ایران ستانده، وقتش رسیده است که بیشتر از او بشنویم. این تصاویر یکی از صدها ناگفته‌ برجام است که برای نخستین بار فرصت انتشار می‌یابد.»
روز دوشنبه محمود واعظی در یادداشتی که در روزنامه ایران منتشر شد، از نقش‌آفرینی شهید فخری‌زاده در موضوع برجام یاد کرده بود که «این مسأله به دلیل ملاحظات امنیتی در آن زمان رسانه‌ای نشد.» دیروز نیز خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان یک بار دیگر همین موضوع را تکرار و گوشزد کرد: «شهید فخری‌زاده در پشت پرده کمک‌کننده برجام بود و ادعاهایی مطرح می‌شود که معلوم نیست سر آن کجاست.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7506/1/561974/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها