اخبــــار




ارز دیجیتال فیس بوک دی ماه وارد بازار می‌شود

طبق گزارشی از فایننشال تایمز، ارز رمزنگاری شده با پشتیبانی فیس‌بوک می‌تواند در ژانویه2021 (دی‌ما ه سال جاری) راه‌اندازی شود. این ارز از مدت‌ها پیش در فهرست برنامه‌های مارک زاکربرگ مدیرعامل فیس‌بوک قرار داشت، اما وی موفق نشده بود این ارز را به‌ شکل رسمی وارد بازار کند.
به ‌گزارش انتخاب، ارز لیبرا یک واحد پول واقعی در جهان نیست، بلکه بر اساس ترکیبی از چندین ارز تعریف شده است. بسیاری از بانک‌های مرکزی و نهاد‌های نظارتی نگران چشم انداز این نوع ارز بوده‌اند. به‌همین دلیل انجمن لیبرا کمی تغییر مسیر داد و شروع به‌کار روی چندین پول ثابت تک ارز کرد.طبق گزارش فایننشال تایمز، انجمن لیبرا اکنون در نظر دارد یک سکه با پشتوانه دلار را راه‌اندازی کند. این به‌طور مستقیم با سایر سکه‌های ثابت مانند USDC، PAX و Tether (USDT) رقابت می‌کند. همچنین، انجمن لیبرا در نظر دارد ارز‌های دیگری را عرضه کند، اما تاریخ عرضه مشخص نیست.
علاوه بر یک برنامه مستقل که به ‌شما امکان ارسال و دریافت نشانه‌های لیبرا را می‌دهد، می‌توانید حساب Novi خود را از مسنجر و واتس اپ مدیریت کنید.
فیس بوک انتظار دارد مردم شروع به استفاده از Novi برای اهداف حواله و پرداخت‌های سریع کنند. اعضای انجمن لیبرا شامل Farfetch، Lyft، Shopify، Spotify و Uber هستند.

 انگلیس به دنبال مقابله با زباله های الکترونیک

انگلیس در تولید زباله الکترونیک در جهان، بعد از نروژ در رده دوم است؛ بیش از نیمی از این زباله‌های الکترونیکی در زمین دفن می‌شوند و حدود 40 درصد از آنها نیز به‌طور غیرقانونی و قاچاق به دیگر کشورها فرستاده می‌شوند.
به‌گزارش فارس، به‌تازگی گزارشی توسط مجلس عوام این کشور منتشر شده که حکایت از آن دارد که وضعیت این کشور در این خصوص کمی بهبود پیدا کرده است چرا که برخی شرکت‌های بزرگ فناوری امریکایی مانند آمازون و اپل در انگلیس، ‌سیاست بازیافت و تعمیر تولیدات قدیمی خود را کنار گذاشته‌اند و با خارج کردن سریع آنها از فرآیند استفاده، سعی می‌کنند اجزای آنها را در تولیدات جدید دیگری به کار بگیرند.
گزارش یادشده نشان می‌دهد انگلیس هر سال 23.9 کیلوگرم زباله الکترونیکی به ازای هر فرد تولید می‌کند و بر این اساس انگلیس بعد از نروژ در این زمینه رتبه دوم را دارد. بیش از نیمی از این زباله‌های الکترونیکی در زمین دفن می‌شوند و حدود 40 درصد از آنها نیز به طور غیرقانونی و قاچاق به دیگر کشورها فرستاده می‌شوند. نگرانی اصلی در این میان مربوط به مواد شیمیایی سمی موجود در این زباله‌هاست که می‌تواند انسان و نیز محیط ‌زیست را آلوده کند.

توسط کارکنان و فعالان محیط زیست
ائتلاف بین‌المللی برای اعتراض به آمازون
شکل گرفت

ائتلافی بین‌المللی از فعالان گرمایش زمین و کارکنان انبارهای کالای آمازون قصد دارند یک اعتراض آنلاین علیه شرکت مذکور برپا کنند.
به‌گزارش مهر اعتراض یادشده با عنوان «آمازون را مجبور به پرداخت کنید» برگزار می‌شود. معترضان از مدیران آمازون خواسته‌اند تا شرایط کاری بهتری برای کارکنان خود فراهم کنند و میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای و بخصوص دی اکسید کربن را کاهش دهند تا از گرمایش روزافزون زمین، بالا آمدن آب دریاها و اقیانوس‌ها و تخریب محیط زیست جلوگیری شود.
این اعتراض‌ها در شرایطی رخ می‌دهد که کسب و کار شرکت آمازون به علت شیوع ویروس کرونا و خانه نشینی مردم جهان رونق گرفته  است و این شرکت استخدام‌های جدیدی را آغاز کرده و قصد دارد نیروی کار خود را در سراسر دنیا افزایش دهد.در وب سایت حامیان این اعتراض آنلاین تصریح شده شرکت آمازون در جریان شیوع ویروس کرونا به یک شرکت چند تریلیون دلاری تبدیل شده و جف بزوس مدیر عامل آن به اولین فردی در طول تاریخ مبدل شده که میزان ثروت شخصی وی از ۲۰۰ میلیارد دلار فراتر می‌رود، اما کارگران آمازون باید جان خود را در این شرکت به خطر بیندازند و اگر خواستار دریافت حقوق منصفانه شوند با تهدید و ارعاب مواجه می‌شوند. معترضان خواستار افزایش دستمزد، پرداخت حقوق و مزایا در دوره بیماری و دریافت مجوز ایجاد اتحادیه کارگری هستند. آنها همچنین از آمازون خواسته‌اند تا مانند بسیاری از شرکت‌های فناوری دیگر میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای خود را تا سال ۲۰۳۰ به صفر برساند و از همکاری با آن دسته از نیروهای پلیس و مقامات اداره مهاجرت که از نژادپرستی حمایت می‌کنند، خودداری کند و همچنین در همه کشورهایی که در آنها فعالیت اقتصادی دارد به‌طور کامل مالیات بپردازد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7504/13/561758/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها