دیگه چه خبر




نقشه اسرائیل، امارات و سعودی برای ناکامی بایدن

   خبر اول اینکه، رئیس دفتر وزیر خارجه اسبق امریکا در زمان کالین پاول گفت دست اسرائیل را در ترور شهید فخری‌زاده می‌بیند که به‌همراه رژیم‌های امارات و سعودی، برای ناکام کردن بازگشت دولت بایدن به گفت‌وگو و برجام تدارک دیده است. به گزارش ایرنا، «لری ویلکرسون» گفت: من نمی‌توانم دست کسی جز اسرائیل را در این موضوع ببینم. به‌همان اندازه، نمی‌توانم هدفی جز برای بستن راه‌های بازگشت دولت بایدن به توافق هسته‌ای ببینم. او با اشاره به اینکه برای ترور شهید فخری زاده چند سناریو نوشته شده است، اظهار کرد: این کار به‌دنبال تحریک ایران به واکنش و پس‌از آن واکنش از سوی ایالات متحده است. همین‌طور طراحان آن به‌دنبال ایجاد طوفانی هستند که رئیس جمهوری جدید امریکا امکان بازگشت به برجام را نداشته باشد. این مقام ارشد دولت جورج بوش پسر که بعداً یکی از بزرگ‌ترین منتقدان اشغال عراق توسط امریکا شد، به شکل‌گیری ائتلاف میان رژیم سعودی، امارات، بحرین با صهیونیست‌ها اشاره کرد و آن را در راستای مقابله با سیاست دولت بایدن دانست و افزود: این مجموعه فکر می‌کنند که می‌توانند سیاست آینده بایدن را به چالش بکشند و برای این کار مصمم هستند. این کارها را می‌کنند و اقدامات بیشتری نیز در دست انجام دارند.

 مدعی العموم، شاکی کارگر شلاق خورده

  خبر دیگر اینکه،  صالح نیک بخت وکیل کارگری که محکوم به تحمل شلاق شده توضیحاتی در این باره داده و گفته که وزارت کار وقت و علی ربیعی شاکی این پرونده نبوده‌اند. به‌گزارش ایرنا، این وکیل دادگستری گفت: نه آقای ربیعی و نه وزارت کار از این کارگر شکایت نکرده بودند اما چون آنها پلاکاردهایی را برافراشته بودند و در آنجا هم نوشته بودند هم مرگ بر امریکا و هم مرگ بر وزیر کار، ظاهراً گزارشی توسط مأموران انتظامی از این اقدام تهیه شده بود و داوود رفیعی، کارگر بازداشتی نه به‌خاطر مرگ بر امریکا گفتن، بلکه به‌خاطر مرگ بر ربیعی وزیر کار  وقت به‌عنوان جرم عمومی و به‌عنوان مجازات توهین مشدد نسبت به مقامات دولتی در حین انجام وظیفه، محکوم شده بود. به گفته نیکبخت، اجرای حکم شلاق «داوود رفیعی» با پیگیری مدعی‌العموم بوده و علی ربیعی به‌عنوان شاکی خصوصی در این حکم، مداخله‌ای نداشته است.

سایت جبهه پایداری، ادعای کریمی قدوسی را کذب خواند

  شنیدیم که، رسانه نزدیک به جبهه پایداری اظهارات  جوادکریمی قدوسی را تکذیب کرد.سایت رجانیوز رسانه نزدیک به جبهه پایداری، در کانال تلگرامی‌اش نوشت: «محتوای توئیت [کریمی‌قدوسی] از سوی منابع رجانیوز تکذیب شد» و از کریمی‌قدوسی هم انتقاد کرده: «شایسته است شخصیت‌ها و رسانه‌ها در چنین مواقعی در انتشار محتواهایشان دقت بیشتری داشته باشند».این رسانه همچنین نوشت، ساعتی پس از ترور آقای فخری‌زاده، جواد کریمی‌قدوسی نماینده اصولگرای مجلس در توئیترش مدعی شد که «با اصرار دشمن و تأکید حسن روحانی، محسن‌ فخری‌زاده با آمانو، مدیرکل پیشین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ملاقات کرده است.»

وزارت خارجه: حکم اسدی را نمی‌پذیریم

  با خبر شدیم که، سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان اخبار منتشر شده در خصوص حکم ۲۰ سال حبس برای اسدالله اسدی دیپلمات کشورمان در اروپا را نادرست خواند.به گزارش ایسنا، سعید خطیب‌زاده گفت که آنچه تحت عنوان حکم 20 سال حبس آمده، درخواست دادستان از دادگاه است و حکمی صادر نشده است.وی ادامه داد: هر چند از ابتدا و بارها اعلام کرده‌ایم که این دادگاه صلاحیت رسیدگی نداشته و فرآیند قضایی در جریان به‌دلیل مصونیت قطعی دیپلماتیک ایشان و اشکالات بنیادین شکلی و محتوایی موجود فاقد مشروعیت بوده و حتی اگر به صدور حکمی نیز بینجامد به رسمیت نمی‌شناسیم. ایشان بی‌گناه بوده و روشن است علیه ایشان توطئه شده است.
گفتنی است روند محاکمه اسدالله اسدی، دیپلمات ایرانی در آنتورپ بلژیک از روز جمعه آغاز شد.به گزارش ایلنا به نقل از یورو نیوز، اسدی متهم شده که فرد اول نقشه بمبگذاری در گردهمایی منافقین در سال ۲۰۱۸ بوده است. اسدی حاضر نشد برای رسیدگی به اتهاماتش در دادگاه حاضر شود.  امیر سعدونی و نسیمه معانی، زوج ایرانی ساکن بلژیک و مهرداد عارفانی ۵۷ ساله نیز دیگر متهمان این پرونده هستند.

عیسی کلانتری عذرخواهی کرد

  دست آخر اینکه، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط‌‌ زیست در توضیح مصاحبه تقطیع شده خود  گفت: برای من مشخص نیست در این برهه زمانی، پخش چهل ثانیه از مصاحبه دو ساعته مربوط به سه سال قبل، به نحوی باعث سوء برداشت از کلیت مطلبی شود که در آن مصاحبه عرض کردم و این موضوع با چه هدفی صورت گرفته است. منظور من این بود که رهبری حضرت امام(ره) اجازه نداد، امریکا میوه انقلاب اسلامی را به نفع خود بچیند و همچنان هم تلاش برای ضربه زدن به جسم و روح انقلاب اسلامی و ایران توسط قدرت‌های امروز دنیا و دشمنان ما ادامه دارد. به گزارش ایرنا، عیسی کلانتری افزود: در هر حال، دوستانی که نسخه تقطیع شده مصاحبه مذکور را ملاحظه کرده و مکدر شده‌اند، اگر آن را به ‌طور کامل ملاحظه فرمایند، قطعاً مفهوم سخن و منظور صحیح اینجانب از عباراتی که استفاده شده به ذهنشان متبادر خواهد شد تا بهتر و دقیق‌تر بتوانند در مورد تعهد و ارادت خالص اینجانب نسبت به حضرت امام خمینی(ره) قضاوت فرمایند. کلانتری گفت: اگر مشاهده کلیپ ۴۰ ثانیه‌ای و تقطیع شده از مصاحبه دو ساعته مربوط به سال ۱۳۹۶ با لغزش کلامی پیش‌آمده، موجب تکدّر خاطر دوستداران حضرت امام(ره) و انقلاب اسلامی شده است، از این موضوع عذرخواهی می‌کنم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7503/3/561599/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها