اخبــــار



سیستم تایید صحت اکانت توییتر فعال می‌شود

شرکت توئیتر سیستم بررسی هویت کاربرانش را از سال آینده فعال خواهد کرد و از افراد در این خصوص نظرخواهی می‌کند.
به‌ گزارش ایسنا، توئیتر در اوایل سال ۲۰۲۱ به کاربران اجازه خواهد داد برای تأیید هویت و دریافت تیک آبی درخواست کنند؛ برای این منظور اکانت‌ها باید فعال بوده و به افراد معروف یا برندها مرتبط باشند.
توئیتر 6 نوع اکانت که واجد دریافت تیک آبی خواهند بود شامل دولت، شرکت ها، برندها و نهادهای غیرانتفاعی، اخبار، سرگرمی، ورزش، فعالان، سازمان دهندگان و سایر افراد تأثیرگذار را مشخص کرده اما اعلام کرده که موارد دیگری هم ممکن است اضافه شوند.
این شبکه اجتماعی به کاربران دو هفته برای اعلام نظراتشان فرصت داده است پس از آن سیاست نهایی خود را در ۱۷ دسامبر اعلام می‌کند.
توئیتر سال‌ها از یک علامت تیک آبی برای تأیید هویت کاربران معروف و محبوب توئیتر استفاده می‌کرد تا آنها را از اکانت‌های جعلی مشخص کند اما برنامه تأیید سردرگم کننده بود و این شرکت شفافیت چندانی درباره معیار مربوط به آن فراهم نکرده بود. توئیتر پیش از این به کاربران اجازه می‌داد برای دریافت تیک آبی درخواست کنند اما این برنامه را در سال ۲۰۱۷ متوقف کرد و جک دورسی، مدیرعامل توئیتر این پروسه را شکست خورده خواند.
بر اساس گزارش بلومبرگ، اگر اکانت کاربر غیرفعال باشد یا مقررات این شرکت را نقض کرده باشد، توئیتر تأیید صلاحیت را حذف خواهد کرد. توئیتر اخیراً اعلام کرده که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری امریکا مکرراً مقررات این شبکه اجتماعی را نقض کرده و بزودی امتیاز ویژه‌ای که برای اکانت شخصی وی قائل بود، متوقف می شود ، اگرچه ترامپ مقررات توئیتر را اغلب نقض می‌کرد اما به‌ دلیل ارزش خبری که داشت، مجازات مشابه برای سایر کاربران توئیتر در خصوص وی اعمال نمی‌شود اما این وضعیت با پایان ریاست جمهوری وی خاتمه پیدا می‌کند.

پس از فیس بوک و توئیتر مطرح شد
درخواست سناتورهای امریکا از یوتیوب
 برای حذف ویدئوهای دروغین

گروهی از سناتورهای دموکرات در مجلس سنای امریکا از مدیران یوتیوب خواستند تا هرچه سریع‌تر ویدیوهای انتخاباتی حاوی اطلاعات دروغین را حذف کند.
به‌گزارش مهر، این سناتورها مدعی شده‌اند در جریان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری امریکا تعداد زیادی ویدیو در سایت یوتیوب بارگذاری شده که در آنها اخبار و اطلاعات جعلی در مورد انتخابات امریکا وجود داشته است.
پیش از این تعدادی از سناتورهای امریکایی درخواست‌های مشابهی را از فیس‌بوک و توئیتر مطرح کرده بودند و حالا نوبت به طرح این درخواست‌ها از یوتیوب رسیده است.
در نامه‌ای که از سوی این سناتورها برای سوزان ووچیچی ارسال شده، تصریح شده در مورد انتشار اخبار دروغین انتخاباتی از طریق ویدیوهای یوتیوب نگرانی‌های عمیقی وجود دارد و یوتیوب باید رویکرد خود را در این زمینه مشخص کند. بخصوص که قرار است در آینده نزدیک برای انتخاب دو نماینده ایالت جورجیا در سنای امریکا انتخابات برگزار شود و انتشار دروغ‌های انتخاباتی ممکن است بر سرنوشت این انتخابات حساس تأثیر بگذارد.
نمایندگان دموکرات سنای امریکا در نامه خود افزوده‌اند که انتشار ویدیوهای انتخاباتی دروغین ممکن است مشروعیت انتخاب جو بایدن به‌عنوان رئیس‌جمهوری آتی امریکا و نیز توانایی‌ها و مشروعیت دولت وی را زیر سؤال ببرد و با توجه به اینکه روند انتقال قدرت فعلی به بایدن مسالمت‌آمیز نبوده، اخبار جعلی انتخاباتی می‌تواند موجب وقوع آشوب‌های مدنی و اعتراض‌های خیابانی شود.
 در هفته‌های اخیر راستگرایان افراطی حامی ترامپ ویدیوهای فراوانی را در یوتیوب ارسال کرده و نتایج و مشروعیت انتخابات امریکا را زیر سؤال برده‌اند و ادعای تقلب در برگزاری انتخابات مذکور را مطرح کرده‌اند. در برخی از این ویدیوها دعوت به آشوب و تظاهرات مطرح شده است. یوتیوب برچسب طرح ادعاهای دروغ را به برخی از این ویدیوها افزوده، اما منتقدان می‌گویند چنین اقدامی کافی نیست.

تأثیر کرونا بر استفاده از تلفن‌های هوشمند

بحران ویروس کرونا شرایط استفاده از تلفن‌های همراه را تغییر داده است. افرادی که از خانه کار می‌کنند، به مدرسه و دانشگاه نمی‌روند و بسیاری از تغییرات را در زندگی روزمره خود تحمل می‌کنند، در استفاده از تلفن همراه خود نیز تغییراتی را تجربه می‌کنند.
به‌گزارش انتخاب، یک مطالعه جدید نشان داد که برخی از این تغییرات موقتی است، اما تغییرات دیگر دائمی یا حداقل با دوام‌تر به‌نظر می‌رسند.
یک تغییر واضح این است که استفاده از برنامه‌های نقشه و GPS در حین محدودیت‌های شدیدتر کرونایی کاهش یافته و در کشور‌ها و مناطقی که محدودیت‌ها کاهش یافته است به سطح نرمال تری برگشته است. به‌عنوان مثال، در اروپا، در روز‌های ابتدایی همه گیری، میزان استفاده کاهش یافت، اما از آن زمان با‌وجود محدودیت‌های باقی مانده در سفر، به حالت عادی بازگشت. در ایالات متحده، هنوز هیچ نشانه‌ای از بهبود در استفاده از نقشه و GPS وجود ندارد.
استفاده از پیام‌های مجازی نیز افزایش یافت، زیرا افراد وقتی نمی‌توانستند شخصاً و حضوری یکدیگر را ببینند به‌دنبال راه‌های دیگر برای برقراری ارتباط با خانواده و دوستان خود بودند. برخی از تغییر رفتار‌ها، خصوصاً در اروپا، ماندگارتر هستند. افزایش محبوبیت سرویس‌های پخش جریانی موسیقی مانند Apple Music و Spotify هیچ نشانه‌ای از بازگشت به سطح قبل از کرونا نشان نداده است. همین امر در مورد سرویس‌های پخش جریانی ویدیویی مانند Netflix و Apple TV + صدق می‌کند، جایی که ۱۴ درصد افزایش مشاهده شده است.
شاید جای تعجب نداشته باشد، در زمان تمرکز بیشتر بر سلامتی و تناسب اندام، استفاده از برنامه‌های ردیابی تناسب اندام در اوایل همه‌گیری افزایش یافته و از آن زمان به رشد خود ادامه می‌دهد. به‌همین اندازه رشد استفاده از برنامه‌های کیف پول موبایلی و سایر اشکال پرداخت بدون تماس جای تعجب ندارد. افراد کمتری می‌خواهند پول نقد را اداره کنند، یا کارت را به‌صورت فیزیکی به صندوقدار فروشگاه تحویل دهند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7501/13/561450/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها