اخبار



افزایش اطلاعات برای پیشگیری از کلاهبرداری اینترنتی

گروه حوادث/ مسئول اطلاع‌رسانی پلیس پیشگیری تهران بزرگ از تأثیرات مثبت خرید و فروش‌های اینترنتی در کاهش ترافیک شهری و همچنین خطرات احتمالی این معاملات خبر داد.
 سروان محمد جواد اینانلو در این باره گفت: در نقاطی از تهران که به قول معروف بورس فروش کالاهایی همچون پوشاک، ظروف و لوازم آرایشی به شمار می‌آید، تقریباً تمام صاحبان صنوف نسبت به نصب بنر روی کرکره مغازه خود اقدام و عنوان کرده‌اند فروش کالا و لوازم خود را در این ایام کرونایی به‌صورت اینترنتی عرضه خواهند کرد. این کار مزایای زیادی از جمله کاهش تردد روزانه، کاهش مواجهه حضوری و کاهش هزینه رفت‌وآمد را در پی دارد اما فروش اینترنتی محصولات، احتمال مخاطرات برای عرضه‌کنندگان و خریداران کالا را نیز در پی دارد.
این مقام انتظامی ادامه داد: لازم است فروشنده‌ها و خریداران برای پیشگیری از مخاطرات احتمالی اقداماتی انجام دهند، از جمله اینکه باید سواد رسانه‌ای و اینترنتی خود را افزایش دهند، نخستین مشکل در عرضه اینترنتی کالا برای خریداران که ممکن است منجر به کشمکش‌های بعدی و حتی مراجعه به مراجع قضایی و انتظامی شود، تفاوت کالای نمایش داده با محصول ارائه شده در بستر فروشگاه‌های اینترنتی است.
 خریداران این کالاها باید درباره نحوه پرداخت قیمت کالای عرضه شده نیز دقت و اهتمام لازم را داشته باشند. نخستین موضوع درباره درگاه‌های پرداخت وجه اینترنتی بحث «فیشینگ» است، در فیشینگ، خریدار به صفحه‌ای مراجعه می‌کند که کاملاً مشابه درگاه‌های بانک است اما در حقیقت IP یا آدرس‌ بار تعریف شده در صفحه مذکور مربوط به درگاه بانک نیست و جعلی است، خریداران پس از ورود به این درگاه‌های جعلی و ورود اطلاعات حساب بانکی خود، بسرعت مورد کلاهبرداری قرار گرفته و حساب بانکی آنها توسط کلاهبرداران خالی می‌شود.
اینانلو یادآور شد: از طرفی دیگر گاهی شاهدیم که نوجوانان کم سن و سال نیز نسبت به خرید کالای اینترنتی اقدام می‌کنند، این کار بهتر است توسط والدین انجام شود.

توقیف 16 الاغ  قاچاق

گروه حوادث/یک دستگاه خودرو حامل ۱۶ رأس الاغ بدون هویت و مجوز بهداشتی _ قرنطینه‌ای دامپزشکی در دیهوک توقیف شد.
مجید حسینی، مسئول پست دامپزشکی دیهوک خراسان جنوبی در تشریح این خبر به خبرگزاری صداوسیما گفت: در راستای کنترل بهداشتی حمل دام و جلوگیری از انتشار بیماری‌های واگیر و قابل انتقال از دام به انسان یک دستگاه خودرو حامل ۱۶ رأس الاغ بدون هویت و سابقه بهداشتی مشخص و همچنین فاقد مجوز حمل بهداشتی – قرنطینه‌ای دامپزشکی که از شهرستان جیرفت استان کرمان به مقصد شهرستان فردوس حرکت می‌کرد توسط مأموران ایست و بازرسی بخش دیهوک متوقف شد.
مجید حسینی افزود: هر گونه حمل‌ونقل دام و فرآورده‌های خام دامی مستلزم دریافت مجوز‌های لازم از دامپزشکی و رعایت اصول بهداشتی است و با توجه به خطر بالقوه دام غیرمجاز در گسترش بیماری‌های مختلف دامی بویژه بیماری‌های مشترک بین دام و انسان پست دامپزشکی دیهوک با هرگونه حمل‌ونقل غیرمجاز دام برابر قانون برخورد می‌کند.

مرگ مشکوک زن باردار در بیمارستان

گروه حوادث/ زن بارداری که چند روز پیش با پای خود به بیمارستان خاش در استان سیستان و بلوچستان رفته بود پس از چند ساعت به‌دلیل وخامت حالش فوت کرد.
روز دوم آذر زن بارداری به نام آسیه با فشار خون بالا به بیمارستان خاش مراجعه کرد و به‌علت فشار خون بالا دستور بستری او صادر می‌شود، اما حال مادر باردار کم‌کم وخیم شد و همراه‌ او از کادر درمان درخواست کمک کرد که بنا به اظهارات خانواده‌اش یکی از کارکنان بیمارستان با تأخیر آمپولی را به او تزریق کرد که بیمار بعد از تزریق، جان باخت.
برادر آسیه به خبرنگار ایلنا، گفت: شنبه گذشته خواهرم را به بیمارستانی در خاش بردیم که یکسری آزمایش برایش تجویز شد بعد از انجام آزمایشات قرار شد یکشنبه دوم آذرماه او را به‌دلیل فشار خون بالا بستری کنیم. یکشنبه در حالی که خواهرم یکی دو ساعت بیشتر از بستری شدنش نمی‌گذشت دوباره فشار خونش بالا رفت و این بلا سرمان آمد.
وی اضافه کرد: خواهرم 34 ساله بود و 6 فرزند داشت.
خواهرزاده آسیه که در بیمارستان خاش همراه وی بود با بیان اینکه خاله‌ام 7ماهه باردار بود، مدعی شد: به محض اینکه خاله‌ام را روی تخت خواباندم حالش بد شد که به‌دلیل عدم حضور بموقع کادر درمان بر بالین بیمار و بعد از تزریق آمپول دچار حالت تهوع شد و بعد نیز فوت کرد. چند ساعت بعد از فوت خاله‌ام که به سردخانه منتقل شده بود آمدند و گفتند رضایت بدهیم جنین را از شکم وی خارج کنند که قبول نکردیم چون اگر قرار بود کاری کنند باید از اول این کار را می‌کردند تا مادر و فرزند هر دو از دست نروند.
 سید محمد هاشمی شهری رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا از این اتفاق اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: رئیس بیمارستان خاش و متخصص زنان و زایمان بیمارستان مربوطه باید پاسخگو باشند، من در جریان نیستم.

راننده فراری بنز دستگیر شد

گروه حوادث/جانشین پلیس پیشگیری تهران بزرگ از بازداشت راننده خودروی بنزی خبر داد که پس از تصادف با پلیس موتورسوار از محل متواری شده بود.
سرهنگ علیرضا ناصری‌نژاد، درباره جزئیات این خبر اظهار کرد: حدود ساعت 19 شامگاه دوم آذر 99، موتورسوار ضربت سرکلانتری پنجم پیشگیری تهران بزرگ در بلوار گلهای تهرانسر مشغول گشت‌ بود که ناگهان یک دستگاه خودروی بنز سفیدرنگ با این پلیس موتورسوار تصادف کرد و پس از برخورد با مأمور انتظامی و واژگون شدن موتورسیکلت، از صحنه متواری شد.
جانشین پلیس پیشگیری تهران بزرگ افزود: دقایقی بعد شهروندی در تماس با مرکز فوریتهای پلیسی 110 اعلام کرد راننده خودروی مورد نظر خودرواش را در مکانی مخفی کرده و اعلام کرد که تصاویری نیز از خودروی بنز ضبط کرده است.
این مقام انتظامی تصریح کرد: پس از بررسی بیشتر مشخص شد خودروی بنز در یک نمایشگاه خودرو قرار دارد که پس از هماهنگی با مقام قضایی، خودرو توقیف و راننده نیز بازداشت شد.
به گفته وی، موتورسوار انتظامی نیز در جریان این حادثه، از نواحی مختلف بدن دچار آسیب جدی شده و هم‌اکنون در بیمارستان بستری است و حال عمومی‌اش خوب است.





آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7501/12/561445/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها