اخبــــار



رونق گردشگری و بوم‌گردی با توسعه ارتباطات روستایی

اتصال اکثر روستاهای کشور به شبکه ارتباطی امکان ارتباط گردشگران با ‌اقامتگاه‌های بوم‌گردی در اقصی نقاط کشور را فراهم  کرده است که همین امرموجب رونق گردشگری بویژه گردشگری روستایی شده است. به‌گزارش ایسنا، از زمان شیوع ویروس کرونا، یکی از مهم‌ترین صنایعی که تحت تأثیر قرار گرفت، گردشگری بود و با توجه به کاهش جدی مسافرت‌ها در ماه‌های گذشته، از حمل‌ونقل تا خدمات هتلداری در جهان، بیشترین آسیب را از این موضوع دیده‌اند. بیماری همه‌گیر کرونا برای صنعت گردشگری ویرانگر بوده است و به نظر نمی‌رسد به این زودی، سفرها دوباره از سر گرفته شوند و به میزان قبل از همه‌گیری بازگردد. حتی با بهبود این بخش، اعضای صنعت در جذب مشتری با رقابت سختی روبه‌رو خواهند شد.
با‌وجود این به‌نظر می‌رسد فناوری اطلاعات می‌تواند در این زمینه مؤثر باشد. برای مثال به‌دلیل دسترسی راحت به برخی فناوری‌ها، شرکت‌های هواپیمایی، آژانس‌های مسافرتی و گروه‌های گردشگری علاقه فزاینده‌ای به استفاده از فناوری واقعیت مجازی (VR) برای جذب مشتریان احتمالی نشان داده‌اند. این فناوری می‌تواند از طریق عکاسی ۳۶۰ درجه واقعیتی ساخته و طعم گردشگری مجازی را ارائه دهد و افراد را به این واقعیت مجازی وارد کند.
در این راستا همچنین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، با انتشار ویدیویی از «ایران هوشمند»، رونق گردشگری و گسترش بوم‌گردی‌ها در روستاها به‌واسطه توسعه ارتباطات روستایی را مورد بررسی قرار داده است. تحقق وعده «عدالت ارتباطی» با توسعه ارتباطات روستایی، علاوه بر اینکه کسب‌وکار بسیاری از روستاییان کشور را رونق بخشیده است منجر به رونق صنعت گردشگری بویژه گردشگری روستایی با گسترش بوم‌گردی‌ها شده است. وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای تحقق «عدالت ارتباطی» که از مصادیق «عدالت اجتماعی» است، تاکنون توانسته است نزدیک به ۹۵ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور را به شبکه ارتباطی متصل کند که این عدد تا پایان سال به ۱۰۰ درصد می‌رسد.

12و13 آذر  به صورت مجازی
کنفرانس مدیریت فناوری و نوآوری برگزار می‌شود

چهاردهمین کنفرانس ملی و دهمین کنفرانس بین‌المللی مدیریت فناوری و نوآوری با محوریت نوآوری در تلاطم‌های محیطی، ۱۲ و ۱۳ آذرماه جاری به‌ صورت آنلاین برگزار می‌شود. به‌گزارش «ایران»، این کنفرانس که توسط انجمن مدیریت فناوری و نوآوری و با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی و مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور برگزار می‌شود با سخنرانی استادان بین‌المللی حوزه مدیریت فناوری و نوآوری همراه خواهد بود. این رویداد شاهد حضور مدیران پیشرو صنایع داخلی به‌همراه نشست‌های تخصصی در بخش‌های مختلف صنعت با حضور صاحب‌نظرانی با دیدگاه‌های متنوع خواهد بود. بخش ویژه کنفرانس به ارائه تجربیات مدیریت نوآوری در شرایط بحران توسط شرکت‌ها و سازمان‌های نوآور ایرانی اختصاص دارد.
برنامه‌های آموزشی این کنفرانس نیز از ۸ تا ۱۱ آذرماه با حضور مدرسین ایرانی داخل و خارج کشورشامل سرفصل‌های کاربردی به‌ صورت مجازی برگزار خواهد شد. حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در کارگاه‌ها با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی با ۷۰ درصد تخفیف صورت می‌گیرد و حضور این شرکت‌ها در کنفرانس رایگان است. اطلاع از سرفصل‌های این رویداد و نحوه ثبت‌ نام در سایت انجمن مدیریت فناوری و نوآوری در دسترس است.

آغاز جنگی دوباره  میان اپل و فیس بوک

اپل نامه‌ای را به‌ گروه‌های دیده‌بان حقوق بشر ارسال کرده است که در آن اطمینان می‌دهد iOS ۱۴ جدید دارای محدودیت‌های در زمینه حریم خصوصی است. این شرکت همچنین در بخشی از نامه خود نوشت: «فیس‌بوک با نادیده گرفتن حریم خصوصی کاربران، داده‌های آنان را جمع‌آوری می‌کند.»
به گزارش انتخاب، این نخستین بار نیست که مدیران اپل و فیس‌بوک علیه یکدیگر اظهار نظر می‌کنند، این بار نیز تقریباً بلافاصله پاسخی از طرف مقامات فیس بوک داده شد. فیس‌بوک در این پاسخ مدعی شد که اپل در حال پرتاب بمب دود است و سعی دارد حواس را از سایر موضوعات پرت کند. این شبکه اجتماعی ادعا کرد که اپل از موقعیت مسلط خود در بازار استفاده می‌کند تا مجموعه داده‌های خود را ارجح قرار دهد در حالی که استفاده از داده‌های مشابه برای رقبا تقریباً غیرممکن است. پس‌از شکایت توسعه دهندگان و مشاغل، اپل انتشار محدودیت‌های حریم خصوصی در سیستم عامل خود را تا سال ۲۰۲۱ به تأخیر انداخت. فیس‌بوک گفته است که نگرانی اپل برای حفظ حریم خصوصی یک حواس پرتی عمدی است و به‌جای «محصولات سخت افزاری ابتکاری»، اپل اکنون روی «نرم افزار‌ها و رسانه‌های داده محور» تمرکز کرده است.در حالی که این دو شرکت در حال حمله علیه یکدیگرند، تنظیم کننده‌های قوانین ضد انحصاری ایالات متحده در حال بررسی دقیق شیوه‌های تجاری هستند که برخلاف میل و رفاه کاربران نیست. با این حال، در این نبرد فیس‌بوک و اپل درآمد خود را از دست می‌دهند چرا که هر دو شرکت با تبلیغات میانه خوبی دارند.

گوگل به دنبال شفاف سازی جمع آوری اطلاعات کاربران

قانون جدید گوگل توسعه دهندگان افزونه‌های کروم را مجبور می‌کند موارد استفاده از اطلاعات کاربران را اعلام کنند.
به‌ گزارش مهر، طبق قانونی جدید از ژانویه ۲۰۲۱ میلادی توسعه دهندگان افزونه‌هایی که در فروشگاه کروم عرضه می‌شوند باید موارد استفاده خود از اطلاعات کاربران را اعلام کنند. قانون جدید گوگل آنها را ملزم می‌کند نوع اطلاعات جمع‌آوری شده (مانند اطلاعات استفاده از سرویس یا شناسه‌های شخصی) را توضیح دهند. علاوه بر آن توسعه دهندگان افزونه‌ها باید نسبت به رعایت سیاست جدید نیز تعهد دهند که فروش اطلاعات به شرکت‌های طرف سوم، اجازه استفاده از اطلاعات برای مقاصد غیرمرتبط و اتکا به اطلاعات برای کنترل اعتبار فرد و پولشویی را منع می‌کند. توسعه دهندگان افزونه‌ها می‌توانند از هم اکنون بیانیه شفاف‌سازی شده خود را اعلام کنند. البته تا ۱۸ ژانویه ۲۰۲۱ میلادی این بیانیه‌ها در فروشگاه کروم نمایش داده نمی‌شوند. در صورت ارائه نشدن بیانیه، گوگل برای توسعه دهندگان پیام هشدار ارسال می‌کند. البته چنین قانونی لزوماً بازدارنده نیست و افزونه‌های مخرب می‌توانند به راحتی اطلاعات جمع‌آوری شده را گزارش نکنند. اما توسعه دهندگان خاطی به محض شناسایی از فروشگاه کروم اخراج می‌شوند.

بانک هند محبوبترین بانک مرکزی جهان در توئیتر

بانک مرکزی هند تنها بانک مرکزی بزرگ جهان است که در توئیتر به رقم یک میلیون هوادار دست پیدا کرده است. به‌ گزارش ایسنا، شاکتیکانتا داس، رئیس بانک مرکزی هند در توئیتی اعلام کرد حساب توئیتری RBI@ در ماه جاری مرز یک میلیون هوادار رسید که بالاتر از حدود ۸۹۲ هزار هوادار در ژوئن (اوایل تابستان امسال) است؛ در مقابل بانک مرکزی امریکا حدود ۶۷۸ هزار هوادار، بانک مرکزی اروپا ۵۹۱ هزار هوادار و بانک مرکزی انگلیس بالای ۳۱۷ هزار هوادار در توئیتر دارند. داس از زمان شیوع ویروس کرونا، کنفرانس‌های مطبوعاتی را به‌ صورت مجازی از طریق کانال یوتیوب بانک مرکزی هند و حساب رسمی در توئیتر برگزار کرده و این کانال ارتباطی را در میان سرمایه‌گذاران و عموم مردم متداول کرده است.
بانک مرکزی هند اخیراً حساب توئیتری دوم RBIsays@ و یک صفحه فیس بوک با همین نام را راه‌اندازی کرده تا به انتشار گسترده پیام‌های آگاهی رسان برای عموم مردم و ترویج پرداخت‌های دیجیتالی کمک کند. همچنین از آمیتا باچان، هنرپیشه معروف بالیوودی برای کمک به گسترش سواد مالی در میان مردم کمک گرفته است. بر اساس گزارش بلومبرگ، گزارش گلوبال فیندکس ریپورت نشان می‌دهد حدود ۸۰ درصد از بزرگسالان هندی در حال حاضر حساب بانکی دارند که این رقم در مقایسه با حدود ۵۳ درصد در سال ۲۰۱۴ رشد داشته است، اگرچه از زمان شیوع همه‌گیری ویروس کرونا، مبادلات دیجیتالی افزایش پیدا کرده است اما همچنان آگاهی عمومی و سواد دیجیتالی در هند ضعیف مانده و به موارد رو به رشد کلاهبرداری منجر شده است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7499/13/561199/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها