یک تلویزیون قدیمی اینترنت یک دهکده را قطع می کرد



علیرضا احمدی/ این روزها که همه جنبه‌های زندگی بشر با اینترنت عجین شده و نمی‌توان از آن جدا ماند، دیگر فرقی ندارد در دهکده‌ای دورافتاده زندگی می‌کنید یا یک شهر پرجمعیت؛ هرگونه اختلال ناگهانی در اینترنت می‌تواند دردسرساز باشد و استرس زیادی برای شما ایجاد کند چراکه در بسیاری از فعالیت‌های خود به اینترنت وابسته هستید بویژه در روزهای کرونایی که دورکاری، آموزش از راه دور و... همگی لزوم اتصال به اینترنت را چندین برابر کرده است.
قطع لحظه‌ای اینترنت می‌تواند یک کابوس باشد و اگر این اختلال به 18 ماه برسد بی‌شک می‌تواند مشکلات حیاتی ایجاد کند. ساکنان یک دهکده دورافتاده در بریتانیا با این مشکل دست به گریبان بودند و وقتی مقصر اصلی مشکل را یافتند همه مات و مبهوت مانده بودند چرا که عامل اختلال اینترنت یک تلویزیون کهنه و قدیمی بود.
 قطعی اینترنت در این دهکده، درست سر ساعت 7 اتفاق می‌افتاد و برخی حتی ساعت‌ خانه‌های خود را با این موضوع تنظیم می‌کردند. همه 400 فرد ساکن دهکده Aberhosan در نزدیکی ولز بریتانیا رأس ساعت 7صبح با قطعی اینترنت مواجه می‌شدند و پس‌از مدتی اختلال، اینترنت به حالت اولیه خود بازمی گشت.
مهندسان کمپانی ارتباطی Openreach بارها برای حل این مشکل راهی دهکده شدند اما ظاهراً قرار نبود این مشکل حل شود تا این که سرانجام 30تا 40 مهندس تصمیم گرفتند برای بررسی بیشتر موضوع از سیستم مانیتورینگ استفاده کنند. مهندسان در اطراف دهکده قدم زدند و با کمک دستگاه مانیتورینگ با نام آنالیزور طیف امواج، تلاش کردند تا هرگونه پارازیت الکتریکی را که احتمالاً می‌توانست مشکلی در پهنای باند اینترنت ایجاد کند، پیدا کنند. سرانجام درست در نزدیکی خانه یکی از ساکنان دهکده متوجه مقدار زیادی سیگنال الکتریکی مداخله گر در اینترنت دهکده شدند. مهندسان از ساعت 6 تا 7 صبح روز بعد زیر بارش باران ایستادند تا با شناسایی امواج، بتوانند خانه را پیدا کنند.
سرانجام پس از 18ماه راز اینکه چرا کل اینترنت یک دهکده درست رأس ساعت 7صبح قطع می‌شد برملا شد ومهندسان در این دهکده دورافتاده انگلیس بالاخره موفق شدند مقصر این ماجرا را پیدا کنند. همه دردسرها زیر سر یک تلویزیون قدیمی بود؛ صاحب تلویزیون نیز «بیل چایلدز» 79ساله یکی از ساکنان بازنشسته دهکده Aberhosan بود که هیچ اطلاعی از موضوع نداشت. وی هر روز تلویزیون دست دوم و قدیمی خود را برای روشن شدن رأس ساعت 7صبح تنظیم می‌کرد که به محض روشن شدن، بر سیگنال‌های پهنای باند این دهکده تأثیر می‌گذاشت. این تلویزیون سیگنال‌های پارازیتی را که به SHINE معروف هستند  به محض روشن شدن تلویزیون رأس ساعت 7صبح منتشر می‌کرد. مهندسان پس از 18ماه تحقیق و اجرای کابل‌های جایگزین، وقتی مشکل را یافتند از وی قول گرفتند که دیگر از این تلویزیون استفاده نکند.
«سوزان رادرفورد»مدیر بخش مهندسی کمپانی Openreach در ولز بریتانیا گفت: هر سیگنال الکتریکی همچون مایکروویو، پتانسیل ایجاد اختلال در اتصالات اینترنت و پهنای باند را دارد اما این بدان معنا نیست که همیشه این موضوع اتفاق می‌افتد بلکه باید شرایط خاصی وجود داشته باشد. به‌هرحال بهتر است همه مردم جهان از وسایل الکترونیکی استفاده کنند که با استانداردهای کشورشان تطابق داشته باشد؛ از مردم بریتانیا بویژه در دهکده‌های دورافتاده‌تر خواستار این موضوع هستیم که حتماً به این مهم توجه کنند تا دیگر ساکنان یک منطقه برای دریافت اینترنت پایدار با مشکلاتی مشابه مواجه نشوند. وی همچنین از مردم خواست در صورتی که احساس می‌کنند با روشن کردن یکی از وسایل الکترونیکی خود شاهد ایجاد اختلال در اینترنت می‌شوند حتماً موضوع را جدی بگیرند و با شرکت تأمین کننده اینترنت خود تماس بگیرند تا مشکل هرچه زودتر بررسی و حل شود و دامنه مشکل گسترده‌تر نشود.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7478/17/558673/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها