فارسی‌نژاد: دلسرد نشدم اما منتظر حمایتم




سمیرا شیرمردی/ فرشید فارسی‌نژاد دوچرخه‌سوار تیم ملی این روزها در تلاش است تا برای مسابقات اروپایی آماده شود و از آنجا بتواند سهمیه المپیک را کسب کند. فارسی‌نژاد که یکی از پرافتخارترین دوچرخه‌سواران ایران به حساب می‌آید و در سال 2007 توانست اولین مدال قهرمانی آسیا را در این رشته برای ایران کسب کند، تاکنون عناوین زیادی به دست آورده و حالا تمام فکر و ذکر خود را روی کسب سهمیه المپیک گذاشته است.
اوضاع تمرینات دوچرخه‌سواری چطور است؟
تمرینات خیلی خوب پیش می‌رود و رکوردهایم بهتر از قبل شده اما به‌دلیل شیوع ویروس کرونا هنوز نتوانستیم به مسابقات خارجی برویم و با خارجی‌ها خودمان را مقایسه کنیم. رشته دوچرخه‌سواری، یک رشته اروپایی است و بهترین رقبای ما از هلند، آلمان، فرانسه و انگلیس هستند که باید در رقابت‌ها با آنها امتیاز کسب کنیم اما از اول سال تا الان نتوانستیم به مسابقه‌ای اعزام شویم.
با وجود این مشکلات قرار است چطور سهمیه کسب کنید؟
با وزارت ورزش و کمیته المپیک صحبت کردیم که حمایت‌مان کنند اما اگر هزینه‌هایمان پرداخت نشود، مجبوریم اسپانسر شخصی بگیریم از شرکت‌هایی که به جای مالیات، یک درصد از درآمدهایشان را به ورزش اختصاص می‌دهند. این‌طور می‌توانیم با هزینه شخصی به مسابقات اعزام شویم.
اما با نام ایران. درست است؟
بله، از اسم ایران استفاده می‌کنیم اما شخصاً شرکت خواهیم کرد. ما تلاش می‌کنیم تیم ملی تحت عنوان تیم اعزامی ایران به مسابقات برود. به خاطر همین پیگیر هستیم. الان 4 نفر هستیم که تلاش می‌کنیم سهمیه المپیک بگیریم و امیدواریم این اتفاق با حمایت وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک بیفتد.
ظاهراً امکانات دوچرخه‌سواری ایران هم چندان جالب نیست.
یکی از مشکلات این است که پیست چوبی سرپوشیده نداریم و همیشه در پیست روباز آزادی تایم‌گیری می‌کنیم که با پیست چوبی کاملاً متفاوت است. مثلاً 200 متر را در این پیست 11 ثانیه می‌رویم اما در پیست چوبی ممکن است کمتر یا بیشتر شود.
این شرایط، دلسردتان نکرده؟
دلسرد که نه، امیدواریم بتوانیم سهمیه المپیک بگیریم و باعث افتخار ایران شویم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7467/18/557362/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها