تیم ملی امروز در ترکیه به مصاف مالی می‌رود

جدال با تیم منتخب باشگاه‌های فرانسه!




حامد جیرودی / تیم ملی فوتبال ایران که جهت برگزاری دومین مسابقه دوستانه خود در ترکیه به سر می‌برد، از ساعت 17:30 امروز در مجموعه ورزشی امیر آنتالیا به مصاف مالی می‌رود. مسابقه‌ای که به خاطر ابتلای 4 بازیکن مالی به کرونا احتمال لغو آن هم مطرح شد اما در نهایت تصمیم گرفته شد که مسابقه برگزار شود. تیم ملی پنجشنبه گذشته در اولین بازی خود تحت هدایت دراگان اسکوچیچ با گل‌های سردار آزمون و مهدی طارمی برابر ازبکستان در تاشکند به پیروزی 2-1 رسید تا سرمربی کروات تیم ملی گام اول را محکم بردارد.
ملی پوشان کشورمان حالا باید مقابل تیمی قدرتمند با بازیکنان باکیفیت قرار بگیرند که به نوعی می‌توان آن را تیم منتخب باشگاهی فرانسه نامید. چرا که بازیکنان این تیم در تیم‌های آمیان، رن، متز(3 بازیکن)، نانت (۲ بازیکن)، گنگام، رمس (۲ بازیکن)، آنژه، لانس و استراسبورگ فرانسه بازی می‌کنند و تعدادی دیگر نیز در سیوا اسپور، دنیزلی اسپور و هاتای اسپور ترکیه، ویتوریا گیمارش پرتغال، لایپزیش و هوفنهایم آلمان، سالزبورگ اتریش(۲ بازیکن)، ساوتهمپتون و اورتون انگلیس حضور دارند. تنها دو دروازه‌بان این تیم در لیگ مالی و یک گلر دیگر در لیگ کنگو بازی می‌کنند. مهاجم این تیم هم موسی مارگا در پورتو بازی می‌کند و همبازی طارمی در این تیم پرتغالی است. بنابراین جای تعجب ندارد که در بین این همه بازیکن لژیونر، نام شیخ دیاباته مهاجم استقلال و آقای گل فصل گذشته لیگ برتر ایران که او هم 39 بازی ملی انجام داده و 5 گل هم زده، دیده نشود. جالب اینکه قرار بود آداما ترائوره، ستاره ولورهمپتون انگلیس هم به تیم ملی مالی دعوت شود اما با اعلام لیست تیم ملی اسپانیا مشخص شد که این بازیکن تغییر تابعیت داده و به جمع ماتادور‌ها پیوسته است. عبدولای دوکوره که در اورتون بازی می‌کند، در چند بازی اخیر برای این تیم عملکرد خوبی داشته و یکی از مهره‌های اصلی تیم کارلو آنچلوتی محسوب می‌شود. مولا وایگ ۲۹ ساله کاپیتان مالی است و در آمیان فرانسه توپ می‌زند. او فصل گذشته همبازی سامان قدوس نیز بود اما به‌دلیل بیماری کرونا مقابل شاگردان اسکوچیچ قرار نمی‌گیرد. یون بیسوما هم که در برایتون با علیرضا جهانبخش همبازی است. مالی که هدایتش را یک مربی اهل این کشور به‌نام محمد ماگاسوبا بر عهده دارد و در رده ۵۷ رده‌بندی فیفا قرار دارد در ۳ بازی گذشته مقابل چاد، به پیروزی 2-0 و برابر گینه به تساوی 2-2 رسیده و غنا را هم 3-0 شکست داده است. بنابراین تیم ملی و کادرفنی آن در این مسابقه محک جدی می‌خورد و اسکوچیچ در این مسابقه بهتر می‌تواند عملکرد بازیکنانش را زیر فشار حملات حریف مورد ارزیابی قرار بدهد. او در این مسابقه، سردار آزمون را به‌دلیل درخواست زنیت برای حضور در تمرینات این تیم در اختیار ندارد و به نظر می‌رسد تغییراتی نسبت به بازی با ازبکستان هم در ترکیب تیم ملی به وجود بیاید و از بازیکنانی مانند امیر عابدزاده، سید مجید حسینی، علی کریمی، کاوه رضایی، سامان قدوس و امید نورافکن بیشتر استفاده شود تا بازیکنان حاضر در اردو بهتر مورد ارزیابی قرار بگیرند.
ایران و مالی تاکنون تنها یک بار در سال ۲۰۰۹ در مسابقات چهارجانبه‌ای که به میزبانی قطر برگزار شد به مصاف هم رفتند که تیم ملی در آن مسابقه 2-1 شکست خورد. در آن بازی، افشین قطبی سرمربی وقت تیم ملی از وحید طالب لو، محمد نصرتی، سپهر حیدری، خسرو حیدری، فریدون زندی، آندرانیک تیموریان، مهرزاد معدنچی، امیرحسین فشنگچی، غلامرضا رضایی، محسن خلیلی و کریم انصاری فرد در ترکیب اصلی استفاده کرد که از بین آنها در حال حاضر تنها انصاری فرد بازی می‌کند که او هم به این اردو دعوت نشد. انصاری فرد در دقیقه ۱۲ آن بازی ایران را پیش انداخت اما مالی در 3 دقیقه، دو بار دروازه ایران را باز کرد تا با کامبک به پیروزی برسد و حالا باید دید در پایان این بازی چه نتیجه‌ای ثبت خواهد شد.

بــرش
اسکوچیچ: بازی با مالی محکی جدی خواهد بود

دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی درباره اردوی تیم ملی در ترکیه پیش از دیدار مقابل مالی گفت:«جو تیم ملی فوق‌العاده است. این کمپ به ما کمک کرد تا شناخت بهتری از ویژگی‌های فردی و تیمی همدیگر پیدا کنیم و از این بابت بسیار خوشحالم. بازی با مالی محکی خوب و جدی خواهد بود. مالی در کنار نیجریه و سنگال جزو بهترین تیم‌های آفریقایی است. تقریباً همه بازیکنان این تیم در اروپا بازی می‌کنند ولی مهم‌تر از همه این است که باید بتوانیم خودمان را هم‌سطح با آمادگی بدنی بازیکنان مالی به چالش بکشیم. شک ندارم که بازیکنان ما با انگیزه کامل در این میدان حاضر خواهند شد.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7467/18/557359/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها