دیگه چه خبر




حاشیه جدید مجلس؛ سفر نمایندگان به مشهد

   خبر اول اینکه، سفر اعضای فراکسیون محرومیت‌زدایی به مشهد طی چند روز گذشته با حواشی زیادی همراه بوده است. به گزارش انتخاب، ماجرا از آنجایی شروع شد که در رسانه‌های داخلی اعلام شد اکثریت قریب به اتفاق نمایندگان حاضر در این سفر با همراهانی عازم مشهد شدند. جالب اینکه گفته شد نمایندگان در این سفر بین یک تا 6 همراه داشتند؛ اتفاقی که حالا این سؤال را مطرح می‌کند که هزینه عزیمت همراهان نمایندگان از کدام بودجه و منبع تأمین شده است؟ شنیده‌ها حکایت از آن داشت که منابع و بودجه این سفر از سوی شهرداری مشهد تأمین شده است.احسان قاضی‌زاده هاشمی رئیس فراکسیون محرومیت زدایی در این باره  گفت: این سفر به دعوت شهرداری مشهد انجام گرفت و آنان در جریان جزئیات هزینه‌ها و مخارج هستند، البته اگر هزینه‌ها را خودشان تأمین کرده باشند.رحمت‌الله فیروزی نماینده نطنز که از جمله حاضران در این سفر بوده درباره منبع تأمین هزینه‌های سفر اظهار بی‌اطلاعی کرده و در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود برخی نمایندگان با خانواده و همراه عازم مشهد شده بودند، تصریح کرد: بله این اتفاق افتاد و برخی با خانواده و برخی تنها و مجردی در این سفر حاضر شدند.فیروزی درباره هزینه‌ها گفت: هزینه خاصی نبود. نمایندگان در این سفر غذاهای معمولی مثل خورشت قیمه، عدسی، عدس پلو و شله زرد و شله مشهدی می‌خوردند.

قاضی‌زاده هاشمی، کروبی را ویزیت کرد

  خبر دیگر اینکه، فاطمه کروبی، همسر مهدی کروبی در رابطه با وضعیت جسمانی وی گفت: به‌دنبال عمل جراحی اخیر همسرم در بیمارستان لاله که به‌صورت موضعی و برای ترمیم شکستگی مهره دوازدهم کمرشان انجام پذیرفت، آقای کروبی سه روز پس از عمل به محل حصر بازگردانده شدند. متأسفانه شرایط جسمی آقای کروبی ناشی از شرایط ده ساله حصر و اتفاقات اخیر از جمله سه زمین خوردگی و عمل اخیر در مهره کمرشان به‌شدت آسیب دیده به نحوی که در حال حاضر در استراحت مطلق قرار دارند. با وجود این باید اذعان کنم که شرایط روحی‌شان علی‌رغم همه مشقت‌ها عالی و بانشاط است.به گزارش برنا، وی افزود: در چند روز گذشته مشکل چشمی همسرم را آزار می‌داد که جناب آقای دکتر قاضی‌زاده هاشمی وزیر سابق بهداشت و درمان به عیادت و ویزیت آقای کروبی آمدند. تشخیص ایشان عفونت چشمی ناشی از عمل جراحی بود که برای درمان چشم آسیب دیده اقدام شد.

پرداخت سیصد هزار درهم به خانواده دو صیاد ایرانی

  دست آخر اینکه،  سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دبی مطالب منتشر شده از سوی برخی سایت‌ها درباره دو صیاد ایرانی را غیردقیق عنوان و اعلام کرد: ۲۷ مرداد ۹۹ به‌دنبال حادثه تیراندازی به شناور ایرانی که ظاهراً وارد آب‌های امارات شده بودند متأسفانه دونفر از صیادان ایرانی جان خود را از دست دادند. به گزارش ایرنا، بر این اساس دیه کامل قتل غیرعمد در امارات دویست هزار درهم است و حسب فقه مالکی و قانون امارات چیزی به نام تغلیظ دیه (افزایش مبلغ دیه) در ماه‌های حرام وجود ندارد. با وجود این دولت امارات به خانواده هرکدام از مقتولان سیصد هزار درهم نقد پرداخت کرد.بر اساس اعلام سرکنسولگری ایران در دبی، ‌حل سریع و چند روزه این ماجرا (که مسبوق به سابقه نیست) و می‌توانست در شرایط کنونی به بحرانی در روابط تبدیل شود، نتیجه حسن نیت طرفین و پیگیری جدی وزارت خارجه و سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دبی بود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7467/3/557345/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها