رئیس پلیس پایتخت:

گرداندن اراذل و اوباش با حکم قضایی است



گروه حوادث/ رئیس پلیس پایتخت برخورد نیروی انتظامی با افرادی که ماسک نمی‌زنند را برخوردی ارشادی و ایجابی اعلام کرد.
سردار حسین رحیمی در حاشیه اجرای طرح ظفر که صبح دیروز برگزار شد، با بیان اینکه در حال تعیین سازوکار و چگونگی اجرای طرح جریمه کردن افراد بدون ماسک هستیم گفت: جزئیات این سازوکار بزودی اعلام خواهد شد.
ما با ستاد مقابله با کرونا همکاری لازم را خواهیم داشت اما تا الان کسی جریمه نشده است. طبق اظهارات رئیس جمهوری در بحث برخورد با کسانی که ماسک نمی‌زنند رویکرد ما بیشتر ایجابی و ارشادی است تا جایی که بشود تمایلی به جریمه کردن افراد نداریم.
ما این طرح را شروع کرده‌ایم و در کنار ستاد ملی مقابله با کرونا خواهیم بود و امیدواریم مردم هم پروتکل‌های بهداشتی را بیشتر از قبل رعایت کنند.
سردار رحیمی درباره انتقادات مطرح شده علیه پلیس پس از گرداندن اراذل و اوباش در تهران نیز گفت: مردم باید این را بدانند که پلیس همه اوباشگران را در خیابان نمی‌گرداند و فقط افرادی که اقدام به قدرت نمایی و زورگیری و سلب آرامش و آسایش مردم کرده و بر جرم خود اصرار داشته باشند چنین سرنوشتی خواهند داشت.
وی با بیان اینکه پلیس این اقدامات را با حکم مرجع قضایی و نه به دلخواه خودش انجام داده است، گفت: ذات این افراد اوباشگری، گردن‌کلفتی، عربده‌کشی، قداره‌بندی، اخاذی از مردم یک محل و دست‌درازی به نوامیس مردم بود و آنچه انجام شده برای تادیب آنها بوده است.
رئیس پلیس تهران بزرگ با تأکید بر اینکه پلیس در اجرای این طرح اسیر جوسازی‌ها نخواهد شد، گفت: مسئولیت ما برقراری امنیت و برخورد با افرادی است که گردن‌کلفتی کرده و به حقوق و حریم و ناموس مردم دست‌درازی کرده‌اند و در این راه هم نه کوتاه می‌آییم و نه اسیر جوسازی‌ها خواهیم شد.سردار رحیمی با تأکید بر اینکه امنیت مردم خط قرمز پلیس است، گفت: خوشبختانه دستگاه قضایی هم همکاری خوبی با پلیس دارد.
وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا پلیس از نظر قانونی می‌تواند این افراد را در سطح شهر بچرخاند نیز گفت: ما حتماً مسائل قانونی را رعایت خواهیم کرد و مطمئن باشید بدون قانون عمل نمی‌کنیم.سردار رحیمی درباره کتک زدن یکی از اوباش به دست پلیس گفت: این فرد زنی را مورد آزار و اذیت قرار داده بود وقتی آن زن به او گفت «حالا که دستگیر شدی پلیس ادبت می‌کند»
وی دهان به ناسزا باز کرد و مأمورانی که دور او بودند برای ساکت کردن متهم مجبور شدند به اصطلاح او را کتک بزنند. البته این رفتار پسندیده نیست و مأمور ما باید سعه صدر بیشتری داشته باشد، ولی این گونه نبوده است که به قصد در شهر چرخاندن و هتک حیثیت، آن فرد اوباش را کتک بزنند.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7467/12/557298/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها