اخـــــــــبار



فعالیت بیش از ۲۸۲۶ شرکت دانش بنیان در استان تهران

در حال حاضر بیش از ۲۸۲۶ شرکت دانش بنیان و ۱۰ پارک علمی و فناوری در تهران و استان تهران مشغول فعالیت هستند.به گزارش مهر، مهدی صفاری رئیس پارک فناوری پردیس با بیان مطلب فوق در اولین نشست مجمع فناوری و نوآوری استان تهران که روز گذشته در محل کارخانه نوآوری برگزار شد، گفت: یکی از موضوعات مهم در حرکت علمی کشور، تکمیل زنجیره علم و فناوری است.رئیس پارک فناوری پردیس ادامه داد: این زنجیره از ایده و فکر شروع می‌شود و به‌ علم و فناوری می‌رسد که در نهایت به تولید و بازار منتهی خواهد شد. صفاری نیا با اشاره به وضعیت زنجیره تجاری‌سازی در استان تهران گفت: دانشگاه‌ها، شتاب دهنده‌ها، مراکز رشد، پارک‌های فناوری و شهرک‌های صنعتی از زنجیره‌های تجاری‌سازی ایده تا محصول و توسعه بازار هستند که بازیگران آن شرکت‌های صنعتی و فناور، نوپا و تیم‌های استارتاپی به شمار می‌روند.وی خاطرنشان کرد: ۵۰ درصد از اعضای بنیاد ملی نخبگان، ۵۰۰ دانشگاه و پژوهشگاه در زنجیره تجاری‌سازی استان تهران هستند.وی افزود: در حال حاضر ۵۸ شتاب دهنده، ۵۸ سرمایه‌گذار خطرپذیر و ۴۲ مرکز نوآوری و فضای کار اشتراکی در تهران و استان تهران مشغول فعالیت هستند.رئیس پارک فناوری پردیس با بیان اینکه همچنین ۵۴ مرکز رشد و هزار و ۲۲۷ تیم نوپا و نوآفرین در تهران و استان تهران فعالیت می‌کنند، گفت: در حال حاضر بیش از ۱۰ پارک علم و فناوری و ۲۸۲۶ شرکت دانش بنیان جزو زنجیره تجاری‌سازی در تهران و استان تهران هستند.وی با بیان اینکه ۱۹ شهرک صنعتی در استان تهران فعالیت می‌کنند، گفت: همچنین  طبق آخرین آمار، ۲۰ درصد از صنایع کشور در شهرهای بزرگ استان تهران است.

مخالفت چین با فروش «تیک تاک» به امریکا

همزمان با نزدیک شدن به آخرین مهلت امریکا برای آغاز تحریم تیک تاک، به نظر می‌رسد مقامات چینی علاقه‌ای به پیوستن تیک‌تاک به شرکت‌های ایالات متحده ندارند. این در حالی است که امریکا با استناد به نگرانی‌های امنیتی تأکید دارد باید هر چه سریعتر تیک تاک ماهیتی امریکایی بگیرد.
به گزارش انتخاب، دولت دونالد ترامپ تأکید دارد که برای ادامه فعالیت تیک تاک، الزامی است که این شرکت سهم تجاری خود را به یک شرکت امریکایی بفروشد. تاکنون دو شرکت اوراکل و مایکروسافت علاقه‌مند به کسب این تجارت بوده‌اند.اکنون براساس یک گزارش اختصاصی از رویترز، چینی‌ها معتقدند که فروش تیک تاک به یک شرکت امریکایی در میان اقدامات اجباری کاخ سفید (که در وهله اول تهدید به ممنوعیت آن بود) باعث ضعیف نشان دادن چین خواهد شد. ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه چین می‌گوید که ایالات متحده از مفهوم امنیت ملی برای سرکوب شرکت‌های خارجی سوء استفاده می‌کند. از زمان شروع اولین دستور اجرایی علیه تیک تاک، اینستاگرام یک گزینه مشابه تیک تاک را به‌نام Reels راه‌اندازی کرده است، اگرچه اوراکل و مایکروسافت هر دو علاقه خود را برای خرید بخش عملیاتی تیک تاک در ایالات متحده نشان داده‌اند، اما مدیرعامل تیک تاک پس از واکنش رئیس‌جمهوری امریکا استعفا داد.بسیاری از مقامات امریکایی نگرانی‌هایی مربوط به حریم خصوصی در تیک تاک  ابراز کرده‌اند که ممکن است داده‌های کاربر با پکن به اشتراک گذاشته شود. تیک تاک قبلاً اعلام کرده بود که هیچ تقاضایی را برای به اشتراک گذاشتن داده‌های کاربران با دولت پکن نداشته است.‌‌


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7443/17/554490/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها