در نشست رئیس بنیاد بوعلی‌سینا با رئیس شورا و شهردار همدان مطرح شد

مسئولان همدان دین خود را به ابن‌سینا ادا کنند



 همدان - خبرنگار «ایران»: نشست هم‌اندیشی برای هماهنگی اجرایی و کمک به توسعه فعالیت‌های علمی و فرهنگی بنیاد بوعلی‌سینا با حضور شهردار و رئیس شورای شهر همدان و رئیس بنیاد بوعلی‌سینا در محل آرامگاه ابن‌سینا برگزار شد.
رئیس بنیاد بوعلی‌سینا در آغاز این نشست با تأکید بر حفظ و حراست از میراث مکتب سینوی، گفت: همدان را در دنیای امروز به‌نام بوعلی می‌شناسند. کل مسئولان استان از استاندار تا نمایندگان مجلس و ارگان‌ها و نهادهای فرهنگی باید دین خود را نسبت به این مرد بزرگ ادا کنند. هر چند فعالیت‌های زیادی در سال‌های گذشته در این زمینه انجام گرفته است، ولی در حد مطلوب و درخور این شخصیت جهانی نبوده است.
آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی اضافه کرد: شهرت علمی ابن‌سینا همه جهان را درنوردیده است و بعد از پیامبران اولین انسانی‌ست که کل زمین در برابر او دست به سینه ایستاده است. وی با اشاره به کوتاه بودن مسئولیت‌های اجرایی، افزود: امیدواریم در دوره مسئولیت شورای شهر و شهردار فعلی، در جهت معرفی شیخ‌الرئیس، گام‌های ماندگاری برداشته شود چرا که شهرداری همدان برای معرفی شخصیت علمی و فرهنگی ابن‌سینا، مسئولیت شرعی و ملی دارد. شهردار همدان نیز در این نشست با اشاره به افتخار این شهر به وجود آرامگاه شیخ‌الرئیس گفت: ما نیز وظیفه داریم در جهت حفظ و حراست از میراث ابن‌سینا و بهره‌مندی از نعمت وجود آرامگاه این فیلسوف و حکیم جهانی اقدام کنیم. مهندس عباس صوفی اضافه کرد: شهرداری همدان در راستای برنامه‌های فرهنگی ماندگار خود، آمادگی دارد همایش بین‌المللی با حضور میهمانان و ابن‌سیناپژوهان جهان با مشارکت بنیاد بوعلی‌سینا در سالروز تولد شیخ‌الرئیس در اول شهریور سال 1400 برگزار کند.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7443/6/554447/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها