بریده جریده


 تهیه و تنظیم:حسن مجیدی

تشکیل سازمان اطلاعات
 در ستاد کل ارتش

مطالعاتی برای تشکیل سازمان اطلاعات در ستاد کل جریان دارد رکن‌های دوم ستاد زمینی و هوایی و دریایی زیر نظر این سازمان انجام وظیفه می کند.تیمسار سپهبد هدایت رئیس ستاد کل نیروهای زمینی و دریایی و هوایی در مورد سازمانی که قرار است به نام سازمان اطلاعات در ستاد کل تشکیل شود به خبرنگار ما اظهار داشت هم‌اکنون مطالعاتی در ستاد کل برای تشکیل این سازمان در جریان است.
این سازمان از لحاظ مجهز بودن و قدرت کسب اطلاعات از رکن دوم ستاد ارتش مهمتر خواهد بود و نه فقط رکن دوم ستاد ارتش که اکنون به نام رکن دوم ستاد نیروی زمینی نامیده می شود بلکه کلیه دستگاه های کسب اطلاع دوایر ارتش تحت نظر این سازمان مشغول کار خواهند شد.سازمان اطلاعات که قرار است بزودی در ستاد کل تشکیل شود تشکیلات مفصلی خواهد داشت. این سازمان وظیفه دارد کلیه امور محرمانه نیروی زمینی و دریایی و هوایی را تحت نظر گرفته و هر روز اطلاعاتی از وضع فعلی ارتش و اقدامات افسران به رئیس ستاد کل تسلیم نماید.برای اینکه سازمان اطلاعات ستاد کل بتواند در انجام منظور خود موفق گردد دستگاه های اطلاعات و تجسس رکن دوم ستاد ارتش یعنی رکن دوم ستاد نیروی زمینی و دریایی در اختیار آن اداره قرار خواهند گرفت و رؤسای ارکان دوم سه ستاد زمینی و دریایی و هوایی تحت نظر رئیس سازمان اطلاعات ستاد کل مشغول فعالیت خواهند بود.
روزنامه اطلاعات - چهارشنبه پانزدهم شهریور 1334

به دلیل ازدحام دو شعبه جدید دایر شد
فروش حب ترک تریاک

بعلت ازدحام و مراجعه زیاد معتادین برای خرید حب های ترک تریاک بنگاه دارویی کل کشور در نظر گرفت که علاوه بر فروش حب در شعبه مرکزی دو شعبه دیگر نیز دایر نماید. این دو شعبه یکی در خیابان 30 متری محل انبار سابق چای و دیگری در خیابان فردوسی جنب بانک ملی که داروخانه جدیدالتأسیس است برای فروش حب ترک تریاک افتتاح شده است. در عرض چهار روز اخیر هرروز قریب یکصد هزار حب بفروش رفته و قیمت آنها هر هزار دانه 30تومان است. بنگاه دارویی به هرنفربیش از 50 قرص نمی فروشد زیرا هر معتادی با 50 الی 100 قرص معالجه می شود. ضمناً از لحاظ اینکه موضوع فروش حب ترک تریاک دراین چند روزه اهمیتی کسب کرده است آقای توانا از طرف بنگاه دارویی به سمت ریاست اداره فروش حب ترک تریاک منصوب گردید. برای ساختن حب‌های ترک تریاک ماشینی در بنگاه کل دارویی نصب شده که می تواند روزانه نیم میلیون قرص تهیه نماید و بدین ترتیب در شهرستان ها نیز ازطرف وزارت بهداری حب ترک تریاک بفروش خواهد رسید. ضمناً باغ تهران نیز برای بستری شدن معتادین که به بستری شدن احتیاج دارند آماده شده است.
روزنامه اطلاعات- چهارشنبه پانزدهم 1334

ساخت کارخانه شیر پاستوریزه

بمنظور تهیه شیر پاستوریزه و تأمین بهداشت عمومی سازمان برنامه اقدام به تأسیس یک کارخانه شیر پاستوریزه نمود. قرارداد ساختمان کارخانه مذکوردرتیرماه 1333 منعقد وعملیات ساختمانی آن در شهریورماه همان سال آغاز گردید.
ماشین آلات کارخانه را مؤسسه بین المللی یونیسف بلاعوض در اختیار دولت ایران می گذارد و تاکنون مقدار 170 تن آن به ایران وارد و در محل کارخانه واقع در 7 کیلومتری جاده کرج نصب گردیده است.
هزینه ساختمان و وسایل بکار افتادن کارخانه که حدود 70 میلیون ریال می باشد بعهده سازمان برنامه است. درسال گذشته مبلغ 749898175 ریال و مبلغ 100000 دلار از اعتبارات سازمان برنامه به مصرف هزینه‌های جاری کارخانه رسیده است.
هم‌اکنون ساختمان کارخانه با سرعت ادامه دارد و پیش‌بینی می شود تا اوایل اردیبهشت ماه سال 1335 عملیات ساختمانی آن پایان یافته و روزانه 60 هزار لیتر را پاستوریزه نماید.
روزنامه کوشش- یکشنبه 24 شهریور


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7426/16/552229/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها