سید حسن خمینی:

قانون باید به نفع فقرا و غیر قدرتمندان تفسیر شود




ادامه از صفحه اول
بخصوص اینکه چنین حادثه‌ای پیش می‌آید و فراز و فرودهایی پیدا می‌کند و متأسفانه الآن در یک دوره فراز آن هستیم. یادگار امام یادآور شد: بعضی از قصه‌های این روزهای کرونا خیلی تلخ است؛ ولی درس آموز است و بعدها انسان باید آنها را بیشتر مرور کند. وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: سازمان بهشت زهرا(س) نمونه‌ای از قانونی است که باید در همه کشور اعمال شود. البته این مختص بهشت زهرا(س) نیست و مختص به همه گورستان‌ها است. همان طور که قانون مرگ حق است و ضعیف و غنی نمی‌شناسد، باید قانون زندگی هم نسبت به همه یکسان اجرا شود. وی با اشاره به اینکه شرایط کشورمان سخت است، افزود: واقعیت این است که دشمنان قسم خورده‌ای داریم. تحریم‌های بسیار ظالمانه‌ای که در کشور پدید آورده‌اند عامل فقر، پایین آمدن سطح درآمدها و سختی‌های شدید بر مردم شده است. علاوه بر آن ضعف مدیریت هم وجود دارد. علاوه بر اینها، بیکاری‌هایی اضافه شده است که به‌دلیل شیوع کرونا در همه جهان رخ داده است؛ همه این واقعیت‌ها می‌طلبد که خدمت‌رسانی در همه بخش‌ها، بخصوص در شهرداری، بیشتر شود. سیدحسن خمینی در ادامه اظهار داشت: نمونه بیشتر شدن خدمات شهرداری را ما در بحث کرونا دیدیم و جا دارد که من از شهردار متخصص تهران که شاید از متخصص‌ترین کارشناسان حوزه شهرسازی باشد که هم سابقه و هم تخصصش را دارد، توانمند، باهوش، متعهد و با عزم، تقاضا کنم که شهرداری وجهه کمک و خدمتش را برای این دوره سخت قرار دهد. سختی‌هایی که از تحریم‌ها پدید آمده و ان‌شاء‌الله خداوند لطفی کند و برداشته شود.
بهشت زهرا از منظم‌ترین سازمان‌های شهرداری است
پیروز حناچی، شهردار تهران نیز در این مراسم گفت: سازمان بهشت زهرا(س) یکی از منظم‌ترین و رضایت بخش‌ترین سازمان‌های شهرداری تهران بوده و نظرسنجی‌ها نیز تأیید‌کننده همین موضوع است.
وی با قدردانی از فعالیت کارکنان این مجموعه گفت: کارمندان بهشت زهرا هر روز به مردمی که دچار مصیبت شده‌اند خدمات می‌دهند و در سخت‌ترین شرایط کشور و شهر تهران این سرویس‌ها قطع نشده و در موارد حاد محدود به حریم شهر تهران هم نبوده است. حناچی با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ سال این خدمات ادامه داشته است ادامه داد: بهشت زهرا(س) یکی از منظم‌ترین و رضایت بخش‌ترین سازمان‌های شهرداری تهران بوده و نظرسنجی‌ها هم همین را نشان می‌دهد. از همه مهمتر اینکه مزین به عزیزانی است که پیش و پس از پیروزی انقلاب و در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیدند و امام راحل که این شهیدان را در دل خودش جای داده است.
ساخت مرکز ایزوله در بهشت زهرا
مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) از دستور شهردار تهران برای ساخت مرکز ایزوله بهشت زهرا(س) خبر داد.
به‌گزارش ایسنا، سعید خال در مراسم پنجاهمین سالگرد تأسیس بهشت زهرا گفت: به‌مناسبت پنجاهمین سالگرد تأسیس بهشت زهرا(س) برنامه‌های متنوعی از جمله رونمایی از چند جلد کتاب و انتشار تمبر سراسری در نظر داشتیم؛ اما به علت شیوع کرونا لازم دیدیم که همه این برنامه‌ها لغو شود. وی افزود: بهشت زهرا سالانه ۶۰ هزار متوفی را پذیرش می‌کند که یک پنجم ظرفیت کشور است. ۱۰ میلیون کیلومتر ناوگان حمل متوفی ما سالانه در کشور راه می‌رود و پنج میلیون کیلومتر در شهر تهران مأموریت انجام می‌دهد. به‌گفته مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س)، تا امروز بالغ بر یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در سایت بهشت زهرا(س) پذیرش شده‌اند. وی افزود: بهشت زهرا مدفن ۳۰ هزار شهید است که چهار هزار نفر آنها شهدای گمنام و ۲۵۰ شهید مدافع حرم هستند. دو هزار و ۵۰۰ نفر از مشاهیر، نام آوران و بزرگان این سرزمین هم در بهشت زهرا دفن هستند. خال افزود: نوسازی کامل آمبولانس‌های شهر تهران و داخل بهشت زهرا(س)، بازسازی پنج آرامستان تاریخی شهر تهران، مکان‌یابی آرامستان‌های شهر تهران، بزرگترین هوشمند‌سازی تاریخ بهشت زهرا، افتتاح ورزشگاه، حل مشکل قطعه هنرمندان و شهدای مدافع حرم از جمله پروژه‌های اجرا شده در دوره جدید مدیریت شهری برای بهشت زهرا(س) بوده است. او تأکید کرد: در تمام این ۵۰ سال، بهشت زهرا(س) در کنار مردم ما بوده و شاه بیت این غزل، کرونا است. کرونا بازتعریف جدیدی از بحران در بهشت زهرا(س) است. در کرونا، بهشت زهرا واقعاً پوست می‌اندازد و به یک چالاکی عظیم بدل می‌شود. کرونا یک بحران بی‌سابقه و غیر قابل تصور بود و همچنان ادامه دارد. در همین ایام آقای دکتر حناچی دستور ساخت مرکز ایزوله بهشت زهرا(س) را داد و بودجه آن دیده و نقشه‌های آن آماده شده و در مرحله اجرا قرار دارد.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7396/1/548723/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها