ربیعی: بیش از 2 میلیارد دلار طرح در سال جاری افتتاح می‌شود



سخنگوی دولت گفت: بنای دولت همکاری صمیمانه، همراهانه و هم‌افزا برای عبور از شرایط دشوار امروز و پاسخ به نیازها و حل مشکلات مردم است. به گزارش ایرنا، علی ربیعی در نشست خبری افزود: دولت هم در خط مقدم مقابله با تهدیدهای نظامی-امنیتی و فشار بی‌سابقه و خشن اقتصادی و همچنین سخت شدن زندگی مردم ناشی از فشارهای تحریم و کرونا قرار دارد. در کنار این مسأله، عملیات روانی گسترده هم در کشور صورت می‌گیرد. عبور موفق از این مقطع وظیفه ملی همه ماست. امروز باید بیش از گذشته همه قوا، نهادهای مدنی و مردم جامعه در کنار هم قرار بگیریم. وی ادامه داد: تولید عمده محصولات کلیدی کشور در ۱۳۹۸ به‌گونه‌ای بوده که کنسانتره، آهن اسفنجی، فولاد خام، مس و گندله همه رشد داشته‌اند و برنامه‌ریزی برای سال ۱۳۹۹ صورت گرفته است. ما حداقل ۱۰ درصد در فولاد، ۱۲ درصد در مس و ۷۵ درصد در آلومینیوم در سال ۱۳۹۹ باید رشد کنیم چرا که در این زمینه برنامه‌ریزی کرده‌ایم. ربیعی گفت: ما در سال ۹۹ در مجموع، ۲.۲ میلیارد دلار طرح افتتاح خواهیم کرد. الان طرح انتقال آب خلیج ‌فارس به استان‌های هرمزگان و کرمان و یزد دنبال می‌شود. هفت طرح فولادسازی هم در حال تکمیل است. ۱۷.۵ میلیون تن کنسانتره، ۱۵.۵ میلیون تن گندله در سنگان از جمله پروژه‌هایی است که در سال ۹۹ به بهره‌برداری خواهد رسید. 70  هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شد که این سرمایه‌گذاری باعث ایجاد۴۰ هزار شغل مستقیم، افزایش صادرات غیرنفتی و بازسازی فناوری‌های نوین می‌شود. حدود ۲۶ درصد سرمایه گذاری‌ها درمناطق محروم و کم برخوردار صورت گرفته که سبب رشد و تولید عادلانه در کشور شده است. ربیعی خاطرنشان کرد: حدود ۷۱ هزار و ۲۰۰ طرح پیشرفت ۲۰ تا ۸۰ درصد دارند و اجرای این طرح‌ها نوید تولید بیش از ۲ هزار شغل را تا سال ۱۴۰۰ می‌دهد. دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهوری با بیان اینکه «عادی‌سازی و سهل‌انگاری، دستاوردهای مقابله با کرونا را از بین می‌برد» تأکید کرد: هم دولت و هم جامعه سلامت کشور درخواست دارد که همه جامعه به پویش «همه ماسک می‌زنیم» بپیوندند.
ربیعی در ادامه از اصلاح‌ آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از تولید و عرضه مسکن خبر داد و گفت: زمین برای واحدهای مسکونی، تجاری و اداری به صورت ۹۹ ساله واگذار می‌شود و برای صنعتی سازی مسکن، پرداختی‌ها از ۵ سال به ۱۰ سال افزایش خواهد یافت. دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهوری گفت: هفته گذشته همچنین تصمیم گرفته شد که از دوم تیرماه برای گرفتن پروانه کسب و استعلام از اماکن، دولت الکترونیک وارد عمل شود که با این اقدام، مدت زمان این فرآیند از ۵۶ روز به ۴ روز کاهش یافت و حدود ۸۰۰ هزار رفت و آمد کم شد.
وی درباره اقدامات و پیگیری دولت درباره برگزاری همه پرسی در زمینه نظارت استصوابی گفت: برای اینکه اختلاف‌های ناشی از تفاسیر همه‌پرسی برداشته شود و وقت زیادی از کشور گرفته نشود، دستور داده شد که این موضوع در معاونت حقوقی ریاست جمهوری و کمیسیون حقوقی دولت بررسی شود. این لایحه را نمی‌توان به صورت خام مطرح کرد و همه جوانب آن را باید در نظر گرفت چون بحث‌های متعددی دارد. این روند طولانی است و اکنون در جریان کار کارشناسی است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7382/3/546997/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها