روحانی در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر بهداشت:

با جدیت به فکر سلامت مردم باشیم

- روحانی در تماس تلفنی رئیس جمهوری ونزوئلا تاکیدکرد؛ ضرورت همکاری دو کشور در اوپک پلاس برای بازگشت ثبات قیمت‌ نفت

روحانی در تماس با وزیر بهداشت:
با جدیت به فکر سلامت مردم باشیم

رئیس جمهوری تأکید کرد: دولت به صورت متوازن با اولویت قرار دادن سلامت مردم به فکر وضعیت اقتصادی و معیشت آنان نیز هست و ازسرگیری فعالیت کسب و کارهای ضروری نباید منجر به آسیب به سلامت مردم شود. به گزارش ایرنا،حجت الاسلام حسن روحانی دوشنبه در گفت و گوی تلفنی با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ضمن دریافت گزارش روند وضعیت بهداشت و درمان کشور در سومین روز از اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند و از سرگیری فعالیت کسب و کارهای کم ریسک در استان‌های کشور، گفت: اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند نباید موجب سهل انگاری در اعمال محدودیت های لازم و نظارت و کنترل ها باشد و مسیر در پی گرفته شده تاکنون درمورد اجرای پروتکل های بهداشتی باید همچنان با قوت و قدرت ادامه یابد. وی با ابراز خرسندی از روند کاهشی آمار ابتلا به ویروس کرونا و همچنان فوتی ها در استان‌های کشور، بار دیگر بر نظارت دقیق بر رعایت اجرای کامل پروتکل های بهداشتی در کسب و کارها تأکید کرد و دستور داد که گزارش مربوطه به صورت روزانه تهیه و به مراجع ذیربط اعلام شود.رئیس جمهوری با تأکید بر ضرورت تشویق اصنافی که پروتکل های بهداشتی را اجرا می کنند ، دستور داد که برای تشویق واحدهای صنفی که پروتکل های بهداشتی را برای حفظ سلامت مردم رعایت می کنند با همکاری وزارت بهداشت ،اصناف و دستگاه های دیگر تمهیدات لازم اندیشیده شود. روحانی همچنین با دعوت دوباره از مردم برای درخانه ماندن و اجتناب از ترددهای غیر ضروری در سطح شهرها، ضرورت ادامه مسیر اطلاع رسانی درست و اقناع سازی مردم در پایبندی به شعار
«درخانه ماندن» را مورد تأکید قرار داد.
سعید نمکی، وزیر بهداشت هم در این تماس گفت: خوشبختانه شاهد روند کاهشی در کشور هستیم و ابتلا به ویروس کرونا نیز شیب نزولی داشته است. روحانی همچنین در تماس تلفنی با وزیر کشور با اشاره به از سرگیری فعالیت کسب و کارهای کم ریسک در تهران از 30 فروردین ماه به عبدارضا رحمانی فضلی دستور داد همه تمهیدات لازم برای این منظور اتخاذ و اقدامات لازم در زمینه رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در حمل و نقل عمومی شهری انجام گیرد تا با از سرگیری کسب و کارهای کم ریسک خدشه ای به سلامت مردم وارد نشود.

دکتر روحانی در تماس تلفنی رئیس جمهور ونزوئلا:
امپریالیسم امریکا ویروسی خطرناک تر از کرونا برای جامعه بشری است

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز دوشنبه در تماس تلفنی «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا با وی، امپریالیسم آمریکا را ویروسی خطرناک تر از کرونا برای جامعه بشری دانست و گفت: زیاده خواهی و زورگویی دولتمردان آمریکا، همواره ملتهای مستقل و آزادی خواه مانند ایران و ونزوئلا را تحت فشار قرار داده است.
 رئیس جمهوری اظهار داشت: ایران و ونزوئلا با همبستگی و توسعه همکاری ها توانسته اند سالها در برابر ویروس مهاجم و قدیمی آمریکا به خوبی مقاومت کنند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، روحانی با اشاره به برنامه ها و اقدامات ایران در مقابله با ویروس کرونا و موفقیت های بدست آمده در زمینه تحقیقات و تولید برای کیت های شناسایی و سایر موارد مورد نیاز و توانمندی های کشورمان در زمینه تجهیزات و امکانات بیمارستانی و درمانی، افزود: آماده انتقال تجربیات در زمینه مبارزه با ویروس کرونا به کشور دوست ونزوئلا هستیم.
رئیس جمهوری گام های برداشته شده در  اجلاس اوپک پلاس را مثبت ارزیابی کرد و ادامه داد: باید همچنان برای کاهش تولید و بازگشت قیمت‌ها به روندی متعادل با هم همکاری داشته باشیم.
«نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا نیز در این گفتگوی تلفنی ضمن اعلام همبستگی با دولت و ملت ایران و تجلیل از موفقیت های کشورمان در مسیر مبارزه با ویروس کرونا، اظهار داشت: ایران و ونزوئلا همواره برای مبارزه با امپریالیسم با هم همبستگی داشته و در یک سنگر قرار دارند. رئیس جمهوری  ونزوئلا با بیان اینکه امروز همه کشورهای جهان در نبرد مشترک برای مبارزه با کرونا قرار دارند، گفت: غلبه بر این ویروس کاری دشوار و نیازمند تلاش، کوشش و همکاری زیادی است.
مادورو همچنین خواستار استفاده از تجربیات ایران در مبارزه با کرونا و گفتگوی ویدئو کنفرانسی وزرای بهداشت دو کشور در این زمینه شد.





آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7321/1/540523/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها