رئیس سازمان بهزیستی:

۴۵ مرکز بهزیستی به ویروس کرونا آلوده شده‌اند


رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: از ۲ هزار و ۵۳۱ مرکز نگهداری سالمندان، معلولان و معتادان، تاکنون ۴۵ مرکز به ویروس کرونا آلوده شده‌اند که ۱.۷ درصد کل مراکز بهزیستی کشور را تشکیل می‌دهد.
به گزارش ایرنا، وحید قبادی دانا دیروز در نشست خبری که به صورت ویدیو کنفرانس در وزارت بهداشت برگزار شد، افزود: از میان مراکز سالمندان و معلولان، ۳۰ مرکز و مراکز سالمندان نیز از ۳۰۵ مرکز ۲۳ مرکز آلوده شده است. از ۵۵ نفری که فوت شده‌اند، ۷۱ درصد سن بالای ۷۰ سال و ۲۷ درصد سن بالای ۹۰ سال داشته‌اند.
وی ادامه داد: از ۱۰ هزار کودک بی‌سرپرست و بدسرپرست که در مراکز ما هستند، هیچ آمار فوتی نداشتیم. البته 7 مورد مثبت ابتلا به کرونا بودند که بهبود یافته‌اند.
او گفت: در مورد میزان فوت در مراکز سالمندان و معلولان تا ۲۳ فروردین، ۵۵ نفر فوت کرده‌اند که ۱.۲ درصد کل فوت‌شدگان کشور بر اثر کرونا را تشکیل می‌دهد. ۵۹ نفر از افرادی که در مراکز سالمندان و معلولان دچار کرونا شدند بهبود یافته‌اند.
وی ادامه داد: بر اساس شواهد و قرائن می‌توان در مورد پرسشنامه‌ای صحبت کرد که در سامانه خود ارزیابی روان شناختی بحران کرونا استفاده شده و جمعیت هدف ۲۰ هزار و ۹۹۰ نفر وارد سامانه شده و اطلاعات را ثبت کرده‌اند. بر اساس این پرسشنامه علائم افسردگی و اختلال بررسی می‌شود.
رئیس سازمان بهزیستی گفت: برای این ۲۰ هزار و ۹۹۰ نفر که به سامانه مراجعه و علائم خود را ثبت کردند، ۲۰.۵ درصد علائم شدید یا متوسط داشتند که یعنی باید وضعیت آنها بررسی شود.
وی بیان کرد: آنچه پیش از شروع تعطیلی‌ها وجود داشت به این شکل بود که مادرانی که فرزند ۱۰ ساله یا کوچک‌تر دارند در منزل بمانند و نفرات جایگزین به جای آنها در محل کار حاضر شوند. توصیه ما این است که کارکنانی که کودک خود را قبلاً در مهدکودک نگهداری می‌کردند در خانه بمانند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7320/1/540455/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها