کنسرت‌های آنلاین برای سلایق مختلف ادامه دارد

کنسرت های شب های قرنطینه




 گروه فرهنگی : با مجوز دفترموسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری شهرداری تهران و به همت مؤسسه فرهنگی هنری جام سبز، برج میلاد به مدت ۲ هفته میزبان هنرمندان برای اجراهای صحنه‌ای بود و چند شب دیگر نیز ادامه می یابد .   کنسرت آنلاین تجربه عجیب و غریبی بود. هم برای خوانندگان و گروه‌های موسیقی که عادت داشتند در سالن‌های پر از تماشاگر اجرا کنند و هم برای مردمی که در خانه‌هایشان با خواننده‌ها همخوانی  و از راه دور تشویق‌شان می‌کردند. امید حاجیلی در همان شب اول اعلام کرد سالن خالی برایش عجیب است و در میانه‌های کنسرتش گفت «جای همه شما اینجا خالی است.» و با «مرگ بر کرونا» برنامه‌اش را ادامه داد. هم حاجیلی و هم خوانندگان دیگر در این شب‌ها تلاش کردند شور و هیجان را در همان سالن خالی ایجاد و مردم را با خودشان در خانه همراه کنند. این بار و در پاسخ به این تلاش‌ها تشویق‌های مردم لایک‌هایی بود که برای لایوهای اینستاگرامی خواننده‌ها و صفحه «نوروزخانه» در اینستاگرام می‌زدند. و درصفحه تلویزیون اینترنتی تیوا که آنها را پخش می کرد کامنت می گذاشتند. اتفاق عجیب دیگر این کنسرت‌ها تجهیزات بهداشتی گروه‌ها و خواننده‌ها بود. نواختن ساز با دستکش، فاصله اعضای گروه با یکدیگر و ضدعفونی کردن دست‌ها با اسپری الکل در میانه‌های اجرا برای اینکه مردم مطمئن شوند همه چیز به صورت بهداشتی و طبق پروتکل‌های این روزها انجام می شود.
البته برنامه کنسرت آنلاین خالی از اشکال نبود. سایت‌هایی که برای تماشای این برنامه معرفی شده بودند به دلیل تعداد بالای کاربران و تقاضای بالا برای دیدن کنسرت‌ها از دسترس خارج می‌شدند و خیلی‌ها از همان شب اول از این مسأله گله می‌کردند. ناهماهنگی و تغییر بعضی برنامه‌ها هم از اشکال‌های کنسرت آنلاین بود. مانند 13 فروردین که قرار بود کنسرت گروه رستاک پخش شود و رحیم شهریاری جایگزین آنها شد.
از شب دوم هم خبرهایی درباره اینکه صدا و سیما به عنوان نظارت کننده بر برنامه های اینترنتی با پخش تصویر ساز مخالفت کرده منتشر شد که البته این خبرها تکذیب شد و پخش ساز هم ادامه پیدا کرد.
کنسرت آنلاین قرار است تا 21 فروردین و با گروه‌ها و خوانندگانی چون ژوانا، مهدی یغمایی، حمید حامی، سینا سرلک و اشوان و اشکان خدابنده‌لو ادامه پیدا کند. پروژه‌ای که نشان می دهد می توان از ظرفیت‌های اینترنت در چنین شرایطی استفاده کرد و البته نشان داد برای استفاده از این ظرفیت‌ها نیاز داریم بسیاری از موانع از سر راه برداشته شوند. ین اجراها باتوجه به شیوع بیماری کرونا در کشور، به منظور نشاط بخشی و رعایت حال شهروندان بدون حضور تماشاگر و پخش به صورت آنلاین از طریق سایت www.TVA.IR از ساعت ۲۱ روی صحنه خواهند رفت.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7313/1/539879/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها