اخبـار کـرونــــا




قدردانی جهانگیری از پزشکان، پرستاران و کادر درمانی و بهداشتی کشور
معاون اول رئیس جمهوری تأکید کرد: کرونا مسأله نخست کشور شده است همه شهروندان و مسئولان در پی آن هستند که جامعه هر چه زودتر از خطر و نگرانی رها شود. به گزارش ایرنا، اسحاق جهانگیری روز چهارشنبه در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: کرونا مسأله نخست کشور شده است و همه شهروندان و مسئولان در پی آن هستند که جامعه هر چه زودتر از خطر و نگرانی رها شود.  جهانگیری تصریح کرد: باید بیش از همه قدردان پزشکان و پرستاران و کادر درمانی و بهداشتی کشور بود. وی افزود: از صمیم قلب به همه این خدمتگزاران بی ادعای مردم در سراسر کشور خسته نباشید می‌گویم. رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز (چهارشنبه) اعلام کرد که آمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به ۱۳۹ نفر و موارد فوت ناشی از آن به ۱۹ نفر رسیده است.

سردار حاجی‌زاده: سپاه در موضوع کرونا در کنار دولت است
فرمانده هوافضای سپاه گفت: وزارت بهداشت و درمان کشور فرمانده مقابله با بیماری کرونا است و مجموعه‌های مختلف سپاه هر جا نیاز باشد، کنار دولت هستند و کمک می‌کنند. به گزارش ایرنا، سردار امیرعلی حاجی‌زاده دیروز در جمع خبرنگاران همچنین در پاسخ به سؤالی درخصوص تحریم‌های اخیر امریکا علیه برخی نهادها و کشورهایی که به برنامه موشکی ایران کمک داشتند، گفت: آنها در هر بخشی که بتوانند به ایران ضربه بزنند و تحریم کنند، این کار را انجام می‌دهند؛ حتی به انتخابات هم رحم نکردند و تلاش کردند تا مردم را به هر شکل ممکن منصرف کنند و با استفاده از شیوه‌های مختلف نگذارند مردم پای صندوق رأی حضور یابند.  اما دیدید که مردم با حضور گسترده‌ای که پای صندوق‌های رأی داشتند، جواب خوبی به آنها دادند. حاجی‌زاده گفت: ما واقعاً به بیرون کشور وابسته نیستیم که با اعمال تحریم‌ها نگران باشیم؛ امروز وقتی می‌توانیم ماهواره‌بر، فضاپیما، پالایشگاه نفت و پتروشیمی بسازیم، دیگر نباید برای چیزهای کوچک نگران باشیم.

خوشحالی رئیس لابی صهیونیستی از شیوع ویروس کرونا در ایران
معاون وزیر خارجه ایران به خوشحالی رئیس لابی صهیونیستی از شیوع ویروس کرونا در ایران و محدود شدن صادرات غیرنفتی ایران واکنش نشان داد. به گزارش ایلنا، عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به ابراز خرسندی مقام صهیونیستی از شیوع کرونا در ایران  در توئیتر خود نوشت: خوشحالی از شیوع کرونا و خوشحالی از دیدن رنج مردم واقعاً شرم‌آور و غیرانسانی است. حداقلش این است که مارک دوبوویتز فهمید که تحریم‌های اقتصادی امریکا تأثیر نداشته و تأثیر آن کمتر از کرونا بوده است.
مارک دوبوویتز، مدیر اجرایی بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها در توئیتر خود مدعی شده بود که ویروس کرونا کاری کرده که تحریم‌های اقتصادی امریکا نمی‌تواند انجام دهد؛ قطع صادرات غیرنفتی ایران.

نشست سفرای خارجی با مسئولان وزارت بهداشت در وزارت خارجه
به ابتکار وزارت امور خارجه بعد از ظهر دیروز نشستی با شرکت نماینده سازمان جهانی بهداشت، مقامات وزارت بهداشت کشورمان و با دعوت از سفرای کشورهای خارجی مقیم تهران در محل وزارت امور خارجه برگزار شد. به گزارش ایسنا، در این جلسه شرکت کنندگان در جریان آخرین اقدامات پیشگیرانه و درمانی مربوط به شیوع ویروس کرونا در ایران قرار گرفتند. نماینده سازمان جهانی بهداشت طی سخنانی در این نشست اظهار کرد: ایران از ظرفیت‌های لازم بنیادین برای مدیریت این بیماری برخوردار است. مدیران وزارت بهداشت کشورمان نیز در این جلسه ضمن ارائه آخرین وضعیت مقابله با ویروس کرونا در ایران، بر تعهد و پایبندی کشورمان به مقررات شناخته شده بین‌المللی در حوزه بهداشت تأکید کردند. همچنین بر این نکته تأکید شد که ایران واجد تمامی توانمندی‌های فنی و تخصصی لازم برای مقابله با کرونا می‌باشد. حاضرین همکاری‌های بین‌المللی و حفظ رویکرد بهداشتی به موضوع کرونا را عناصری کلیدی در مقابله با این بیماری برشمردند. در پایان این نشست سفرای حاضر سؤالات خود را با مقامات ایرانی مطرح کردند.

فاطمه رهبر هم تست کرونا داد
فاطمه رهبر، منتخب تهرانی‌ها برای مجلس یازدهم به دلیل ویروس کرونا روانه بیمارستان شد.یک منبع آگاه با تأیید این خبر به تابناک گفت: البته ایشان مشکوک به ابتلا به کووید ۱۹ هستند و تنها زمانی می‌توان از قطعی بودن ابتلایشان به ویروس سخن گفت که نتیجه آزمایش‌شان مشخص شود که البته فرآیندی دو روزه است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7290/3/537423/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها