«ایران» از کمفروشی برخی از تولیدکنندگان و لزوم برخورد نهادهای نظارتی مانند سازمان حمایت و تعزیرات گزارش میدهد
دزدی غیررسمی از جیب خریدار
این روزها شاهد فیلمهایی در فضای مجازی هستیم که نشان میدهد وزن واقعی برخی کالاها با وزنی که روی برچسب کالا قید شده است، اختلاف حداقل ۲۰۰ تا ۳۰۰گرمی دارد
گروه اقتصادی/ کمفروشی که از سالها پیش و در دوران روحانی به سنت و سودجویی برخی از تولیدکنندگان تبدیل شده بود، به نظر میرسد این روزها دوباره در بین برخی از واحدهای تولیدی و صنعتی رونق گرفته است. در بخشی از بستهبندیهای موادغذایی مانند چیپس و پفک هوا جایگزین کالا میشود و در محصولات مایع اگر وزنکشی صورت گیرد، مشخص میشود کالا با وزن اعلام شده از سوی کارخانه، منطبق نیست.
در دوره گذشته که پدیده کمفروشی شکل گرفت، تولیدکنندگان مدعی میشدند دولت و سیاستگذاران این راه را جلوی پایشان گذاشتهاند تا با کاهش محتویات محصول بستهبندی، بخشی از افزایش قیمت جبران شود و تولیدکننده درخواست گرانی کالا را ندهد؛ اما این روزها شاهد فیلمهایی در فضای مجازی هستیم که نشان میدهد وزن واقعی کالا با وزنی که روی برچسب کالا قید شده است، اختلاف حداقل ۲۰۰ تا ۳۰۰گرمی دارد.
در این خصوص با مسئولان سازمان حمایت گفتوگوهایی انجام دادیم و آنها تأکید کردند با هر گونه کمفروشی برخورد میشود. تمام تولیدکنندگان موظف هستند قیمت و وزن اعلام شده را در تمام محصولات خود رعایت کنند در غیراین صورت تخلف کردهاند.
محسن حسینلویی، مدیرکل نظارت بر خدمات عمومی و شبکههای توزیعی و اقتصادی سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان به «ایران» گفت: «قیمت کالاها بر اساس آنالیز دقیق قیمت مواد اولیه است و تمام مجموعهها چه آن کالاهایی که مشمول قیمتگذاری از سوی ستاد تنظیم بازار هستند و چه کالاهایی که بایستی مستندات خود را به سازمان حمایت ارائه دهند باید قانون را رعایت کنند؛ لذا عدم همخوانی بین وزن و قیمت ارائه شده، تخلف محرز تولیدکننده است و بهسرعت پیگیری میشود.»
او ادامه داد: «ما از تمام تولیدکنندگان میخواهیم براساس قانون حرکت کنند تا مردم دچار مشکل نشوند.»
شنیدهها حکایت از آن دارد که برخی از تولیدکنندگان به جهت آنکه سازمان حمایت با عدد اعلامی آنها برای افزایش قیمت کالا موافقت نکرده است، اقدام به کمفروشی کردهاند تا هزینههای خود را پوشش دهند.
حسین احمدوند، عضو اتاق بازرگانی ایران درباره مقوله کمفروشی که در بین برخی از واحدهای تولیدی اتفاق افتاده است، گفت: «کمفروشی تحت هیچ شرایطی حتی اگر تولیدکننده، ضرر و زیان میکند درست نیست و این امر حتی در دین اسلام مورد اشاره قرار گرفته است لذا اگر قرار است حجم کالا کاهش پیدا کند، تولیدکننده باید و موظف است این امر را در بستهبندی خود ذکر کند.»
او ادامه داد: «تولیدکنندگانی که با قیمت مصوب محصول خود دچار چالش هستند و نظر سازمان حمایت را قبول ندارند، بایستی اعتراضشان را بیان کنند، نه آنکه به صورت غیرقانونی اقدام به کمفروشی نمایند.»
یکی از تولیدکنندگان مایع دستشویی که خواست نامش عنوان نشود درباره کمفروشی برخی از همصنفیهای خود گفت: «معمولاً حجم مایع دستشویی حدود ۴۵۰گرم (مثبت و منفی ۴۰گرم اختلاف) است اما متأسفانه برخی از تولیدکنندگان این عدد را بدون آنکه روی کالا درج شود به ۴۰۰گرم رساندهاند و این امر تخلف محسوب میشود چراکه خریدار به وزن کالای عرضه شده با توجه به قیمت، خرید کرده است. اگر تولیدکننده از قیمت مصوبشده ناراضی است، راه آن کاهش وزن کالا نیست؛ اگر قرار است چنین امری دنبال شود بایستی خریدار بداند که از وزن کالا کاسته شده است.»
او ادامه داد:«قیمتی که سازمان حمایت در مورد شویندهها مصوب کرده قابلقبول نیست چراکه هزینههای تولید بسیار بیشتر شده اما خیلی از تولیدکنندگان با همین شرایط در حال تولید و عرضه کالای خود هستند.»
این تولیدکننده تأکید کرد: «اگر سازمان حمایت بهصورت جدی روبهروی متخلفان قرار نگیرد، کمفروشی در تمام گروههای کالایی اتفاق خواهد افتاد و این امر تنها به ضرر مصرفکننده است.»
در این میان مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت اذعان کردند در صورت هرگونه اعلام مردمی نسبت به وقوع کمفروشی، پیگیریهای لازم صورت میگیرد وتولیدکننده خاطی مشمول جریمههای سنگین خواهد شد.
آنچه مسئولان سازمان حمایت و تعزیرات حکومتی اعلام میکنند، میزان کمفروشی بسیار کم بوده است و آن دست از تولیدکنندگانی که به سمت چنین اقدامی رفتند بهسرعت اصلاحات لازم را انجام دادند. در این میان تأکید شد بخشی از فیلمهایی که در فضای مجازی منتشر شده، مربوط به سالهای قبل بوده و در این دوره کمفروشی حداقلی بوده است.
رضا پرتوی، فعال بازار درباره موضوع کمفروشی برخی از تولیدکنندگان گفت: «ما از فروشندگان قدیمی خیابان صاحبجمع هستیم، خیابانی که بورس کالاهای اساسی، موادغذایی، انواع شویندهها و… است؛ به جرأت میتوان گفت که در خریدهای عمده و فله هیچ کاهش وزنی اتفاق نیفتاده است و تولیدکنندگان همان روال سابق را دارند اما در برخی از موادغذایی و البته برندهایی که خیلی اسم و رسم ندارند، وزن کالا بین ۵۰ تا۱۰۰گرم با آنچه در برچسب محصول آمده، اختلاف دارد البته تعدادشان هم زیاد نیست.»
او ادامه داد: «ما موضوع کمفروشی را با برخی از شرکتهای توزیعکننده درمیان گذاشتیم و آنها گفتند از آنجا که برچسبها قدیمی بوده است اختلاف وزن وجود دارد و با توزیع و استفاده از برچسبهای جدید، وزن اصلاح شده روی کالا قید میشود.»
در فرایند آنالیز قیمت، سازمان حمایت با توجه به قیمت مواد اولیه، حجم کالای عرضه شده و بستهبندی، قیمت نهایی کالا را مشخص میکند لذا هیچ تولیدکنندهای مجاز نیست برای جبران بخشی از هزینههای خود و بدون اطلاع سازمان حمایت وزن کالا را دستکاری کند؛ اگر قرار است چنین اتفاقی دنبال شود بایستی با مجوزسازمان حمایت باشد.
دولت رئیسی، برخلاف دولت روحانی هیچگونه اجحاف در حق مردم را نمیپذیرد لذا در صورت مشاهده هر گونه کمفروشی با این امر مبارزه میکند و اجازه نمیدهد میراث دولت گذشته در این دولت تکرار شود.
سهم هر استان در توسعه فیبر نوری چقدر است؟
گروه اقتصادی/ بر اساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی، تا سال ۱۴۰۴ باید ۸۰ درصد خانوارها و ۱۰۰ درصد کسبوکارها به اینترنت پهن باند با متوسط سرعت ۲۵ مگابیتبرثانیه دسترسی داشته باشند. همچنین طبق این مصوبه باید تا سال ۱۴۰۴، دسترسی ۲۰ میلیون خانوار و ۵ میلیون کسبوکار به اینترنت پهنباند ثابت بر بستر فیبر نوری شکل بگیرد. براساس این مصوبه، همزمان با آغاز به کار دولت سیزدهم، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نهضت فیبرکشی را در دستور کار خود قرار داده و البته به موضوع تمرکززدایی از پایتخت و توسعه فیبر نوری در همه استانهای کشور توجه داشته است. اما سهم هریک از استانها از توسعه فیبر نوری در کشور تاکنون چقدر بوده است؟
اهمیت توسعه فیبر نوری
چرا توسعه فیبر نوری مهم است؟ این توسعه با ایجاد زیرساخت فیبرنوری، هزینه سرمایهگذاری توسعه شبکه پهنباند و هزینه نیروی کار را کاهش میدهد و از سوی دیگر نه تنها کیفیت ارائه خدمات بلکه کیفیت تجربه کاربر را نیز افزایش میدهد. همچنین با این اقدام شکاف دیجیتالی بین نقاط مختلف کشور کاهش مییابد. ازآنجا که وقتی فیبرنوری در کشور توسعه یابد دیگر نیازی به توسعه شبکه به منابع محدود فرکانسی نیست و ما از وابستگی به این موضوع نیز رهایی پیدا میکنیم. موضوع مهمتر اینکه با توسعه فیبر نوری، تولید ناخالص داخلی نیز رشد مییابد که به سهم خود در توسعه اقتصاد تأثیرگذار است.
در همین راستا عیسی زارعپور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای ایجاد ۲۰ میلیون پورت فیبر نوری هدفگذاری کرده است و در بهمنماه 1400 موفق شد ۵۰۰ هزار پورت فیبرنوری را افتتاح کند. این وزارتخانه برای سال 1401 نیز به منظور فیبرکشی در کلانشهرها برنامهریزی کرده و قصد دارد در این سال، ۵میلیون پورت فیبر نوری را واگذار کند. طبق این برنامه، قرار است در سال ۱۴۰۲ نیز حدود ۷ میلیون پورت راهاندازی شود و در سال ۱۴۰۳ این تعداد به حدود ۸ میلیون پورت میرسد. اگر همه برنامهها بدرستی و بموقع انجام شود درنهایت در سال ۱۴۰۳ هدف ایجاد 20میلیون پورت فیبر نوری محقق خواهد شد. وزارت ارتباطات برای تحقق این هدف برنامههایی ویژه دارد که از آن میتوان به تفاهمنامه پروژه فیبرنوری اشاره کرد که توسط رگولاتوری با ۹ اپراتور منعقد شده است. طی این تفاهمنامه، 9 اپراتور موظف شدند ظرف مدت یک سال، ۸.۵ میلیون پورت فیبر نوری راهاندازی کنند.
تهران، صدرنشین توسعه فیبر نوری
اما سهم هریک از استانهای کشور از این نهضت فیبرکشی چقدر است؟ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی(رگولاتوری) در تازهترین آماری که ارائه داده یادآور شده است تهران ازنظر تعداد پورت فیبر نوری، صدرنشین استانها است. طبق آخرین آمار تا فروردینماه ۱۴۰۱، بیشترین تعداد پورت فیبر نوری در استان تهران قرار دارد. اگر بخواهیم آن را به تفکیک عنوان کنیم باید گفت در این استان ۴۴۳ هزار و ۷۵۰ خانوار تحت پوشش اینترنت فیبر نوری قرار دارند که البته بخشی از این پورتها تنها نصب شدهاند و برخی هم به مرحله سرویس دهی رسیدهاند. طبق این آمار، تعداد پورتهای منصوبه فیبر نوری بهصورت FTTHحدود 346هزار و 6عدد و تعداد پورتهای منصوبه بهصورت VDSL هم97هزارو 744عدد بوده است. همچنین وقتی نوبت به شاخص سرویسگیرندگان میرسد این گزارش نشان میدهد در استان تهران حدود 66هزار و 67 خانوار، سرویس گیرنده اینترنت فیبر نوری (FTTH) هستند و 49هزارو 887خانوار نیز در حال استفاده از سرویسVDSL هستند.
قم و اصفهان در جایگاه دوم و سوم
پس از تهران نیز از نظر تعداد خانوار تحت پوشش فیبر نوری، استان قم با ۱۷۵ هزار و ۵۶۸ خانوار تحت پوشش اینترنت فیبر نوری، در رده دوم قرار دارد. تعداد پورتهای منصوبه فیبر نوری FTTHحدود 155هزار و 996 عدد و تعداد پورتهای منصوبه VDSL در این استان هم حدود 19هزار و 572است. در این استان تعداد سرویسگیرندگان فیبر نوری (FTTH) به 6هزار و 681 خانوار رسیده و ۱۲ هزار و ۶۲۸ خانوار نیز سرویس VDSL دریافت کردهاند.
پس از قم نیز استان اصفهان قرار گرفته است و سومین استان برخوردار از فیبر نوری در کشور محسوب میشود. استان اصفهان ۹۹ هزار و ۴۵ خانوار تحت پوشش فیبر نوری دارد که از این میان پورتهای منصوبه FTTH به 83هزار و64عدد و تعداد پورتهای منصوبه VDSL نیز به 15هزار و 981عدد میرسد. تعداد سرویسگیرندگان اینترنت FTTH در این استان ۲۶ هزار و ۱۵۷ خانوار است ودر زمینه اینترنتVDSL نیز به 5هزار و 959خانوار میرسد.
استان البرز در جایگاه چهارم
البرز نیز با ۹۵ هزار و ۷۴۹ خانوار تحت پوشش اینترنت فیبر نوری در جایگاه چهارم جای گرفته است. در این استان نیز 9هزارو 176خانوار سرویس گیرنده اینترنتFTTH و 2هزارو 492خانوار نیز سرویس گیرنده اینترنتVDSL هستند. مازندران پنجمین استانی است که از توسعه فیبر نوری سود برده و ۸۲ هزار و ۵۰۷ خانوار تحت پوشش اینترنت فیبر نوری هستند البته با توجه به تعداد پورتهای منصوبه، این گزارش نشان میدهد تعداد سرویسگیرندگان اینترنتFTTH حدود۱۱ هزار و ۹۷۷ خانواراست و در حوزه اینترنتVDSL هم این تعداد به ۱۰ هزار و ۴۷۲ خانوار میرسد. پس از آن استان فارس با ۷۶ هزار و ۳۰۶ خانوار تحت پوشش در جایگاه ششم قرار گرفته است. در این استان نیز 4هزار و 590 خانوار سرویس گیرنده اینترنت فیبر نوریFTTH شناخته شده هستند و ۳۴ هزار و ۹۷۲ خانوار نیز به سرویسVDSL دسترسی یافتهاند.
پس از آن استان گیلان با ۴۵ هزار و ۲۴۶ خانوار تحت پوشش اینترنت فیبر نوری قرار گرفته که البته ارائه سرویس FTTH به 8هزار و 713 خانوار و اینترنتVDSL به 3هزار و 138 خانوار انجام میشود. هشتمین استان نیز خراسان رضوی با ۴۰ هزار و ۵۶۲ خانوار تحت پوشش قرار دارد که البته تعداد سرویسگیرندگان اینترنت FTTH حدود 5هزارو 914خانوار و تعداد سرویسگیرندگان اینترنتVDSL هم 5هزار و547 خانوار است. آذربایجان شرقی در جایگاه نهم و سمنان نیز در جایگاه دهم قرار گرفته است.
همچنین طبق این گزارش، خراسان شمالی، همدان، کهگیلویه و بویراحمد، زنجان و ایلام 5 استان با کمترین سهم فیبر نوری هستند. بهعنوان مثال ایلام در مجموع هزار و 632 خانوار زیر پوشش فیبر نوری دارد.
نیمنگاه
فیبر نوری یا (Fiber To The x) FTTx، یکی از روشهای دسترسی به اینترنت ثابت است که به جای تمام یا بخشی از کابل مسی، از کابلهای فیبر نوری بهره میبرد. بسته به اینکه به جای x چه حرفی قرار بگیرد، به روشهای مختلف ارائه آن به کاربر اشاره میکند. بهعنوان مثال در مدل
Fiber To The Home) FTTB)، کابلکشی فیبر نوری تا منزل یا واحد کاربر ادامه پیدا میکند و به عبارت دیگر فیبر نوری در تمام مسیر از مخابرات تا داخل منزل، جایگزین کابل مسی میشود.
اما در مدل Fiber To The Building) FTTB)، کابل فیبر نوری به ساختمان میرسد و در نهایت خدمات توسط کابل مسی معمولاً (VDSL) تحویل داده میشود و در مدل
(Fiber To The Cabinet) FTTCهم فیبر نوری به نزدیکترین کافو به کاربر (در فاصله کمتر از ۵۰۰ متری کاربر) ارائه میشود و مشترک درنهایت از طریق یکی از فناوریها نظیر VDSL به شبکه متصل میشود.
خرید و فروش در بازار خودرو به مرز صفر رسید
گروه اقتصادی/ در حال حاضر افت قیمت دلار را شاید بتوان یکی از دلایل ثبات قیمت خودرو در بازار دانست. فعالان بازار خودرو نیز معتقدند بازار کشش افزایش بیشتر قیمت را ندارد و همین امر موجب شده تا شاهد افزایش قیمت خودرو در بازار نباشیم.به گزارش تسنیم، برخلاف هفته گذشته که بازار خودرو با افزایش قیمت روبرو بود این هفته خبری از تغییرات قیمتی نیست و البته همین امر عاملی شده تا معاملات در بازار به صفر برسد.فروشندگان خودرو معتقدند بخشی از متقاضیان خرید خودرو در حال محک زدن شانس خود در قرعهکشی سامانه فروش یکپارچه خودرو هستند، برخی دیگر هم منتظر تعیین تکلیف واردات خودرو که همین امر باعث شده تا بازار کساد بوده و خبری از معاملات نباشد.
ریزش قیمت ادامه مییابد؟
طی روزهای گذشته، ترمز رشد قیمت در بازار خودرو کشیده شد و هم اکنون قیمتها بدون تغییر ماندهاند؛ البته با توجه به رکود فعلی بازار، در صورت ورود یک تکانه به نظر میرسد ریزش قیمت ادامه یابد.
به گزارش مهر، اگرچه شروع سال جدید مساوی با افزایش قیمت در بازار خودرو بود اما از اواسط اردیبهشت ماه و در پی انتشار اخبار مثبت همچون آزادسازی واردات، قیمتها در بازار خودرو روند ریزشی به خود گرفتند و طی چند روز گذشته، قیمتها باثبات ماندهاند.البته آن طور که فعالان بازار خودرو میگویند، با توجه به اینکه خریداران منتظر گشایشهای بیشتر و ریزش قیمتها هستند، بازار دچار یک رکود سنگین شده است و خریداران صرفاً برای مطلع شدن از آخرین قیمتها در بازار حضور مییابند و تا زمان به ثبات رسیدن وضعیت، قصدی برای خرید ندارند.
افزایش توان تسهیلاتدهی و ضمانتی صندوقهای حمایتی و ضمانتی
معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صمت اعلامکرد: امسال وزارت صمت برای نخستین بار با هدف ایجاد ارزشافزوده و رشد اقتصادی کشور، سرمایه صندوقهای حمایتی و ضمانتی تحت پوشش را از محل منابع کمکهای فنی اعتباری بودجهای، افزایش داد.
به گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، «سید مهدی نیازی» افزود: افزایش سرمایه در فاز نخست این برنامه برای سه صندوق، صندوق ضمانت سرمایهگذاری صنایع کوچک، صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته و صندوق توسعه صنایع دریایی انجام است.وی توضیحداد: تغییر کارکرد منابع کمکهای فنی و اعتباری بودجهای از قالب هزینه به افزایش سرمایه، علاوه بر پایدارسازی منابع بودجهای، کمک شایانی در بهبود توان تسهیلاتی و حمایتی صندوقهای تحت پوشش خواهد داشت.معاون هماهنگی و محیط کسبوکار وزیر صمت تصریحکرد: مطابق بند «الف» تبصره ۱۸ قانون بودجه، منابعی بهمنظور ایجاد و توسعه، تولید، اشتغال و کارآفرینی به دستگاههای اجرایی اختصاص مییابد و دستگاهها مجاز هستند تا ۱۰ درصد از منابع موصوف را در قالب کمکهای فنی و اعتباری یا یارانه سود اختصاص دهند و با انجام این کار علاوه بر پایداری سازی منابع، توان تسهیلات دهی و ضمانتی صندوقها افزایش مییابد.نیازی تأکید کرد: در رویکرد جدید وزارت صمت، صندوقها موظف شدهاند بخشی از منابع حاصل از افزایش سرمایه را با منابع بانکی تلفیق کنند.
رئیس سازمان توسعه تجارت:
تخصیص ارز واردات آیفون به خودرو حقیقت ندارد
معاون وزیر صمت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت اعلام کرد که هیچ برنامهای برای تخصیص ارز واردات گوشی آیفون به واردات خودرو وجود ندارد.
علیرضا پیمانپاک گفت: اینکه برخی نمایندگان از قول من گفتهاند که قرار است ارز واردات آیفون به واردات خودرو اختصاص یابد، من چنین چیزی نگفتهام، چراکه ما سازوکارهای بسیار خوبی برای واردات خودرو طراحی کردهایم که قرار است از سوی دولت ابلاغ شود. به گفته وی قرار است براساس این سازوکارهای دقیق و متنوع، واردات خودرو به شکلی انجام شود که هیچگونه بار مالی و ارزی برای کشور بهدنبال نداشته باشد و بانک مرکزی هم به زحمت نیفتد. گفتنی است در یک ماه گذشته خبرهای مختلفی در مورد ممنوعیت و سپس محدودیت واردات آیفون از قول واردکنندگان این گوشی به کشور منتشر شده است؛ اخباری که در نهایت پس از بالا رفتن غیرواقعی قیمت مدلهای مختلف گوشی آیفون در بازار، هفته گذشته از سوی مدیران وزارت صمت تکذیب و اعلام شد واردات گوشی آیفون بدون هیچ محدودیتی ادامه دارد. همچنین پایان هفته گذشته معاون وزیر صمت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت در حاشیه یک برنامه خبری اعلام کرده بود که دو برابر نیاز کشور آیفون ثبت سفارش شده و مردم نگرانی از واردات این گوشی به کشور نداشته باشند.
انتشار بدافزاری با فایلهای پیدیاف
کارشناسان امنیتی اخیراً راه جدیدی را برای انتشار یک بدافزار با استفاده از پیوستهای پیدیاف از طریق اینترنت کشف کردهاند.
به گزارش ایسنا، دریافت پیوستهای مخرب ایمیل در فرمت پیدیاف، بسیار نادر است زیرا اغلب ایمیلهای مخرب بهصورت فایلهای docx یا xls همراه با ماکروهای بارگذاری بدافزار ارسال میشوند. با آگاهی مردم از خطر باز کردن پیوستهای مایکروسافت آفیس حاوی ماکروهای مخرب، مرکز ماهر (مدیریت امداد و هماهنگی رخدادهای رایانهای) گزارش داده که مهاجمان به روشهای دیگری برای استقرار ماکروهای مخرب و فرار از شناسایی مانند قرار دادن داکیومنتهای مخرب ورد در فایلهای پیدیاف، روی میآورند. کارشناسان امنیتی HP Wolf Security، اخیراً راه جدیدی را برای انتشار یک بدافزار با استفاده از پیوستهای PDF از طریق اینترنت کشف کردهاند. در این حالت داکیومنتهای ورد از طریق پیوستهای پیدیاف منتقل میشوند، در حالی که این پیدیاف، Remittance Invoice نام دارد و براساس عنوان و محتوای آن، به نظر میرسد دریافتکننده ایمیل مبلغی را دریافت خواهد کرد ومحتوای داکیومنت پیدیاف که از طریق ایمیل دریافت شده، حاوی وعدههای جعلی است.
فایل DOCX حاوی همان محتوای پیدیاف است بنابراین Adobe Reader از کاربر میپرسد که می خواهد فایل DOCX را باز کند یا خیر. این موضوع ممکن است برای قربانی گیجکننده باشد، زیرا درخواست تأیید باز کردن فایل یا Open File از جانب Adobe Reader یک حس اطمینان را برای باز کردن فایل در کاربر ایجاد میکند. برخلاف کاربران عادی، تحلیلگران بدافزار از ابزارهایی مانند تجزیهکنندهها و اسکریپتها برای بررسی فایلهای قرار دادهشده در پیدیافها استفاده میکنند. یک فایل DOCX معمولاً در اغلب موارد به جای برنامههای مختلف در قالب مایکروسافت ورد باز میشود بنابراین اگر ماکروها فعال باشند، فایلهای DOCX در مایکروسافت ورد از یک منبع راه دور به فرمت RTF دانلود میشوند. در فایل ورد، به همراه URL جایی که پیلود قرار دارد، دستوری تعبیه شده که منجر به دانلود RTF میشود. در این حمله، shellcode از آسیبپذیری «CVE-۲۰۱۷-۱۱۸۸۲» سوء استفاده میکند. باوجود اینکه آسیبپذیری مذکور در نوامبر ۲۰۱۷ وصله شد اما Equation Editor هنوز یک آسیبپذیری کد از راه دور را نشان میدهد که در صورت حذف نشدن باید به هر صورت مورد بررسی قرار گیرد.