ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
درخشش چین در کنگره جهانی موبایل بارسلونا
نمایشگاه و کنگره MWC اسپانیا با حضور 1800 غرفه از 183 کشور مختلف با شعار «اینترنت و اتصال آزاد» برپا شد
میترا جلیلی
خبرنگار
شیوع کرونا طی دو سال گذشته بر بسیاری از رویدادها و نمایشگاههای جهان سایه افکند و کنگره جهانی موبایل بارسلونا (MWC) نیز از این قاعده مستثنی نبوده است. این رویداد سالانه بزرگ فناورانه که عملاً مکانی برای نمایش برترینهای حوزه تلفن همراه، لپ تاپ و... و بازاریابی محسوب میشود در سال 2020 برگزار نشد. در سال 2021 نیز تنها بخش کوچکی از تولیدکنندگان تلفن همراه و فعالان حوزه فناوری راهی اسپانیا شدند و بخش عمده این رویداد به صورت آنلاین برگزار شد. اما سرانجام اسپانیا پس از دو سال، میزبان این نمایشگاه به صورت حضوری شد و این رویداد که از 28 فوریه (9 اسفند) آغاز شده است، امروز 3 مارس (12 اسفند) به کار خود پایان میدهد.
فناورانههای183کشور در بارسلونا
نمایشگاه MWC 2022 بارسلونا امسال با حضور 1800 غرفه از 183 کشور مختلف با شعار «اینترنت و اتصال آزاد» و با رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی برپا شد و علاوه بر نمایش برترین گوشیهای هوشمند جهان، فناوریهایی همچون «متاورس»، «کاربرد هوش مصنوعی پیشرفته در ارتباطات »، «اتصال 5G»، «فین تک»، «اینترنت اشیا»، «ارزهای دیجیتال» و... در کانون توجه قرار گرفتند. این کنگره که بزرگترین نمایشگاه تجاری موبایل در جهان محسوب میشود با وجود شیوع سویه امیکرون کووید19 به صورت حضوری برگزار شد و شاهد محصولات فناورانه بسیار در آن هستیم؛ کنفرانسهای امسال نیز به صورت حضوری، مجازی یا ترکیبی برگزار شد. هرچند برخی شرکتها مانند سونی به دلیل شیوع امیکرون، غایب این نمایشگاه بودند اما کمپانیهای دیگری همچون سامسونگ، AWS، نوکیا، اینتل و شرکتهای چینی همچون هوآوی، اوپو، ZTE و... با قدرت در این نمایشگاه حضور یافتند. در نمایشگاه امسال تولیدکنندگان گوشیهای هوشمند از آخرین دستاوردهای خود رونمایی و 100هزار نفر از آن بازدید کردند.
این گوشیهای چینی
هرچند در بارسلونا غالباً تولیدکنندگان محصولات پرچمدار خود را به نمایش میگذارند ولی در کنگره موبایل امسال از گوشیهایی با دامنه قیمتی مختلف رونمایی شد و میتوان انتظار داشت که در سال آینده کاربران جهان، با توجه به قدرت خرید و بودجه خود حق انتخاب فراوانی داشته باشند. در این میان برندهای چینی خوش درخشیدند؛ به عنوان مثال برند چینی TCL از ۵ گوشی هوشمند جدید با قیمت ۱۵۷ تا ۲۸۱ دلار رونمایی کرد. این گوشیهای هوشمند دارای دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی هستند. این شرکت چینی برای افزایش طول عمر باتری گوشیها نیز تلاش کرده است و انتظار میرود کاربران از آن استقبال مناسبی داشته باشند.
Oppo، این تولیدکننده چینی تلفنهای هوشمند نیز در بارسلونا از جدیدترین دستگاههای تلفن همراه خود یعنی سری Find X5 رونمایی کرد. گوشی هوشمندOPPO Find X5 صفحه نمایش 6.55 اینچی، 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی OLED دارد و به تراشه اسنپدراگون 888 مجهز است. همچنین یک باتری 4800 میلی آمپر ساعتی دارد که از شارژ سریع 80 واتی SuperVOOC (0-50 درصد در 12 دقیقه) و شارژ بیسیم 30 واتی پشتیبانی میکند.
برند چینی Honor نیز امسال در کنگره موبایل توجه ویژهای به گوشیهای هوشمند داشته و از تلفن هوشمند Magic 4 خود رونمایی کرد که در حال حاضر در بازار چین موجود است. این گوشی دارای صفحه نمایش 6.55 اینچی فول اچ دی است و یک باتری 4800 میلی آمپری دارد که از شارژ سریع پشتیبانی میکند. این گوشی همچنین دارای دوربین سه گانه در پشت، یک سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی، یک لنز فوق عریض 50 مگاپیکسلی و یک لنز تله فوتو 16 مگاپیکسلی است.
برند چینی Realme هم امسال از سریعترین شارژر موبایل جهان رونمایی کرد که در عرض چند دقیقه یک گوشی را از صفر به شارژ کامل میرساند. این برند همچنین از سری گوشیهای GT 2 خود که کاربران مدت زیادی در انتظار آن بودند در بارسلونا رونمایی کرد. این سری شامل Realme GT 2 و Realme GT 2 Pro است که هر دو گوشی پیش از این در چین راهی بازار شدهاند و انتظار میرود بهزودی در هند هم عرضه شوند.
هوآوی و دیتاسنتر سبز
در کنگره موبایل امسال هوآوی از MateBook E رونمایی کرده و همچنین به «دیتاسنتر» سبز که گاز گلخانهای کمی تولید میکند توجه داشته است. از آنجا که رسیدن به تولید کربن صفر به فوریترین مأموریت جهان تبدیل شده است، میزان تقاضا برای مراکز داده کم کربن و سبز در حال افزایش است. در این راستا هوآوی، ارائهدهنده پیشرو زیرساختهای دیجیتال، در بارسلونا دیتاسنتر ماژولار پیشساخته وکم مصرف خود را به نمایش گذاشت. هوآوی برای مقابله با چالشهای پیش روی مراکز داده سنتی، از مفهوم طراحی «مژولار + هوشمند» پیروی میکند و معماری، خنککننده، O&M و منبع تغذیه را برای ساخت دیتاسنتر ساده، سبز، هوشمند و ایمن تغییر میدهد. راه حل هوآوی به طور گسترده در ساخت و ساز مرکز داده سبز و کم کربن استفاده میشود و به اپراتورها کمک میکند تا به اهداف کربن صفر دست یابند و عملکرد دیتاسنتر را نیز بهینه کنند. هوآوی 4 مرحله را برای کمک به برنامهریزی، ساخت و مدیریت نسل بعدی مراکز داده سبز و هوشمند، از جمله تغییر شکل معماری، تغییر شکل خنککننده، تغییر شکل O&M و تغییر شکل منبع تغذیه توسعه داده است. تغییر شکل معماری سبب میشود که میزان مصرف آب و ضایعات ساختمانی تا 80 درصد کاهش یابد، همچنین انتشار کربن هم تا 90 درصد کاهش مییابد و به ساخت و ساز سبز در طول چرخه عمر دست مییابد.
توسعه متاورس، نیازمند همکاری جهانی
یکی دیگر از بخشهایی که در این نمایشگاه بسیار مورد توجه قرار گرفت، «متاورس» است. مارک زاکربرگ مدیرعامل متا اعلام کرده است که این غول رسانههای اجتماعی از شرکتها دعوت میکند تا با هم متاورس را بسازند. وی در پست وبلاگی خود نوشت: امروز در آستانه انتقال تکنولوژیهایی هستیم که برای «متاورس» میسازیم. ایجاد حس واقعی حضور در دنیای مجازی که به عینکهای هوشمند و هدستهای واقعیت مجازی تحویل داده میشود، نیازمند پیشرفتهای عظیم در اتصال اینترنت است و در این زمینه نیازمند تلاشی جهانی هستیم، هیچ شرکت یا صنعتی به تنهایی نمیتواند این کار را انجام دهد. ایجاد متاورس نیازمند تلاشی جهانی است و ما از شرکای خود دعوت میکنیم تا در این سفر جدید با ما همکاری کنند. متاورس به یک میلیارد نفر در سراسر جهان خواهد رسید، میزبان صدها میلیارد دلار تجارت دیجیتال خواهد بود و از میلیونها شغل هم برای سازندگان و توسعه دهندگان پشتیبانی میکند. با این حال، ارائه چنین تجربهای به مردم سراسر جهان نیازمند نوآوریهایی در زمینههای مختلف و کار روی آمادگی فراجهانی آینده است.
ورود نوکیا به دنیای نرمافزار
نوکیا، این فروشنده فنلاندی هم روی بخش نرمافزاری کارها تمرکز کردهاند و در این مسیر از عملیات هوشمند RAN که اشارهای به هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی دارد بهره گرفته است. سامسونگ هم سری جدید گوشیهای گلکسی اس 22 خود را در کنار سایر محصولات به نمایش گذاشت که از فناوری هوش مصنوعی برای کنترل روشنایی صفحه و بهبود کیفیت دوربین استفاده میکند. لنوو نیز امسال یک گوشی هوشمند با نام Legion Y90 و یک تبلت گیمینگ جدید به نام Y700 در نمایشگاه MWC رونمایی کرد. ThinkPad X13s هم نخستین لپ تاپ این برند است که با تراشه اسنپدراگون 8cx Gen 3 کار میکند و در کنگره موبایل بارسلونا عرضه شده است.
برند چینی ZTE هم در این رویداد بزرگ فناورانه با شعار «الهام بخش دنیای دیجیتال» استراتژیهای ساده، سریع و سبز را پیش گرفته است. این برند بیشتر بر توسعه شبکه، ایجاد ارتباط پایدار، آینده دیجیتال و زندگی دیجیتال تمرکز داشته است. این برند امسال نسل جدید تلویزیون اندروید 5G با نام ZXV10 B960GV1 را عرضه کرد. این تلویزیون اندرویدی با هدف ارائه سرعت بالا، تأخیر بسیار کم و پایداری بالا به کاربران ارائه شده است.
برش
تاریخچه
تاریخچه برگزاری کنگره موبایل بارسلونا به سال 1987 و شهر بروکسل باز میگردد. این نمایشگاه سال 1990 با نام GSM World Congress در رم برگزار شد. در 5 سال بعدی هم هرسال در یک شهر یعنی نیس، برلین، لیسبون، آتن و مادرید برپا شد و میزبانی آن، از سال 1996 به مدت 10 سال به کن رسید. در سال 2003 هم نام این کنگره به 3GSM World Congress تغییر یافت و از سال 2006 بارسلونا میزبانی آن را به عهده گرفته است.
خبرنگار
شیوع کرونا طی دو سال گذشته بر بسیاری از رویدادها و نمایشگاههای جهان سایه افکند و کنگره جهانی موبایل بارسلونا (MWC) نیز از این قاعده مستثنی نبوده است. این رویداد سالانه بزرگ فناورانه که عملاً مکانی برای نمایش برترینهای حوزه تلفن همراه، لپ تاپ و... و بازاریابی محسوب میشود در سال 2020 برگزار نشد. در سال 2021 نیز تنها بخش کوچکی از تولیدکنندگان تلفن همراه و فعالان حوزه فناوری راهی اسپانیا شدند و بخش عمده این رویداد به صورت آنلاین برگزار شد. اما سرانجام اسپانیا پس از دو سال، میزبان این نمایشگاه به صورت حضوری شد و این رویداد که از 28 فوریه (9 اسفند) آغاز شده است، امروز 3 مارس (12 اسفند) به کار خود پایان میدهد.
فناورانههای183کشور در بارسلونا
نمایشگاه MWC 2022 بارسلونا امسال با حضور 1800 غرفه از 183 کشور مختلف با شعار «اینترنت و اتصال آزاد» و با رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی برپا شد و علاوه بر نمایش برترین گوشیهای هوشمند جهان، فناوریهایی همچون «متاورس»، «کاربرد هوش مصنوعی پیشرفته در ارتباطات »، «اتصال 5G»، «فین تک»، «اینترنت اشیا»، «ارزهای دیجیتال» و... در کانون توجه قرار گرفتند. این کنگره که بزرگترین نمایشگاه تجاری موبایل در جهان محسوب میشود با وجود شیوع سویه امیکرون کووید19 به صورت حضوری برگزار شد و شاهد محصولات فناورانه بسیار در آن هستیم؛ کنفرانسهای امسال نیز به صورت حضوری، مجازی یا ترکیبی برگزار شد. هرچند برخی شرکتها مانند سونی به دلیل شیوع امیکرون، غایب این نمایشگاه بودند اما کمپانیهای دیگری همچون سامسونگ، AWS، نوکیا، اینتل و شرکتهای چینی همچون هوآوی، اوپو، ZTE و... با قدرت در این نمایشگاه حضور یافتند. در نمایشگاه امسال تولیدکنندگان گوشیهای هوشمند از آخرین دستاوردهای خود رونمایی و 100هزار نفر از آن بازدید کردند.
این گوشیهای چینی
هرچند در بارسلونا غالباً تولیدکنندگان محصولات پرچمدار خود را به نمایش میگذارند ولی در کنگره موبایل امسال از گوشیهایی با دامنه قیمتی مختلف رونمایی شد و میتوان انتظار داشت که در سال آینده کاربران جهان، با توجه به قدرت خرید و بودجه خود حق انتخاب فراوانی داشته باشند. در این میان برندهای چینی خوش درخشیدند؛ به عنوان مثال برند چینی TCL از ۵ گوشی هوشمند جدید با قیمت ۱۵۷ تا ۲۸۱ دلار رونمایی کرد. این گوشیهای هوشمند دارای دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی هستند. این شرکت چینی برای افزایش طول عمر باتری گوشیها نیز تلاش کرده است و انتظار میرود کاربران از آن استقبال مناسبی داشته باشند.
Oppo، این تولیدکننده چینی تلفنهای هوشمند نیز در بارسلونا از جدیدترین دستگاههای تلفن همراه خود یعنی سری Find X5 رونمایی کرد. گوشی هوشمندOPPO Find X5 صفحه نمایش 6.55 اینچی، 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی OLED دارد و به تراشه اسنپدراگون 888 مجهز است. همچنین یک باتری 4800 میلی آمپر ساعتی دارد که از شارژ سریع 80 واتی SuperVOOC (0-50 درصد در 12 دقیقه) و شارژ بیسیم 30 واتی پشتیبانی میکند.
برند چینی Honor نیز امسال در کنگره موبایل توجه ویژهای به گوشیهای هوشمند داشته و از تلفن هوشمند Magic 4 خود رونمایی کرد که در حال حاضر در بازار چین موجود است. این گوشی دارای صفحه نمایش 6.55 اینچی فول اچ دی است و یک باتری 4800 میلی آمپری دارد که از شارژ سریع پشتیبانی میکند. این گوشی همچنین دارای دوربین سه گانه در پشت، یک سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی، یک لنز فوق عریض 50 مگاپیکسلی و یک لنز تله فوتو 16 مگاپیکسلی است.
برند چینی Realme هم امسال از سریعترین شارژر موبایل جهان رونمایی کرد که در عرض چند دقیقه یک گوشی را از صفر به شارژ کامل میرساند. این برند همچنین از سری گوشیهای GT 2 خود که کاربران مدت زیادی در انتظار آن بودند در بارسلونا رونمایی کرد. این سری شامل Realme GT 2 و Realme GT 2 Pro است که هر دو گوشی پیش از این در چین راهی بازار شدهاند و انتظار میرود بهزودی در هند هم عرضه شوند.
هوآوی و دیتاسنتر سبز
در کنگره موبایل امسال هوآوی از MateBook E رونمایی کرده و همچنین به «دیتاسنتر» سبز که گاز گلخانهای کمی تولید میکند توجه داشته است. از آنجا که رسیدن به تولید کربن صفر به فوریترین مأموریت جهان تبدیل شده است، میزان تقاضا برای مراکز داده کم کربن و سبز در حال افزایش است. در این راستا هوآوی، ارائهدهنده پیشرو زیرساختهای دیجیتال، در بارسلونا دیتاسنتر ماژولار پیشساخته وکم مصرف خود را به نمایش گذاشت. هوآوی برای مقابله با چالشهای پیش روی مراکز داده سنتی، از مفهوم طراحی «مژولار + هوشمند» پیروی میکند و معماری، خنککننده، O&M و منبع تغذیه را برای ساخت دیتاسنتر ساده، سبز، هوشمند و ایمن تغییر میدهد. راه حل هوآوی به طور گسترده در ساخت و ساز مرکز داده سبز و کم کربن استفاده میشود و به اپراتورها کمک میکند تا به اهداف کربن صفر دست یابند و عملکرد دیتاسنتر را نیز بهینه کنند. هوآوی 4 مرحله را برای کمک به برنامهریزی، ساخت و مدیریت نسل بعدی مراکز داده سبز و هوشمند، از جمله تغییر شکل معماری، تغییر شکل خنککننده، تغییر شکل O&M و تغییر شکل منبع تغذیه توسعه داده است. تغییر شکل معماری سبب میشود که میزان مصرف آب و ضایعات ساختمانی تا 80 درصد کاهش یابد، همچنین انتشار کربن هم تا 90 درصد کاهش مییابد و به ساخت و ساز سبز در طول چرخه عمر دست مییابد.
توسعه متاورس، نیازمند همکاری جهانی
یکی دیگر از بخشهایی که در این نمایشگاه بسیار مورد توجه قرار گرفت، «متاورس» است. مارک زاکربرگ مدیرعامل متا اعلام کرده است که این غول رسانههای اجتماعی از شرکتها دعوت میکند تا با هم متاورس را بسازند. وی در پست وبلاگی خود نوشت: امروز در آستانه انتقال تکنولوژیهایی هستیم که برای «متاورس» میسازیم. ایجاد حس واقعی حضور در دنیای مجازی که به عینکهای هوشمند و هدستهای واقعیت مجازی تحویل داده میشود، نیازمند پیشرفتهای عظیم در اتصال اینترنت است و در این زمینه نیازمند تلاشی جهانی هستیم، هیچ شرکت یا صنعتی به تنهایی نمیتواند این کار را انجام دهد. ایجاد متاورس نیازمند تلاشی جهانی است و ما از شرکای خود دعوت میکنیم تا در این سفر جدید با ما همکاری کنند. متاورس به یک میلیارد نفر در سراسر جهان خواهد رسید، میزبان صدها میلیارد دلار تجارت دیجیتال خواهد بود و از میلیونها شغل هم برای سازندگان و توسعه دهندگان پشتیبانی میکند. با این حال، ارائه چنین تجربهای به مردم سراسر جهان نیازمند نوآوریهایی در زمینههای مختلف و کار روی آمادگی فراجهانی آینده است.
ورود نوکیا به دنیای نرمافزار
نوکیا، این فروشنده فنلاندی هم روی بخش نرمافزاری کارها تمرکز کردهاند و در این مسیر از عملیات هوشمند RAN که اشارهای به هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی دارد بهره گرفته است. سامسونگ هم سری جدید گوشیهای گلکسی اس 22 خود را در کنار سایر محصولات به نمایش گذاشت که از فناوری هوش مصنوعی برای کنترل روشنایی صفحه و بهبود کیفیت دوربین استفاده میکند. لنوو نیز امسال یک گوشی هوشمند با نام Legion Y90 و یک تبلت گیمینگ جدید به نام Y700 در نمایشگاه MWC رونمایی کرد. ThinkPad X13s هم نخستین لپ تاپ این برند است که با تراشه اسنپدراگون 8cx Gen 3 کار میکند و در کنگره موبایل بارسلونا عرضه شده است.
برند چینی ZTE هم در این رویداد بزرگ فناورانه با شعار «الهام بخش دنیای دیجیتال» استراتژیهای ساده، سریع و سبز را پیش گرفته است. این برند بیشتر بر توسعه شبکه، ایجاد ارتباط پایدار، آینده دیجیتال و زندگی دیجیتال تمرکز داشته است. این برند امسال نسل جدید تلویزیون اندروید 5G با نام ZXV10 B960GV1 را عرضه کرد. این تلویزیون اندرویدی با هدف ارائه سرعت بالا، تأخیر بسیار کم و پایداری بالا به کاربران ارائه شده است.
برش
تاریخچه
تاریخچه برگزاری کنگره موبایل بارسلونا به سال 1987 و شهر بروکسل باز میگردد. این نمایشگاه سال 1990 با نام GSM World Congress در رم برگزار شد. در 5 سال بعدی هم هرسال در یک شهر یعنی نیس، برلین، لیسبون، آتن و مادرید برپا شد و میزبانی آن، از سال 1996 به مدت 10 سال به کن رسید. در سال 2003 هم نام این کنگره به 3GSM World Congress تغییر یافت و از سال 2006 بارسلونا میزبانی آن را به عهده گرفته است.
سیستم جامع منابع انسانی بومیسازی شد
یک شرکت دانشبنیان سیستم جامعی طراحی کرده که امکان پوشش کامل منابع انسانی را در سازمانهای بزرگ فراهم میکند.
مجید محمدیاناصل، مدیرعامل شرکت دانشبنیان نرمنگاران پیشرو گفت: سیستم جامع منابع انسانی پیشرو در سازمانها بخشهایی از قبیل جذب، نگهداشت، خدمات پرسنلی و رفاهی و توسعه منابع انسانی را فراهم کرده است. این سیستم در حدود 40 ماژول تخصصی دارد که روند کار را مکانیزه کرده و کل سیستم بهصورت یکپارچه به هم متصل است.
محمدیاناصل افزود: مقصود از مدیریت منابع انسانی، سیاستها و اقدامهای مورد نیاز برای اجرای بخشی از وظیفه مدیریت است که با جنبههایی از فعالیت کارکنان بستگی دارد، بویژه برای کارمندیابی، آموزش دادن به کارکنان، ارزیابی عملکرد، دادن پاداش و ایجاد محیطی سالم و منصفانه برای کارکنان سازمانها که با سیستم جامع منابع انسانی پیشرو ممکن شده است.
وی با بیان اینکه این سیستم برای مدیریت تمام فرایندهای حوزه منابع انسانی طراحی شده، گفت: جامعنگری و یکپارچگی در فرایندهای مدیریت منابع انسانی و امکان دسترسی سریع و دقیق به اطلاعات از سوی کارکنان سازمان و ایجاد فضای الکترونیکی برای تعامل بین واحد منابع انسانی و کارکنان از ویژگیهای بارز این سامانه است.
به گفته محمدیاناصل، یکپارچگی سیستم، امکان ثبت تمام رویدادها، حفظ امنیت و محرمانگی، امکان گزارشگیری پویا از کل سیستم و یادگیری و کاربری آسان از ویژگیهای بارز این سیستم است.
وی درباره وجه تمایز این سیستم با دیگر موارد مشابه نیز گفت: جامع بودن سیستم در حوزه منابع انسانی، مبتنی بر مبنای علمی منابع انسانی، سفارشیسازی محصولات در صورتیکه مبتنی بر ایدههای علمی باشد، پشتیبانی حضوری، تلفنی، تیکتی و پشتیبانی تعداد زیاد کاربران با سطوح دسترسی متفاوت از جمله تفاوتهای این سیستم است.
محمدیان افزود: مدیریت کمیته، حقوق و دستمزد، اجتماعیسازی، جذب، انتخاب، استخدام، تشکیلات، آموزش مجازی، مدیریت، اطلاعات و هدایت کارکنان، اتوماسیون تغذیه، مدیریت پرسنلی، نقلوانتقال، مدیریت حضور و غیاب و مدیریت عملکرد از دیگر بخشهای این سیستم است.
وی مزایای دیگر این سیستم را مدیریت اسناد و آرشیو آییننامهها، کارگزینی، احکام و قراردادها، گزارشهای مدیریتی، آموزش کارکنان، ارزشیابی و سنجش شایستگیها، خدمات رفاهی، خدمات پرسنلی، اماکن اقامتی، تربیتبدنی، پرونده سلامت، مدیریت استعدادها، نظرسنجی، مدیریت ارتباطات، مدیریت نقلیه و تجزیه تحلیل و طراحی مشاغل عنوان کرد.
محدیان با بیان اینکه این محصول بیشتر مناسب سازمانهای بزرگ با حدود 40 نفر کارمند است، گفت: حمایتها و مزایایی که معاونت علمی و فناوری ریاستجمهوری به شرکتها میدهد مفید و قابل تقدیر است و بحث بیمه و تسهیلات ارائهشده از سوی این مجموعه به رشد و توسعه شرکت و محصول ما کمک کرده است.
مجید محمدیاناصل، مدیرعامل شرکت دانشبنیان نرمنگاران پیشرو گفت: سیستم جامع منابع انسانی پیشرو در سازمانها بخشهایی از قبیل جذب، نگهداشت، خدمات پرسنلی و رفاهی و توسعه منابع انسانی را فراهم کرده است. این سیستم در حدود 40 ماژول تخصصی دارد که روند کار را مکانیزه کرده و کل سیستم بهصورت یکپارچه به هم متصل است.
محمدیاناصل افزود: مقصود از مدیریت منابع انسانی، سیاستها و اقدامهای مورد نیاز برای اجرای بخشی از وظیفه مدیریت است که با جنبههایی از فعالیت کارکنان بستگی دارد، بویژه برای کارمندیابی، آموزش دادن به کارکنان، ارزیابی عملکرد، دادن پاداش و ایجاد محیطی سالم و منصفانه برای کارکنان سازمانها که با سیستم جامع منابع انسانی پیشرو ممکن شده است.
وی با بیان اینکه این سیستم برای مدیریت تمام فرایندهای حوزه منابع انسانی طراحی شده، گفت: جامعنگری و یکپارچگی در فرایندهای مدیریت منابع انسانی و امکان دسترسی سریع و دقیق به اطلاعات از سوی کارکنان سازمان و ایجاد فضای الکترونیکی برای تعامل بین واحد منابع انسانی و کارکنان از ویژگیهای بارز این سامانه است.
به گفته محمدیاناصل، یکپارچگی سیستم، امکان ثبت تمام رویدادها، حفظ امنیت و محرمانگی، امکان گزارشگیری پویا از کل سیستم و یادگیری و کاربری آسان از ویژگیهای بارز این سیستم است.
وی درباره وجه تمایز این سیستم با دیگر موارد مشابه نیز گفت: جامع بودن سیستم در حوزه منابع انسانی، مبتنی بر مبنای علمی منابع انسانی، سفارشیسازی محصولات در صورتیکه مبتنی بر ایدههای علمی باشد، پشتیبانی حضوری، تلفنی، تیکتی و پشتیبانی تعداد زیاد کاربران با سطوح دسترسی متفاوت از جمله تفاوتهای این سیستم است.
محمدیان افزود: مدیریت کمیته، حقوق و دستمزد، اجتماعیسازی، جذب، انتخاب، استخدام، تشکیلات، آموزش مجازی، مدیریت، اطلاعات و هدایت کارکنان، اتوماسیون تغذیه، مدیریت پرسنلی، نقلوانتقال، مدیریت حضور و غیاب و مدیریت عملکرد از دیگر بخشهای این سیستم است.
وی مزایای دیگر این سیستم را مدیریت اسناد و آرشیو آییننامهها، کارگزینی، احکام و قراردادها، گزارشهای مدیریتی، آموزش کارکنان، ارزشیابی و سنجش شایستگیها، خدمات رفاهی، خدمات پرسنلی، اماکن اقامتی، تربیتبدنی، پرونده سلامت، مدیریت استعدادها، نظرسنجی، مدیریت ارتباطات، مدیریت نقلیه و تجزیه تحلیل و طراحی مشاغل عنوان کرد.
محدیان با بیان اینکه این محصول بیشتر مناسب سازمانهای بزرگ با حدود 40 نفر کارمند است، گفت: حمایتها و مزایایی که معاونت علمی و فناوری ریاستجمهوری به شرکتها میدهد مفید و قابل تقدیر است و بحث بیمه و تسهیلات ارائهشده از سوی این مجموعه به رشد و توسعه شرکت و محصول ما کمک کرده است.
انیمیشن و شخصیتهای سه بعدی بسازید
بسیاری از افراد به ساخت انیمیشن و خلق شخصیتهای سه بعدی علاقهمندند؛ موضوعی که این روزها با کمک فناوری بسیار آسانتر شده و با استفاده از نرمافزارهای مختلف میتوان یک انیمیشن خلاقانه طراحی کرد. یکی از این نرم افزارها DAZ Studio Pro Edition است؛ یک نرمافزار برای ساخت انیمیشن و شخصیتهای سه بعدی که در آن انبوهی از امکانات منحصربه فرد و قدرتمند وجود دارد و به این ترتیب میتوانید طرحهای سه بعدی خودتان را بهصورت حرفهای و متمایز از سایر پروژهها خلق کنید. بهترین گزینه برای طراحی و ایجاد انیمیشنهای سه بعدی به همراه نمایش جزئیات و گرافیک واقع گرایانه، استفاده از این نرم افزار است.
در این نرمافزار میتوانید به برجسته کردن جزئیات آیتمهای انیمیشن پرداخته و از افکتهایی همچون انعکاس نور، سایه آیتمها، انتخاب استایلهای مختلف، فیلترها و جلوههای شگفت انگیز و... استفاده کنید. طراحی انیمیشن با این نرم افزار از طریق پنل لایهها انجام میشود و ازآنجا که از فایلهایی با فرمتهای مختلف OBJ, OBZ, JPG, DSI, PNG TIFF, BMP, BHV پشتیبانی میکند، میتوان از آن بیشترین بهره را گرفت. از ویژگیهای این نرم افزار میتوان به این موضوع اشاره کرد که دارای گزینه پیش نمایش است و سفارشیسازی کردن شخصیت و آیتمهای سه بعدی طراحی شده هم از دیگر توانمندیهای آن محسوب میشود. استفاده از نوار لایهها برای طراحی، ترکیب تصاویر مختلف، اضافه کردن افکتها و برجسته کردن انعکاس و جزئیات انیمیشن از دیگر توانمندیها و ویژگیهای برجسته این نرمافزار به شمار میرود که نمیتوان نسبت به آن بیاعتنا بود. با کمک این نرمافزار میتوان از استایلهای مختلف بهره گرفت و درنهایت با خلق شخصیتهای سه بعدی جالب، یک انیمیشن جذاب خلق کرد. اگر شما هم جزو افرادی هستید که علاقه مندید از این نرمافزار استفاده کنید بهترین راه، مراجعه به وب سایت پی سی ورلد است. میتوانید با مراجعه به این وب سایت به آدرس www.p30.world.com این نرم افزار را بهصورت رایگان بارگذاری کنید.
در این نرمافزار میتوانید به برجسته کردن جزئیات آیتمهای انیمیشن پرداخته و از افکتهایی همچون انعکاس نور، سایه آیتمها، انتخاب استایلهای مختلف، فیلترها و جلوههای شگفت انگیز و... استفاده کنید. طراحی انیمیشن با این نرم افزار از طریق پنل لایهها انجام میشود و ازآنجا که از فایلهایی با فرمتهای مختلف OBJ, OBZ, JPG, DSI, PNG TIFF, BMP, BHV پشتیبانی میکند، میتوان از آن بیشترین بهره را گرفت. از ویژگیهای این نرم افزار میتوان به این موضوع اشاره کرد که دارای گزینه پیش نمایش است و سفارشیسازی کردن شخصیت و آیتمهای سه بعدی طراحی شده هم از دیگر توانمندیهای آن محسوب میشود. استفاده از نوار لایهها برای طراحی، ترکیب تصاویر مختلف، اضافه کردن افکتها و برجسته کردن انعکاس و جزئیات انیمیشن از دیگر توانمندیها و ویژگیهای برجسته این نرمافزار به شمار میرود که نمیتوان نسبت به آن بیاعتنا بود. با کمک این نرمافزار میتوان از استایلهای مختلف بهره گرفت و درنهایت با خلق شخصیتهای سه بعدی جالب، یک انیمیشن جذاب خلق کرد. اگر شما هم جزو افرادی هستید که علاقه مندید از این نرمافزار استفاده کنید بهترین راه، مراجعه به وب سایت پی سی ورلد است. میتوانید با مراجعه به این وب سایت به آدرس www.p30.world.com این نرم افزار را بهصورت رایگان بارگذاری کنید.
همراه با «هری پاتر» بازی کنید
صهبا ملک
خبرنگار
اگر شما هم از علاقهمندان کتاب و فیلمهای «هری پاتر» هستید بهتر است بدانید که در دنیای سرگرمی و بازیهای موبایلی هم میتوانید با شخصیتهای این داستان پررمز و راز همراه باشید و حتی به جای بعضی از آنها نقشآفرینی کنید. تنها کافی است با گوشی هوشمند خود به گوگلپلی یا اپاستور بروید و با جستوجوی نام Harry Potter Hogwarts Myst این بازی جذاب را که برای تمام سنین مناسب است، بارگذاری کنید. یکی از مزایای این بازی برای کاربران، این است که هم برای گوشیهای اندرویدی و هم برای گوشیهای آیفون طراحی شده است، بنابراین میتواند طیف گستردهای از طرفداران این فیلم و گیمرها را جذب خود کند. این بازی که یک سبک معمایی دارد در استودیو Jam City, Inc طراحی شده است و میتوانید آن را به صورت رایگان بارگذاری کنید. با کمک این بازی میتوانید به مدرسه علوم و فنون جادویی هاگوارتز وارد شوید؛ مدرسهای که بیشتر داستان فیلم و کتاب هری پاتر در آن میگذرد. اگر از افراد ماجراجو و علاقهمند به فیلم و کتابهای هری پاتر هستید در این بازی میتوانید خود را جای شخصیتها و گروههای اصلی آن یعنی گروه اسلکترین، گریفیندور، ریون کلاو و هافلپاف قرار دهید و از آن لذت ببرید.
این بازی درواقع ماجراهای هری پاتر و مدرسه معروفش را در چندین سال روایت میکند و هرچه در این بازی پیش میروید، شخصیتهایی هم به آن اضافه میشود. ازسوی دیگر با بهدست آوردن امتیازات بیشتر، میتوانید شخصیتها را عملاً شخصیسازی کنید و بر قدرت خود بیفزایید سپس به کلاسهای مدرسه وارد شوید تا بهتدریج معجون بسازید و موفق شوید کلمات جادویی را پیدا کنید و به زبان بیاورید. اگر یکی از آرزوهایتان پرواز در آسمانها بدون استفاده از هواپیماست باید گفت در این بازی میتوانید درست مانند هری پاتر دقایقی سوار بر جاروی جادوگرها شوید و پرواز کنید. در این مسیر البته بدون جایزه نمیمانید و درصورتی که هر مرحله را با موفقیت پشت سر بگذارید با گرفتن پاداش ارتقا پیدا میکنید. برای هر گیمر 3 نوار علم، قدرت و احساس وجود دارد که بازیکن باید برای پر کردن هر یک تلاش کند. این بازی، چالشهایی مانند دوئل کردن هم دارد و برای عبور از این چالشها نیاز به الماسها دارید که بسیار گرانقیمت هستند و امتیاز زیادی باید داشته باشید. اگر امتیاز شما کم باشد مجبورید صبوری کنید ولی اگر چنین حوصلهای ندارید و نمیتوانید صبر کنید تا بهتدریج نوارهای شما پر شود و الماس بهدست بیاورید، باید سراغ خریدهای درونبرنامهای بروید؛ موضوعی که برخی گیمرها چندان از آن راضی نیستند و معتقدند خریدهای درونبرنامهای برای همه بازیکنان امکانپذیر نیست و بهتر است روند بازی کمی منصفانهتر شود.
خبرنگار
اگر شما هم از علاقهمندان کتاب و فیلمهای «هری پاتر» هستید بهتر است بدانید که در دنیای سرگرمی و بازیهای موبایلی هم میتوانید با شخصیتهای این داستان پررمز و راز همراه باشید و حتی به جای بعضی از آنها نقشآفرینی کنید. تنها کافی است با گوشی هوشمند خود به گوگلپلی یا اپاستور بروید و با جستوجوی نام Harry Potter Hogwarts Myst این بازی جذاب را که برای تمام سنین مناسب است، بارگذاری کنید. یکی از مزایای این بازی برای کاربران، این است که هم برای گوشیهای اندرویدی و هم برای گوشیهای آیفون طراحی شده است، بنابراین میتواند طیف گستردهای از طرفداران این فیلم و گیمرها را جذب خود کند. این بازی که یک سبک معمایی دارد در استودیو Jam City, Inc طراحی شده است و میتوانید آن را به صورت رایگان بارگذاری کنید. با کمک این بازی میتوانید به مدرسه علوم و فنون جادویی هاگوارتز وارد شوید؛ مدرسهای که بیشتر داستان فیلم و کتاب هری پاتر در آن میگذرد. اگر از افراد ماجراجو و علاقهمند به فیلم و کتابهای هری پاتر هستید در این بازی میتوانید خود را جای شخصیتها و گروههای اصلی آن یعنی گروه اسلکترین، گریفیندور، ریون کلاو و هافلپاف قرار دهید و از آن لذت ببرید.
این بازی درواقع ماجراهای هری پاتر و مدرسه معروفش را در چندین سال روایت میکند و هرچه در این بازی پیش میروید، شخصیتهایی هم به آن اضافه میشود. ازسوی دیگر با بهدست آوردن امتیازات بیشتر، میتوانید شخصیتها را عملاً شخصیسازی کنید و بر قدرت خود بیفزایید سپس به کلاسهای مدرسه وارد شوید تا بهتدریج معجون بسازید و موفق شوید کلمات جادویی را پیدا کنید و به زبان بیاورید. اگر یکی از آرزوهایتان پرواز در آسمانها بدون استفاده از هواپیماست باید گفت در این بازی میتوانید درست مانند هری پاتر دقایقی سوار بر جاروی جادوگرها شوید و پرواز کنید. در این مسیر البته بدون جایزه نمیمانید و درصورتی که هر مرحله را با موفقیت پشت سر بگذارید با گرفتن پاداش ارتقا پیدا میکنید. برای هر گیمر 3 نوار علم، قدرت و احساس وجود دارد که بازیکن باید برای پر کردن هر یک تلاش کند. این بازی، چالشهایی مانند دوئل کردن هم دارد و برای عبور از این چالشها نیاز به الماسها دارید که بسیار گرانقیمت هستند و امتیاز زیادی باید داشته باشید. اگر امتیاز شما کم باشد مجبورید صبوری کنید ولی اگر چنین حوصلهای ندارید و نمیتوانید صبر کنید تا بهتدریج نوارهای شما پر شود و الماس بهدست بیاورید، باید سراغ خریدهای درونبرنامهای بروید؛ موضوعی که برخی گیمرها چندان از آن راضی نیستند و معتقدند خریدهای درونبرنامهای برای همه بازیکنان امکانپذیر نیست و بهتر است روند بازی کمی منصفانهتر شود.
اخبار
استقرار 50 شرکت دانشبنیان در خانه «ایران ساخت» ترکیه
ترکیه بهعنوان پنجمین مقصد خانههای نوآوری و صادرات فناوری ایرانساخت، میزبان 50 شرکت دانشبنیان و خلاق ایرانی میشود تا این محصولات به بازار این کشور معرفی شود.
به گزارش «ایران»، خانههای صادرات که ابزاری تسهیلگر برای رونقدهی به صادرات محصولات دانشبنیان و خلاق ایرانی به دیگر کشورها هستند تاکنون در کشورهایی چون چین، کنیا، روسیه و سوریه راهاندازی شدهاند و همزمان با سالروز مبعث پیامبر اسلام، خانه نوآوری و صادرات فناوری ایرانساخت در ترکیه نیز افتتاح شد.
در این مرکز شرایط برای استقرار موقت و دائم 50 شرکت دانش بنیان و خلاق ایرانی فراهم شده است تا از امکانات مختلف آن همچون فضای کار اشتراکی و اختصاصی، شوروم، اتاق جلسات و کنفرانس و خدمات نرمافزاری همچون انجام تحقیقات بازار، ثبت محصول در کشور مورد نظر، دریافت استانداردهای کشورها و پیدا کردن شرکای تجاری بهرهمند شوند.
افتتاح این مرکز با دو رویداد دیگر همراه بود. «شبکهسازی و برگزاری نشست میان شرکتهای دانشبنیان و خلاق ایرانی و ایرانیان مقیم کشور ترکیه» یکی از این برنامهها بود تا ظرفیت و توان آنها برای توسعه صادرات محصولات ایرانی به ترکیه شناسایی و در اختیار شرکتها قرار گیرد.
تولید خودکار زیرنویس برای ویدیوها در اینستاگرام
اینستاگرام قابلیت جدید زیرنویسهایی (کپشن) را معرفی کردهاست که بهصورت خودکار برای ویدیوها در این اپلیکیشن تولید میشوند.
به گزارش ایسنا، تاکنون تولیدکنندگان محتوا بهصورت دستی کپشن برای ویدیوهای خود اضافه میکردند ولی حالا اینستاگرام اعلام کرده است که افزودن کپشن را برای کاربران ناشنوا و کم شنوا دسترسپذیرتر میکند. این قابلیت جدید برای کاربرانی مفید خواهد بود که ترجیح میدهند ویدیوها را بدون صدا مشاهده کنند. این قابلیت در حالی در اینستاگرام عرضه میشود که سرویس ویدیوی کوتاه تیک تاک در آوریل سال ۲۰۲۱ کپشن خودکار را معرفی کرد. شرکت اینستاگرام در گفتوگو با وب سایت تِک کرانچ تأیید کرد کپشنهایی که بهصورت خودکار تولید میشوند، به ۱۷ زبان شامل انگلیسی، اسپانیایی، پرتغالی، فرانسوی، عربی، ویتنامی، ایتالیایی، آلمانی، ترکیهای، روسی، تایلندی، تاگالوگ، اردو، مالایی، هندی، اندونزی و ژاپنی قابل دسترس خواهد بود و البته پشتیبانی از زبانهای بیشتر در راه است.«آدام موسری»، مدیر اینستاگرام در پستهایی که در حسابهای شبکه اجتماعی خود منتشر کرد، اعلام کرد قابلیت جدید مدتها مورد انتظار بود و کاربران میتوانند این قابلیت را فعال یا غیرفعال کنند. وی خاطرنشان کرد هوش مصنوعی مورد استفاده برای تولید خودکار کپشنها همچنان بهبود پیدا خواهد کرد. راهاندازی قابلیت جدید یک روز پس از آن اعلام شد که اینستاگرام از پایان پشتیبانی اپلیکیشن خود برای IGTV خبر داد. اینستاگرام اکنون به همه ویدیوها در اپلیکیشن اصلی خود متمرکز میشود و به ساده کردن و بهبود ویدیو در اپلیکیشن اینستاگرام در ماههای آینده ادامه میدهد. اینستاگرام تمرکز خود بر قابلیت ریلز (Reels) را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد ریلز همچنان بزرگترین سهم را در رشد تعامل کاربران در این اپلیکیشن دارد و قصد دارد به سرمایهگذاری در این قابلیت ادامه دهد.
ترکیه بهعنوان پنجمین مقصد خانههای نوآوری و صادرات فناوری ایرانساخت، میزبان 50 شرکت دانشبنیان و خلاق ایرانی میشود تا این محصولات به بازار این کشور معرفی شود.
به گزارش «ایران»، خانههای صادرات که ابزاری تسهیلگر برای رونقدهی به صادرات محصولات دانشبنیان و خلاق ایرانی به دیگر کشورها هستند تاکنون در کشورهایی چون چین، کنیا، روسیه و سوریه راهاندازی شدهاند و همزمان با سالروز مبعث پیامبر اسلام، خانه نوآوری و صادرات فناوری ایرانساخت در ترکیه نیز افتتاح شد.
در این مرکز شرایط برای استقرار موقت و دائم 50 شرکت دانش بنیان و خلاق ایرانی فراهم شده است تا از امکانات مختلف آن همچون فضای کار اشتراکی و اختصاصی، شوروم، اتاق جلسات و کنفرانس و خدمات نرمافزاری همچون انجام تحقیقات بازار، ثبت محصول در کشور مورد نظر، دریافت استانداردهای کشورها و پیدا کردن شرکای تجاری بهرهمند شوند.
افتتاح این مرکز با دو رویداد دیگر همراه بود. «شبکهسازی و برگزاری نشست میان شرکتهای دانشبنیان و خلاق ایرانی و ایرانیان مقیم کشور ترکیه» یکی از این برنامهها بود تا ظرفیت و توان آنها برای توسعه صادرات محصولات ایرانی به ترکیه شناسایی و در اختیار شرکتها قرار گیرد.
تولید خودکار زیرنویس برای ویدیوها در اینستاگرام
اینستاگرام قابلیت جدید زیرنویسهایی (کپشن) را معرفی کردهاست که بهصورت خودکار برای ویدیوها در این اپلیکیشن تولید میشوند.
به گزارش ایسنا، تاکنون تولیدکنندگان محتوا بهصورت دستی کپشن برای ویدیوهای خود اضافه میکردند ولی حالا اینستاگرام اعلام کرده است که افزودن کپشن را برای کاربران ناشنوا و کم شنوا دسترسپذیرتر میکند. این قابلیت جدید برای کاربرانی مفید خواهد بود که ترجیح میدهند ویدیوها را بدون صدا مشاهده کنند. این قابلیت در حالی در اینستاگرام عرضه میشود که سرویس ویدیوی کوتاه تیک تاک در آوریل سال ۲۰۲۱ کپشن خودکار را معرفی کرد. شرکت اینستاگرام در گفتوگو با وب سایت تِک کرانچ تأیید کرد کپشنهایی که بهصورت خودکار تولید میشوند، به ۱۷ زبان شامل انگلیسی، اسپانیایی، پرتغالی، فرانسوی، عربی، ویتنامی، ایتالیایی، آلمانی، ترکیهای، روسی، تایلندی، تاگالوگ، اردو، مالایی، هندی، اندونزی و ژاپنی قابل دسترس خواهد بود و البته پشتیبانی از زبانهای بیشتر در راه است.«آدام موسری»، مدیر اینستاگرام در پستهایی که در حسابهای شبکه اجتماعی خود منتشر کرد، اعلام کرد قابلیت جدید مدتها مورد انتظار بود و کاربران میتوانند این قابلیت را فعال یا غیرفعال کنند. وی خاطرنشان کرد هوش مصنوعی مورد استفاده برای تولید خودکار کپشنها همچنان بهبود پیدا خواهد کرد. راهاندازی قابلیت جدید یک روز پس از آن اعلام شد که اینستاگرام از پایان پشتیبانی اپلیکیشن خود برای IGTV خبر داد. اینستاگرام اکنون به همه ویدیوها در اپلیکیشن اصلی خود متمرکز میشود و به ساده کردن و بهبود ویدیو در اپلیکیشن اینستاگرام در ماههای آینده ادامه میدهد. اینستاگرام تمرکز خود بر قابلیت ریلز (Reels) را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد ریلز همچنان بزرگترین سهم را در رشد تعامل کاربران در این اپلیکیشن دارد و قصد دارد به سرمایهگذاری در این قابلیت ادامه دهد.
امنیت آنلاین
اطلاعات کارمندان «انویدیا» فاش شد
کمپانی تراشهسازی «انویدیا» به مقامات اعلام کرده هکرها اطلاعات لاگین (ورود به حساب کاربری) کارمندانش را سرقت و آن را در فضای آنلاین فاش کردهاند.
به گزارش مهر، این شرکت تأیید کرد که با حمله سایبری روبهرو شده و در همین راستا کارشناسان شرکت امنیت سایبری Mandiant را استخدام کرده تا درباره هک تحقیق کنند. این تراشهساز امریکایی در بیانیهای اعلام کرد: در ۲۳ فوریه ۲۰۲۲ میلادی انویدیا از یک حمله سایبری مطلع شد که روی منابع فناوری اطلاعات آن تأثیر گذاشت. مدت کوتاهی پس از این رویداد ما اقدامات محافظتی سختگیرانهای درباره شبکههایمان انجام دادیم و علاوهبر همکاری با کارشناسان سایبری، به مقامات اطلاع دادیم. ما از یک عامل تهدیدآمیز مطلع شدیم که اطلاعات کارمندان و برخی از دادههای متعلق به شرکت را از سیستمهای ما در فضای آنلاین فاش کرده است.
از سرگیری تولید تویوتا پس از یک حمله سایبری
شرکت تویوتا موتور که پس از حمله سایبری به یک تأمین کننده داخلی، فعالیت کارخانههایش در ژاپن را متوقف کرده بود، تولید داخلی را از سر گرفت.
به گزارش ایسنا، هیچ اطلاعاتی درباره عامل این حمله یا انگیزه آن مشخص نیست. این حمله یک روز پس از پیوستن ژاپن به متحدان غربی در تحریم روسیه در واکنش به بحران اوکراین روی داد اما معلوم نیست این حمله سایبری ارتباطی به آن دارد یا خیر. حمله سایبری به یک مسأله مهم در ژاپن تبدیل شده و منتقدان دولتی میگویند رویکرد غیریکپارچه مانع واکنشهای مؤثر به تهدیدهای هک شده است و حمله به یک تأمین کننده گمنام، کافی بود تا یکی از بزرگترین خودروسازان جهان را به تعطیلی فعالیت خانگی خود وادار کند. گفتنی است، توقف تولید بهدلیل حمله سایبری، منجر به از دست رفتن تولید ۱۳ هزار خودرو شد. شرکت «کوجیما اینداستری» که قطعات پلاستیکی و قطعات الکترونیکی برای تویوتا تولید میکند هم اعلام کرد خطایی در یکی از سرورهای فایل خود شناسایی کرده است. این شرکت پس از ریبوت سرور، تأیید کرد به ویروس آلوده شده است چرا که پیام تهدیدآمیزی را پیدا کرد. این پیام به انگلیسی نوشته شده بود اما سخنگوی کوجیما حاضر نشد اطلاعات بیشتری منتشر کند. طبق اعلام کوجیما، خرابی سیستم مانع ارتباط با تویوتا در خصوص سفارش قطعات و بهدنبال آن، توقف تولید در این شرکت خودروسازی شد.
بر اساس گزارش رویترز، مرکز هماهنگی تیم واکنش اضطراری رایانه ژاپن اعلام کرده است گزارشها از فعالیت بدافزار قدرتمند اموتِت از نخستین هفته فوریه سال ۲۰۲۲ افزایش پیدا کرده است. این بدافزار برای دسترسی به رایانه قربانی پیش از دانلود کردن بدافزار دیگر برای سرقت رمزهای عبور بانکی یا باجافزار استفاده میشود. البته هنوز معلوم نیست اموتِت علیه تأمین کننده تویوتا استفاده شده است یا خیر.
کمپانی تراشهسازی «انویدیا» به مقامات اعلام کرده هکرها اطلاعات لاگین (ورود به حساب کاربری) کارمندانش را سرقت و آن را در فضای آنلاین فاش کردهاند.
به گزارش مهر، این شرکت تأیید کرد که با حمله سایبری روبهرو شده و در همین راستا کارشناسان شرکت امنیت سایبری Mandiant را استخدام کرده تا درباره هک تحقیق کنند. این تراشهساز امریکایی در بیانیهای اعلام کرد: در ۲۳ فوریه ۲۰۲۲ میلادی انویدیا از یک حمله سایبری مطلع شد که روی منابع فناوری اطلاعات آن تأثیر گذاشت. مدت کوتاهی پس از این رویداد ما اقدامات محافظتی سختگیرانهای درباره شبکههایمان انجام دادیم و علاوهبر همکاری با کارشناسان سایبری، به مقامات اطلاع دادیم. ما از یک عامل تهدیدآمیز مطلع شدیم که اطلاعات کارمندان و برخی از دادههای متعلق به شرکت را از سیستمهای ما در فضای آنلاین فاش کرده است.
از سرگیری تولید تویوتا پس از یک حمله سایبری
شرکت تویوتا موتور که پس از حمله سایبری به یک تأمین کننده داخلی، فعالیت کارخانههایش در ژاپن را متوقف کرده بود، تولید داخلی را از سر گرفت.
به گزارش ایسنا، هیچ اطلاعاتی درباره عامل این حمله یا انگیزه آن مشخص نیست. این حمله یک روز پس از پیوستن ژاپن به متحدان غربی در تحریم روسیه در واکنش به بحران اوکراین روی داد اما معلوم نیست این حمله سایبری ارتباطی به آن دارد یا خیر. حمله سایبری به یک مسأله مهم در ژاپن تبدیل شده و منتقدان دولتی میگویند رویکرد غیریکپارچه مانع واکنشهای مؤثر به تهدیدهای هک شده است و حمله به یک تأمین کننده گمنام، کافی بود تا یکی از بزرگترین خودروسازان جهان را به تعطیلی فعالیت خانگی خود وادار کند. گفتنی است، توقف تولید بهدلیل حمله سایبری، منجر به از دست رفتن تولید ۱۳ هزار خودرو شد. شرکت «کوجیما اینداستری» که قطعات پلاستیکی و قطعات الکترونیکی برای تویوتا تولید میکند هم اعلام کرد خطایی در یکی از سرورهای فایل خود شناسایی کرده است. این شرکت پس از ریبوت سرور، تأیید کرد به ویروس آلوده شده است چرا که پیام تهدیدآمیزی را پیدا کرد. این پیام به انگلیسی نوشته شده بود اما سخنگوی کوجیما حاضر نشد اطلاعات بیشتری منتشر کند. طبق اعلام کوجیما، خرابی سیستم مانع ارتباط با تویوتا در خصوص سفارش قطعات و بهدنبال آن، توقف تولید در این شرکت خودروسازی شد.
بر اساس گزارش رویترز، مرکز هماهنگی تیم واکنش اضطراری رایانه ژاپن اعلام کرده است گزارشها از فعالیت بدافزار قدرتمند اموتِت از نخستین هفته فوریه سال ۲۰۲۲ افزایش پیدا کرده است. این بدافزار برای دسترسی به رایانه قربانی پیش از دانلود کردن بدافزار دیگر برای سرقت رمزهای عبور بانکی یا باجافزار استفاده میشود. البته هنوز معلوم نیست اموتِت علیه تأمین کننده تویوتا استفاده شده است یا خیر.
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
اخبار این صفحه
-
درخشش چین در کنگره جهانی موبایل بارسلونا
-
سیستم جامع منابع انسانی بومیسازی شد
-
انیمیشن و شخصیتهای سه بعدی بسازید
-
همراه با «هری پاتر» بازی کنید
-
اخبار
-
امنیت آنلاین
اخبارایران آنلاین