دبیرجشنواره تئاتر فجر در گفتوگو با «ایران» از چهلمین دوره جشنواره تئاتر فجر میگوید:
به همراهی دولت سیزدهم بسیار امیدواریم
محسن بوالحسنی
خبرنگار
جشنواره ملی تئاتر فجر سال گذشته، سیونهمین دوره خود را در شرایط خاصی تجربه کرد و نحوه برگزاری آن هم تجربهای تازه و مولود همین شرایط بود.با توجه به شیوع ویروس و محدودیتهایی که برای فعالیتهای تئاتری در سال ۹۹ وجود داشت، با تأخیر در انتخاب دبیر و شکلگیری دبیرخانه، کار خود را آغاز کرد و حسین مسافرآستانه، دبیری جشنواره سی و نهم را در شرایطی پذیرفت که اکثر ماههای منتهی به جشنواره، تئاتر در کشور تعطیل بود و تولید تئاتر به چیزی حدود صفر رسیده بود. از سوی دیگر قرنطینهای که بر بیشتر کشورهای جهان سایه انداخته بود باعث شد تا در نهایت سیونهمین جشنواره تئاتر فجر بخش بینالملل نداشته باشد و در نهایت این دوره از جشنواره در شکل و شمایلی جدید همزمان بهصورت مجازی و حضوری برگزار شد تا با وجود شرایط کرونایی چراغش خاموش نشود. کمی بعد از اختتامیه دوره سیونهم با حکم معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسین مسافرآستانه برای دومین دوره پیاپی بهعنوان دبیر این جشنواره منصوب شد و همان ابتدا صحبت از تلاش برای انتشار فراخوان در فصل بهار کرد تا بر این اساس گروهها فرصت کافی برای برنامهریزی داشته باشند اما این فراخوان در نهایت تیرماه بهصورت رسمی منتشر شد.
تجربهها چراغ راه آینده
حالا در آستانه چهلمین دوره از برگزاری جشنواره تئاتر فجر هستیم و عدد «چهل» نماد نوعی تکامل. حسین مسافرآستانه از اضافه شدن بخش بینالملل، به جشنواره در این دوره خبر میدهد و ابراز امیدواری میکند که شرایط کرونایی تا آن زمان دست برگزارکنندگان را باز بگذارد. دبیر جشنواره تئاتر فجر به خبرنگار «ایران» میگوید «جشنواره سیونهم در کنار تمامی سختیهایش، تجربههای بسیاری را برای همه ما داشت. تجربههایی که بیشک در این دوره چراغ راه ما خواهند بود. من و همکارانم تمام توان خود را به کار میگیریم تا با مشارکت همه اهالی تئاتر، ضمن برگزاری شایسته بخش داخلی، بخش بینالملل جشنواره را هم بعد از یک دوره وقفه دوباره در برنامه داشته باشیم. او درباره چشمانداز و سناریوهایی که از امروز میتوان برای برگزاری چهلمین دوره از جشنواره متصور بود هم به خبرنگار «ایران» میگوید: «جشنواره با برگزاری جلسات شورای سیاستگذاری و گفتوگوهای متعدد با کارشناسان برنامهریزیهایی کرده و فراخوان اعلام شده و بخشهای مختلف معرفی شدند و سعی داریم در این دوره، شاهد جشنوارهای پرفروغتر، با آثاری قابل توجهتر باشیم. یکی از برنامههایی که متفاوت از دورههای قبل برگزار خواهد شد برگزاری بخش فجر استانهاست. در چهلمین سال برگزاری، میدانیم که برگزاری جشنواره فجر در یک محدوده زمانی و امکاناتی عملیاتی میشود و ما در 10 روز برگزاری، امکان پذیرش تعداد زیادی از گروهها را نخواهیم داشت ضمن اینکه تعدد برنامه همیشه به جشنواره لطمه زده و از نظر ما این جشنواره باید گلچینی از آثار اجرا شده طی سال باشد با تعداد مشخصی از آثار تا امکان بررسی و اجرای بهتر آنها را شاهد باشیم.»
او در ادامه به این نکته اشاره کرد که «ما در سالهای گذشته همیشه درگیر تعداد زیادی از آثاری بودیم که شایستگی حضور در جشنواره را داشتند و حذف جشنواره منطقهای لطمه بزرگی به تئاتر شهرستانها زد و جبران این خسارت در جشنواره کار سخت و دشواریست. لذا امسال در نظر گرفته شده تا با برگزاری جشنواره فجر استانی بخش مهمی از این مشکل را حل کنیم.
فجر استانی به این معنی است که استانها در صورت داشتن امکانات و شرایط برگزاری، در این مهم با ما همکاری کنند. با برخی استانها در حال گفتوگو هستیم و برخی هم هنوز اعلام آمادگی نکردند و ما امیدواریم قبل یا بعد جشنواره امکان برگزاری جشنواره استانی را داشته باشیم.»
بسترساز سلامت جامعه
مسافرآستانه در پاسخ به این سؤال خبرنگار «ایران» که چه هدف عمدهای در برگزاری این بخش وجود دارد میگوید: «برگزاری جشنواره همانطور که شما اشاره کردید معنا و هدفی بسیطتر نیز دارد و آن هدف، در وهله اول حضورها را تأمین میکند و در وهله دوم مردم سراسر کشور را در این جشن سهیم میکند و آنها میتوانند از دیدن آثار هنرمندان استان و شهرشان بهرهمند شوند و این موضوع بسیار به کیفیت جشنواره کمک خواهد کرد.» حسین مسافرآستانه در بخشی از گفتوگوی خود با ایران، درباره تغییر دولت در کشور و تأثیر آن در روند برگزاری جشنواره و سیاستهای آن میگوید.
دبیر جشنواره شرایط بخشهای مختلف را اینطور ارزیابی میکند: «همه میدانیم که نقش هنر در کیفیت زندگی انسانها بسیاربسیار مؤثر و قابل شناسایی و البته بدیهی است و ما هم امیدواریم که با روی کار آمدن دولت جدید، توجه بیشتری به مقوله فرهنگ و هنر شود و با برنامهریزیهای دقیقتر شاهد رشد و اعتلای فرهنگ و هنر باشیم. این توقعی است که جامعه فرهنگی و هنری از دولتمردان دارند و من مطمئن هستم که با روی کار آمدن دولت جدید و توجه بیش از پیش آنها به این مقوله، شاهد فعالیت بیشتر در حوزههای هنری خواهیم بود و روزبهروز نقشآفرینی هنر در جامعه را بیشتر لمس می کنیم و همه اینها همانطور که گفته شد باعث ارتقای کیفیت مطلوب زندگی اجتماعی مردم زیر سایه و بستر فرهنگ و هنر خواهد بود.»
«شرح این هجران» در دنیای امروز
ندا سیجانی
خبرنگار
درمیان نسل امروز موسیقی ایران، جوانانی ظهور پیدا کردهاند که بیادعا به موسیقی عشق میورزند و عاشقانه این مسیر را دنبال میکنند، بویژه تمرکز در بخش موسیقی دستگاهی ایران که هنری ماندگار است. از جمع این هنرمندان خوشآتیه میتوان به مهدی امامی و امیر شریفی اشاره کرد که طی این چند سال همکاری با گروه موسیقی «نقش» کنسرتهای بسیار و تعدادی آلبوم موسیقی منتشر کردهاند که در نوع خودشان فوقالعاده است همچون «چهارسو»، «برافشان»، «من همان دیام»، «تصنیفهای عارف قزوینی» و... که نشان از نگاه این هنرمند به شعر و موسیقی ایرانی است و اینبار با اثر تازه خود با نام «شرح این هجران» گامی دیگر در این مسیر برداشتهاند.
امیر شریفی آهنگساز اثر در شرح آلبوم اشاره داشته اولین قدم های ساخت این آلبوم سال ۱۳۹۳ و برای اجرا در سلسله برنامه های « شب ساز ایرانی » برداشته شد و پس از یکسال قطعاتی به مجموعه افزوده شد که سرانجام آن اجرای این قطعات با همراهی گروه نقش در اردیبهشت ماه بود که سال ۱۳۹۴ به شکل سازی در تالار رودکی به اجرا درآمد و پس از کنسرت، قطعات در استودیو ضبط شد تا آنکه بعد ازگذشت دو سال و تکمیل قطعات و ساخت و پرداخت آوازهای این مجموعه تیرماه ۱۳۹۶ شکل کامل شده این اثر در تالار رودکی به روی صحنه رفت اما به دلیل مشغله کاری و تعدد فعالیت های گروه نقش این مجموعه در فاصله بین تابستان ۱۳۹۸ تا پاییز ۱۳۹۹ ضبط و سرانجام در زمستان ۱۳۹۹ کار آماده انتشار شد. شرح این هجران که در ژانر موسیقی ردیف - دستگاهی است شامل 10 قطعه بوده: «اسفار ثلاثه (سفر اول: هجران) دیباچه و حسرتنامه»، «اسفار ثلاثه (سفر اول: هجران) غمنامه، اسفار ثلاثه (سفر اول: هجران). عشاقنامه»، «اسفار ثلاثه (سفر دوم: شوریدگی). فغاننامه و بیدادنامه»، «اسفار ثلاثه (سفر دوم: شوریدگی). نینامه»، «اسفار ثلاثه (سفر دوم: شوریدگی). شهادتنامه»، «اسفار ثلاثه (سفر سوم: رهایی). شورشنامه»، «اسفار ثلاثه (سفر سوم: رهایی). نیایشنامه»، «اسفار ثلاثه (سفر سوم: رهایی). مناجاتنامه» و اسفار ثلاثه (سفر سوم: رهایی). طربنامه قطعات این آلبوم هستند. این آلبوم با همکاری گروه موسیقی نقش امیرشریفی، تار، سهتار، رباب، مهدی امامی، خواننده، بندیر، دایره، هوشمند عبادی، نی، محمد عشقی، سنتور، المیرا مردانه کمانچه، کمانچه آلتو، مرجان مهربان، قانون، سهیل الله دادیان، تمبک وآرش سعیدیان، عود جمعآوری شده است.
شرح این هجران
آهنگساز: امیر شریفی
خواننده: مهدی امامی
سال: 1400
ناشر مؤسسه فرهنگی و هنری ماهور
داستانی خواندنی درباره اهمیت کار رفتگران
مریم شهبازی
خبرنگار
علیالله سلیمی از آن دست نویسندگانی است که با کولهباری از سالها روزنامهنگاری سراغ نوشتن برای کودکان و نوجوانان رفته؛ البته کتابهای او تنها به مخاطبان کم سن و سال محدود نمیشود و برای بزرگسالان هم آثار متعددی دارد . «کوچه را ما جارو میکنیم» آخرین نوشته این نویسنده و منتقد ادبیات است که برای کودکان هفت سال به بالا روانه کتابفروشیها شده. این کتاب که تصویرگری آن را هاله قربانی، از هنرمندان جوان و منتخب جوایز مختلف بینالمللی به عهده داشته در تکریم پاکبانها یا به عبارت خودمانیتر رفتگران است. سلیمی در «کوچه را ما جارو میکنیم» به اهمیت فعالیت رفتگران در محیطهای شهری پرداخته و البته از نحوه مواجهه شهروندان با مسائل و مشکلاتی که برای پاکبانها پیش میآید در قالب روایتی داستانی گفته است. آنطور که سلیمی پیشتر درباره این نوشتهاش گفته او در تألیف کتاب مذکور رویکرد اصلی خود را بر فرهنگسازی درخصوص رفتار صحیح با افراد و گروههای خدماتی در جامعه شهری، ازجمله پاکبانها گذاشته است؛ قشری که برای نظافت و پاکیزگی کوچهها و خیابانها زحمتی شبانهروزی را متحمل میشوند. تألیف این قبیل کتابها برای گروههای سنی کودک و نوجوان از اهمیت بسیاری برخوردار است، هم اینکه هنجارپذیری و از سویی نهادینه شدن فرهنگ صحیح زندگی شهری در همین دوران رخ میدهد و هم اینکه بخشی از نظافت و زیبایی شهرها و روستاها در گرو همکاری بیشتر خود مردم است. چنین همراهیهایی نیز رخ نمیدهد مگر با فرهنگسازی بموقع که بخش مهمی از آن به کمک ادبیات محقق میشود. مصداق این گفته، همانطور که به نوعی در داستان سلیمی هم آمده را میتوان در رفتار برخی شهروندانی دید که اهمیت این حرفه و از سویی مشقتهای بسیار آن را میدانند، همواره هوای این افراد زحمتکش را دارند و در مواقع لازم به یاری آنها میشتابند. سلیمی با چنین نگاهی داستان تازهاش را نوشته، شخصیتهای «کوچه را ما جارو میکنیم» در یک شرایط خاص سعی میکنند هوای پاکبان ناخوش احوال محله خود را داشته باشند. شخصیت اصلی این کتاب، دختر کوچکی است که بهمحض اطلاع از بیماری پیرمرد رفتگر محلهشان با پول توجیبی خودش برای او شال و کلاه پشمی میخرد. تا این جای ماجرا فقط بحث خود دخترک درمیان است اما بهمحض آنکه مادرش از ماجرا مطلع میشود، همسایهها را خبر میکند تا در کاری مشترک به بهتر شدن حال پیرمرد کمک کنند. در بخشی از این کتاب آمده: «صدای زوزه باد از کوچه میآید. اما هنوز صدای جاروی پیرمرد نمیآید، نگران میشوم، با خودم میگویم: شاید یادش رفته امروز بیاید کوچه را جارو کند. آنهم امروز که از صبح باد و طوفان است و اینهمه برگ خشک و شاخه شکسته توی کوچه ریخته است.» تهیه این کتاب بیش از همه به والدینی پیشنهاد میشود که تربیت فرزندان آنان باهدف حرکت بهسوی جامعهای بهتر و برخوردار از مردمانی مهربانتر دغدغهشان است.
کوچه را ما جارو میکنیم
علیالله سلیمی
انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
نگاهی به نمایشگاه «درون گوشت و استخوان» اثر مریم کوهستانی
زخم و نشانهها
شیوا فلاحی
منتقد
نه گوشت است و نه استخوان. مجسمهها در خلاصهترین وضعیت فیزیکی برپا شدهاند و بخشهایی از اندامهای حرکتی خود را از دست دادهاند و در مقابل، تعدادی از آنها نیز جزئیاتی یافتهاند که بر امکانات معنایی اثر میافزایند. در تعدادی از پیکرها، اندامها قابلیت حرکت و چرخش مییابند، در برخی، ثابت مانده و در میان چند تن، اعضا با یکدیگر میآمیزند و موجب پیوند ابدی یک تن با دیگری میشوند.
جنسیتزدایی از پیکرها، به آنها، وضعیتی تجریدی و استعاری از مفهوم انسان میبخشد، که در کنار جزئیاتی که هنرمند عامدانه به آنها پرداخته است، بر وجوه خوانش اثر میافزاید. بافت، رنگ، کبودی، زخم و نشانهها، بر اندامها، نمایههایی از تجارب زیسته، تروما و سرکوبهای انسانی هستند که بار زمانی یافتهاند و با توجه به شکنندگی رسانه به کار رفته در ساخت مجسمهها، بر آسیبپذیری انسان تأکید میورزند. این امر در دیگر وجوه پرداخت آثار، از جمله مفاصل پیکرها نیز، نمود مییابد. مفصل که موجب حرکت و انعطاف میشود، در برخی از این مجسمهها حذف شده، در تعدادی قابلیت خویش را از دست داده و در بعضی از آنها امکان چرخش و حرکت را فراهم آورده است، اما به گونهای که هر حرکت موجب سایش اندامها بر یکدیگر و تداعی رنج میشود. همچنین، در بعضی از آثار، با شکاف در اندامها و ارتباط پیکر با دیگری یا اتصال غیر متعارف اندامها با یکدیگر شدت مییابد، که کنشها و انعطاف تحمیلی از جانب دیگری را به نقد میکشد. از این رو، نوازش اندامهای از تن گسیخته واکنشی در مقابل مالیخولیای برآمده از تحمیلها و سرکوبهای اجتماعی است، که به بیان هنری تصویر شدهاند. پرداخت دست و پاها در پیکرهای این مجموعه نیز حائزاهمیت است، که بعضاً، مضطرب و معذباند، به برخی امکان کنشگری داده و از دیگری این امکان را سلب مینمایند. این جوارح اما در برخی از آثار با یکدیگر آمیخته شدهاند و بدین ترتیب، یک تن در ادامه دیگری قرار گرفته و آن را متأثر مینماید، اما، به موجب تفاوت میان فیگورها، یکی بر دیگری غلبه و رجحان مییابد، که به نسبت کنش، شیوه قرارگیری آدمکها نسبت به یکدیگر و چشمان باز یا بسته هر کدام، قابلیت تعیین موضع و در نتیجه، تفسیر مییابند. پیکرهای بزرگتر، با وجود زدودن عوامل شناسایی جنسیت و محدودیتهای هویتی، با توجه به شیوه ارتباطشان با دیگری، نقشی مادرانه اتخاذ مینمایند و کنشگرند، که به واسطه نداشتن اندامهای سخنوری، مانند زبان و دندان، پیوندی پیشازبانی با پیکر متصل به خویش برقرار میکنند و از طرفی، با توجه به داشتن چشمان باز، بر این گسست و در عین حال، پیوست با او واقفاند، که این امر، در مقابل انکار امر «فقدان» توسط پیکرهای چشم بسته (در مقام کودک) قرار میگیرد. ارتباط پیشازبانی مادر و کودک، به عنوان خاستگاه مالیخولیای انسانی، در پیوند با عنوان اثر، «درون گوشت و استخوان»، بر وجوه تفسیری آن میافزاید و به «خون»، در مقام خاستگاه نسبت موروثی و تنانه میان فرد با دیگری، اشاره مینماید. همچنین، برخی آدمکها در ارتباط با آدمکهای کوچکتر حامل اندامهای زبانی و امور نمادین، به تعاملات زبانی و نمادین، کشاکش میان «سرپیچی» و «سرکوب» میل به دیگری یا «طرد» او دچار میشوند. بدین ترتیب، این مجموعه به دغدغه مریم کوهستانی در بازیابی خویش و دستیابی به امر تعلق، چه در ساحت فردی و چه اجتماعی، امکان تجلی میدهد و در نتیجه، موجب تسلی برآمده از بیانگری شده، که هممرتبه با ژوییسانس است.
وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به پانزدهمین جشنواره بینالمللی تئاتر خیابانی گفت: تئاتر در ذات ارزشمندش توان انسان را از جسم و جان و خیال به عاریت میگیرد تا از پی زدودن غبارها و زنگارها، فردا را روشنتر کند. متن پیام محمدمهدی اسماعیلی به پانزدهمین جشنواره بینالمللی تئاتر خیابانی به شرح زیر است:«یکی از رسالتهای تئاتر را اگر شناسایی و بیان معضلات و کاستیهای جامعه در نظر داشته باشیم بیگمان تئاتر خیابانی محملی مبارک و وجیه برای بروز این رسالت است و رسانهای شریف برای هماوایی با مردمان و شهروندان و همگامی با ایشان برای پالایش جان و جهان. تئاتر در ذات ارزشمندش توان انسان را از جسم و جان و خیال به عاریت میگیرد تا از پی زدودن غبارها و زنگارها، فردا را روشنتر کند. سپاس از همت و توان هنرمندان شریف کشورمان که در تمام شرایط و وقایع، با انسانیترین و پاکترین شیوه از انسان میگویند و با مردمان خویش به مهر همپا میشوند. برای نشاندن لبخندی بر لبها، زدودن غمی از چشمها، برگرفتن خسی از پاها و افروختن شعله امید در دلها.به صدق، این همت و تلاش را که در پانزدهمین جشنواره بینالمللی تئاتر خیابانی در مریوان، شهر مقاومت و دفاع، با مردمان باصفایش جلوهگر شده است ارج مینهیم و از پروردگار مهربان برای تمام هنرمندان ایران اسلامی، دست اندرکاران و برگزارکنندگان این رویداد و مردم شریف کردستان تندرستی و توفیق آرزومندم.» پانزدهمین جشنواره بینالمللی تئاتر خیابانی مریوان از 5 تا 10 آبان به دبیری عبید رستمی در شهرستان مریوان در حال برگزاری است.»/روابط عمومی
محمدرضا داوودنژاد پس از سالها دوری از پرده سینما با پیوستن به جمع بازیگران فیلم سینمایی «پیرپسر» جلوی دوربین اکتای براهنی رفت. «پیرپسر» عنوان دومین فیلم سینمایی اکتای براهنی در مقام کارگردان است. او این اثر را با فیلمنامهای به قلم خود جلوی دوربین برده است. گفتنی است براهنی پس از گذشت شش سال از ساخت فیلم سینمایی پل خواب، ماه گذشته دومین فیلم خود «پیرپسر» را با تهیهکنندگی بابک حمیدیان و سرمایهگذاری ارسلان براهنی در تهران کلید زده است. حامد بهداد، لیلا حاتمی، حسن پورشیرازی، محمدرضا داوودنژاد و محمد ولیزادگان تاکنون به عنوان بازیگران این فیلم سینمایی جلوی دوربین رفتهاند./روابط عمومی
علی رهبری آهنگساز و رهبر ارکستر بینالمللی روز جمعه ۱۴ آبانماه برای اولینبار بعد از پاندمی با ارکستر سمفونیک دولتی شهر ازمیر روی صحنه خواهد رفت. مدیر هنری سابق ارکسترهای سمفونیک شهرهای بروکسل، پراگ، مالاگا، زاگرب و تهران در این کنسرت آثاری از پیوتر ایلیچ چایکوفسکی را اجرا میکند. /ایلنا
به گفته سید مجید پوراحمدی مدیر عامل صندوق اعتباری هنر بیش از هزار و ۳۰۰ نفر از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه کشور در مرحله دوم سالجاری به سازمان تأمین اجتماعی معرفی شدند./مهر
پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات در نظر دارد سومین دوره «معرفی برترینهای پژوهش فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی» را همزمان با هفته پژوهش در آذرماه 1400 برگزار کند. بر این اساس، از معاونتها، سازمانها و مراکز وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیز ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استانها دعوت میشود نسبت به معرفی و ارسال اثر پژوهشی برتر آن مجموعه اقدام فرمایند. مهلت ارسال اثر پژوهشی: 20 آبان 1400 / روابط عمومی
به گفته سیدعباس عظیمی مدیر برج آزادی به مدت یک هفته، کسانی که در محل برج آزادی تهران از طریق واحد سیار اورژانس تهران مستقر در سطح میدان آزادی واکسن دریافت کنند، به صورت رایگان میتوانند در همان روز از بخش گردشگری برج آزادی بازدید کنند./روابط عمومی
نسخه ویژه نابینایان فیلم سینمایی کلاسیک «این گروه خشن» به کارگردانی سام پکینپا توسط گروه سوینا پنجشنبه ۶ آبان ماه منتشر میشود. جهانگیر کوثری این فیلم را برای نابینایان توضیحدار کرده است./مهر
یک هفته با عباس کیارستمی با نمایش مستندهای منتخب درباره این کارگردان ۶ تا ۱۵ آبان ماه در سینماتک موزه هنرهای معاصر تهران برگزار میشود./روابط عمومی
به گفته امید معلم دبیر جشن حافظ، این دوره از جشن سینمایی و تلویزیونی دنیای تصویر (تندیس حافظ) روز بیست و نهم آبان ماه برگزار خواهد شد./ایرنا
مراسم تودیع ایوب دهقانکار و معارفه علی رمضانی بهعنوان مدیرعامل جدید مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، عصر دیروز چهارشنبه ۵ آبان در محل مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار شد./مهر
فیلمهای مردهخور به کارگردانی صادق دقیقی، مسیر معکوس به کارگردانی ابوالفضل جلیلی و سینما شهر قصه به کارگردانی کیوان علیمحمدی و علیاکبر حیدری در جشنواره بینالمللی فیلمهای آسیایی بارسلونای اسپانیا به نمایش درمیآید. جشنواره بینالمللی فیلمهای آسیایی بارسلونا از ۲۷ اکتبر تا ۷ نوامبر ۲۰۲۱ (۵ تا ۱۶ آبان ۱۴۰۰) در اسپانیا برگزار میشود./ایرنا
«ردیف استاد ابوالحسن صبا برای سنتور» عنوان یکی از تازهترین محصولات عرضه شده در حوزه نشر موسیقی است که طی روزهای اخیر با هنرمندی پویا سرایی در دسترس شنوندگان قرار گرفته است./مهر