به منظور محافظت از کاربران در استرالیا صورت گرفت
مقابله غول های فناوری با اخبار جعلی
میترا جلیلی
خبرنگار
بهدنبال توافق استرالیا باغولهای فناوری در دسامبر 2019 بهمنظور محافظت از کاربران استرالیایی در برابر اخبار جعلی و اطلاعات نادرست در فضای مجازی، حالا برخی از بزرگترین غولهای فناوری جهان گامهایی دراین زمینه برداشته اند. از این روی، توئیتر، گوگل، فیسبوک، مایکروسافت، تیک تاک، Redbubble و ادوب همگی گزارش شفافیت آغازین خود را منتشر کرده و نقشه راهشان برای محافظت از کاربران استرالیایی در برابر اخبار جعلی را ارائه دادهاند.
حذف 3.1میلیارد آگهی نامناسب گوگل
گوگل در گزارش شفافیت خود یادآور شده که 4 تلاش اساسی در این زمینه خواهد داشت و بر بالا بردن محتوای با کیفیت و منابع معتبر، حذف محتوا و رفتارهایی که قوانین را نقض میکند، کاهش انتشار اطلاعات غلط و پاداش دادن به تولیدکنندگان محتوا، تأکید دارد. در این گزارش عنوان شده که مأموریت گوگل، سازماندهی اطلاعات جهان برای دسترسی و استفاده جهانی از آن است بنابراین اطلاعات غلط در آن جایی ندارد بویژه وقتی محتوا بر موضوعاتی مانند بهداشت، انتخابات و... تأثیر بگذارد.
طبق این گزارش شفافیت، گوگل در سال 2020 حدود 3.1میلیارد آگهی نامناسب را در سراسر جهان حذف کرده به بیان دیگر در هر دقیقه 5هزار و 900 آگهی نامناسب یا با ادعای غلط و گمراه کننده از گوگل برداشته شده است. همچنین بیش از 1.7میلیون اکانت تبلیغاتی که سیاستهای گوگل را نقض کردهاند به حالت تعلیق درآمدند. گوگل همچنین بیش از 867میلیون آگهی تبلیغاتی را بهدلیل فرار از سیستمهای شناسایی ما ازطرق مختلف ازجمله مخفی کردن(cloaking) مسدود کرد و 101 میلیون اکانت تبلیغی هم بهدلیل نقض سیاستهای مقابله با اخبار گمراه کننده گوگل مسدود شد. درباره انتشار اخبار همچنین باید گفت که گوگل درسال گذشته آگهیها را از بیش از 1.3میلیارد صفحه بهدلیل حمله به سیاستهای گوگل برداشته است.
گوگل بهدنبال امضای تعهدنامه برای حفاظت از کاربران استرالیایی، در ماه مارس 2021 تبلیغات بیش از 102هزار شرکت تبلیغاتی فعال در استرالیا که درباره داروهای کرونا یا محصولات خودمراقبتی برای بیمار نشدن و... تبلیغات خلاف واقع داشتند را مسدود کرد.
هربار که کاربران موضوعی را در گوگل سرچ میکنند الگوریتمهای این موتور جستوجو تلاش میکنند تا معنای درخواست را درک کنند و صفحات جستوجو شده ردهبندی شوند. سیستم ردهبندی گوگل بهگونهای طراحی شده است که میتواند انتشار محتوایی که احتمال میرود به سیاستهای این غول فناوری حمله کنند اما هنوز خط قرمز را رد نکرده اند(محتواهایborderline) کاهش دهد. این موضوع بهطور ویژه در استرالیا مورد توجه قرار گرفته است تا قبل از انتشار چنین محتواهایی مسدود شوند هرچند ممکن است در این میان اشتباهاتی نیز پیش بیاید. بنابراین اگر به اشتباه از انتشار مطلبی در گوگل ممانعت شده و این مطلب هیچ مشکلی ندارد باید موضوع با گوگل در میان گذاشته شود. این موضوع در یوتیوب که در مالکیت گوگل قرار دارد نیز مورد توجه قرار گرفته تا محتواهایی که در لب مرز قرار دارند هم بهراحتی منتشر نشوند.
حذف 14میلیون پست جعلی فیسبوک
فیسبوک هم در گزارش شفافیت خود عنوان کرده که تعهدات این کمپانی درباره استرالیا، علاوه بر تلاشهای جهانی است که این شبکه اجتماعی قبلاً برای مبارزه با اخبار جعلی و اطلاعات غلط انجام داده است. فیسبوک همچنین یادآور شده با وجودی که تعهدی برای واتس اپ و اینستاگرام وجود ندارد اما ازآنجا که این کمپانیها نیز تحت مالکیت فیسبوک هستند این تعهد برای آنان نیز اجرا و از انتشار اخبار جعلی بر آنها ممانعت میشود.
طبق این گزارش، فیسبوک از مارس تا دسامبر سال 2020، بیش از 14 میلیون پست جعلی مربوط به کووید19 را در جهان حذف کرد که 110هزار محتوا مربوط به صفحات یا حسابهای کاربران استرالیایی بوده است. فیسبوک همچنین صفحات ناقض سیاستهای این شبکه اجتماعی را حذف کرد. همانطور که تاکنون با اطلاعات غلط ازجمله اخبار مربوط به کووید19، انتقال ویروس ازطریق آنتنهای اینترنت نسل پنجم(5G) و... مقابله کرده است. در دسامبر 2020 سیاستهای فیسبوک اخبار جعلی درباره واکسن کرونا را هم پوشش داد تا ادعاهایی ازجمله اینکه واکسن باعث اوتیسم میشود، سیستم ایمنی بدن کارآیی بیشتری از واکسن در برابر کرونا دارد، ویتامین C درست به اندازه واکسن برای مقابله با کرونا کارآیی دارد و... را بر این پلتفرم بیاثر کند.
همچنین فیسبوک اعلام کرده که از ژانویه 2021 حدود 3هزار و 300 صفحه فیسبوک، 10هزار و 500 گروه، 18هزار و 300 پروفایل فیسبوک و 27هزار و 300 اکانت اینستاگرام بهدلیل نقض سیاستهای این کمپانی مسدود شدهاند که برخی از این صفحات و گروهها در استرالیا واقع شدهاند. همچنین فیس بوک در تلاش است تا ظرفیت حقیقت یابها را در استرالیا گسترش دهد.
از توئیتر تا مایکروسافت
توئیتر هم در گزارش شفافیت خود از اقدام این شرکت علیه 3.5 میلیون نفر در جهان بهدلیل نقض قوانین این پلتفرم خبر داده و به تعلیق یک میلیون حساب و حذف 4.5 میلیون محتوای غلط اشاره کرده است. در سال 2021 و بهدنبال اجرای تعهد، توئیتر در استرالیا 37هزار حساب توئیتری ناقض قوانین این شبکه اجتماعی را کشف کرده که 7هزار و 200 اکانت به حالت تعلیق درآمدند و همچنین 47هزار محتوا که توسط یک حساب استرالیایی تألیف شده نیز حذف شده است.
تیک تاک هم در گزارش شفافیتی که ارائه داده یادآور شده که پس از تعهد، 651 ویدیوی مربوط به کرونا و همچنین 222 فیلم با اتهام انتشار اطلاعات غلط پزشکی را در استرالیا حذف کرده است. این شرکت برای افزایش موفقیت درتعهداتش با خبرگزاری فرانسه (AFP) که در استرالیا کار میکند همکاری دارد تا با کمک ابزارهای حقیقت یاب، محتوای پست شده بر پلتفرم خود را بررسی کند. درواقع خبرگزاری فرانسه ارزیابیهای مستقلی راجع به صحت ادعاها در پلتفرم تیک تاک انجام میدهد و این مشارکتها کمک میکند توازنی برقرار شود تا محتواهای بدون اشکال تهدید نشوند.
مایکروسافت از این فرصت استفاده کرد و تلاشهای خود را برای مبارزه با اطلاعات غلط دوچندان کرده است که از آن میتوان به معرفی Authenticator Video برای مبارزه با استفاده از فناوری دیپ فیک در عکسها و فیلمهای ثابت اشاره کرد. مایکروسافت همچنین اوایل امسال ائتلافی برای اثبات و اصالت محتوا (C2PA) تشکیل داده که این موضوع مورد توجه ادوب نیز قرار گرفته و میخواهد برای مقابله با اخبار جعلی از این ائتلاف کمک بگیرد.
RedBubble هم قصد دارد با تحقیق درمورد پیشرفتهایی که میتواند در قابلیتهای تجزیه و تحلیل دادهها ایجاد کند، به مقابله با اطلاعات نادرست بپردازد. این کمپانی در گزارش شفافیت خود آورده است در 12 ماه منتهی به آوریل 2021 شاهد افزایش محتوای ضد واکسیناسیون در استرالیا بوده به همین دلیل هم ردیابی این موارد را در اولویت قرار داده است.
تاریخچه یک تعهد
اما تعهد غولهای فناوری از کجا نشأت میگیرد؟ در دسامبر سال 2019، دولت استرالیا از صنعت دیجیتال این کشور خواست تا در پاسخ به سیاست «تنظیم مقررات در عصر دیجیتال: پاسخ دولت و نقشه راه برای تحقیق در مورد پلتفرمهای دیجیتال» یک قانون ویژه تهیه شود تا غولهای فناوری جهان متعهد شوند با انتشار اخبار جعلی بر پلتفرم هایشان در این کشور مقابله کنند.
طبق این تعهد، فیس بوک، گوگل، مایکروسافت، تیک تاک، توئیتر، Redbubble و ادوب بر یک روش عملی برای جلوگیری از چرخش اطلاعات غلط در پلتفرمهای خود توافق کردند که البته محتواهای دولتی، تبلیغات سیاسی، محتوای تفریحی یا روزنامه نگاریهایی که توسط قانون موجود استرالیا اداره میشود ازاین قانون مستثنی خواهند بود. البته باید گفت امضاکنندگان این تعهدنامه موظفند در مورد منبع تبلیغات سیاسی انجام شده در پلتفرمشان شفافسازی کنند. ازسوی دیگر دولتها یا احزاب دیگر نمیتوانند این غولهای فناوری را در استرالیا مجبور کنند که محتوا را فقط بهدلیل ادعای نادرست بودن آن حذف کنند و باید این موضوع ثابت شود.
به راحتی فیلم های خود را تدوین کنید
احتمالاً برای شما هم پیش آمده که از رنگ و کیفیت فیلمهای خانوادگی خود راضی نیستید و دنبال راهی میگردید که آن را تغییر دهید.
نرم افزار BlackMagic Design Davinci Resolve را شاید بتوان قویترین نرم افزار تصحیح رنگ و تدوین دانست. این نرم افزار قابلیت تدوین، صداگذاری، تصحیح رنگ و در نهایت خروجی گرفتن از یک فیلم خانوادگی یا حتی سینمایی در کلاس فیلمهای هالیوودی را یکجا در اختیار شما قرار میدهد. قابلیتهای این نرم افزار به شما اجازه میدهد یک پروژه فیلم خانگی تا یک پروژه عظیم سینمایی را با این نرم افزار تدوین مدیریت کنید. قابلیتها، آسانی کار و در نهایت خروجی باکیفیت باعث شده تا امروز بسیاری از فیلمهای هالیوودی روی این نرم افزار حرفهای حساب ویژهای باز کنند.
بخش تدوین این نرم افزار با تایم لاین پیشرفتهای که در اختیارتان قرار میدهد چیزی کمتر از نرم افزارهایی نظیر EDIUS نیست. قابلیت چند خطی بودن لاین تصویر و صدا همچنین افکتهای بینظیر تصویری و قابلیتهای نقظهگذاری و پرش و بازگشتهای کاربردی، از جمله امکانات آن به شمار میرود؛ بخش دیگر، تصحیح رنگ آن است. از آنجا که یک فیلم سینمایی بهصورت پلانهای جداگانه با شرایط نور و آب و هوای مختلف فیلمبرداری میشود و سپس در تدوین پشت سر هم چیده میشود ممکن است اختلاف رنگ باعث توجه بیننده شود و اختلاف رنگ و نور نمایانگر این جدایی باشد. بنابراین تدوینگر بعد از پروسه چینش راشها کنار هم از روی استوری بورد، خروجی را به تصحیح کننده رنگ میدهد، اینجاست که این نرم افزار با قابلیتهای بینظیر داینامیک تصحیح رنگ به کمک تیم پشت صحنه میآید. با کمک اینچنین نرم افزارهایی میتوان از هزینهها کم کرد و براحتی هرچه تمام در بخش نهایی خروجی تصویر را متناسب با سایر پلانها تصحیح کرد. اگر شما هم علاقهمندید این نرم افزار را در اختیار داشته باشید میتوانید آن را بهصورت رایگان از وب سایت.P30world.com بارگذاری کنید.
گوش پاک کن روباتیک در بازار
صهبا ملک
خبرنگار
با شیوع کرونا رعایت بهداشت و توجه به سلامت بدن در جهان بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته و تمیز کردن گوشها نیز در این میان مستثنی نیست.
بیشتر مردم برای تمیز کردن گوش خود از گوش پاک کنهای معمولی با سرهای پنبهای استفاده میکنند که البته گاه نه تنها گوش را چندان تمیز نمیکند بلکه ممکن است استفاده نادرست از آن، سبب آسیب رساندن به گوشها نیز بشود. حالا فعالان عرصه فناوری فکری به حال این موضوع کرده و یک بازوی روباتیک کوچک با نام Rebird N3 Proطراحی کردهاند که میتوان با کمک آن، گوش ها را درحالی تمیز کرد که بخشهای مختلف گوش را در تلفن همراه خود دید بنابراین هم گوش کاملاً تمیز میشود و هم کمترین آسیب متوجه گوش خواهد بود. Rebird N3 Pro مجهز به دوربین اچ دی 10میلیون پیکسلی است و یک لنز 3.7میلیمتری دارد. درواقع با قرار دادن این بازوی روباتیک بیسیم درون گوش، میتوان تا عمیقترین بخشهای گوش را تمیز کرد بدون اینکه به آن آسیبی وارد شود. درعین حال میتوان بهصورت زنده فیلم تمیز کردن درون گوش را روی تلفن هوشمند مشاهده کرد. ازآنجا که این بازوی روباتیک به چراغهای ال ای دی داخلی مجهز است نور مورد نیاز برای دیدن سطح داخلی گوش وجود دارد.
این بازوی روباتیک در سه سایز کوچک، متوسط و بزرگ در آمازون به فروش میرسد. باتری 300میلی آمپری این وسیله برای یک ساعت کافی است و تخمین زده میشود باهربار شارژ این بازوی روباتیک، میتوان تا یک ماه از آن استفاده کرد. برای شارژ هم تنها کافی است این وسیله را روی شارژر بیسیم و گرد آن قرار دهید. این وسیله همراه با یک پوشش مناسب برای لنز بازوی روباتیک، 8عدد گوش پاک کن استریلیزه و الکلی و همچنین 12 عدد سر مجزا برای بازوی روباتیک که در گوش قرار میگیرد و یک دستگاه کنترل دما، در سایت آمازون با بهای 139دلار به فروش میرسد.
سامانه ای برای مطالبه حداقلی حقوق مصرف کننده
مهدی طالبی
رئیس انجمن کسب و کارهای اینترنتی شهر تهران
در هر کسب و کاری مشکلاتی بهوجود میآید گاهی مشکل بهدلیل ارائه نکردن خدمات، محصول مناسب یا منطبق نبودن قیمت با محصول دریافتی و... از سوی کسب و کار است. در فضای آفلاین برای رفع مشکلات این چنینی یا رفع تعارضات روشهای مختلفی وجود دارد. یکی از این روشها مراجعه به واحد صنفی است که اگر مشکل رفع و رجوع نشد، کاربر و مشتری به اتحادیه صنف مربوطه شکایت میکند اما در فضای آنلاین باید گفت فضا متفاوت است و دریافت خدمات و محصولات ممکن است از شهری به شهر دیگری صورت بگیرد و امکان مراجعه حضوری و رفع مشکل به آسانی وجود نداشته باشد بنابراین باید راه حلهای آسانتری برای مشتریان کسب و کارهای مجازی ایجاد شود.
شکایت یک مشتری بحثی جدی است که باید به آن حتماً رسیدگی شود. حال اینکه فقط وجود اتحادیه کسب و کارهای مجازی برای رسیدگی به شکایتها کافی نیست چون بسیاری از کسب و کارها الزامی به دریافت مجوز از اتحادیه کسب و کارهای مجازی ندارند، چرا که اتحادیه تنها به دارندگان اینماد مجوز میدهد این درحالی است که مرکز توسعه تجارت الکترونیکی به تمام کسب و کارهای اینترنتی اینماد ارائه میدهد به عبارتی اگر کسب و کاری از جای دیگری مجوز فعالیت داشته باشد، با دریافت اینماد میتواند در فضای مجازی، کسب و کار راهاندازی کند و دارای درگاه اینترنتی پرداخت باشد.
یا اینکه برخی از کسب و کارها مانند بخش آموزشی امکان دریافت مجوز از اتحادیه کسب و کارهای مجازی را ندارند درحالی که دارای اینماد و مجوز فعالیت در فضای مجازی هستند و به آنها درگاه پرداخت تعلق میگیرد بنابراین اگر در این بخشها مشکلی بهوجود آید و کاربر بخواهد شکایتی کند باید به کجا مراجعه کند؟ برای اینکه به حقوق مصرف کننده رسیدگی شود وجود مرکز واحد رسیدگی به شکایات در مرکز توسعه تجارت الکترونیکی ضروری است.
هرچند بشخصه نسبت به ماجرای اینماد انتقاد دارم و فکر میکنم مسیر، مسیر درستی برای ارائه اینماد نیست اما طبق قواعد و دستورالعملهای موجود هر فردی میخواهد درگاهی برای پرداخت آنلاین در فضای مجازی داشته باشد، باید دارای اینماد باشد. برای داشتن درگاه پرداخت اینترنتی هر کسب و کاری به دریافت اینماد نیاز دارد باید مرجع حل اختلاف فراتر از اتحادیه کسب و کارهای مجازی وجود داشته باشد تا بتوان به شکایت کاربران از آنها رسیدگی کرد.
هرچند قوانین موجود دارای ایراداتی است و معتقدم باید قوانین تغییر کند و راه حلهای بهتری برای حل مشکلات وجود دارد ولی در شرایط فعلی راهاندازی سامانه یکپارچه رسیدگی به شکایات اقدام مثبتی است و بهعنوان یک مطالبه حداقلی در راستای احقاق حقوق مصرف کننده آن را مثبت ارزیابی میکنم و راهاندازی آن را به نفع مصرف کننده میدانم.
از سوی چین و برای مقابله با تحریمهای امریکا
«هارمونی» رقیب اندروید هفته آینده عرضه میشود
سیستم عامل هارمونی برای تلفن های هوشمند دوم ژوئن (۱۲ خرداد) از سوی شرکت هواوی عرضه خواهد شد. بهگزارش ایسنا، عرضه هارمونی بزرگترین حرکت هواوی برای احیا از آسیب ناشی از تحریمهای امریکا علیه کسب و کار تلفن هوشمندش خواهد بود؛ استفاده از این سیستم عامل بهمعنای آن است که هواوی دیگر به اندروید متکی نخواهد بود. تحریمهای امریکا فراهم کردن پشتیبانی فنی گوگل برای مدلهای جدید تلفن هواوی و همچنین دسترسی به خدمات موبایل گوگل را ممنوع کرده است. هنوز معلوم نیست آیا هواوی تلفنهای هوشمند جدیدی را همزمان با عرضه هارمونی معرفی خواهد کرد یا این که بهروزرسانی برای مدلهای فعلی گوشیهای هواوی انجام خواهد شد. هواوی که زمانی بزرگترین سازنده تلفن هوشمند در جهان بود با سهم بازار چهار درصد در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۱، اکنون در رتبه ششم بازار جهانی قرار دارد. دولت ترامپ این غول مخابراتی را تهدیدی برای امنیت ملی امریکا معرفی کرده بود، اتهامی که هواوی منکر آن شده است. بر اساس گزارش رویترز، رِن شنگفی، بنیانگذار هواوی هفته جاری از کارکنان این شرکت خواست جرأت به خرج داده و در عرصه نرم افزار در جهان پیشرو باشند تا در بخشهای کسب و کاری فعالیت کنند که نمیتواند تحت تأثیر تحریمهای امریکا قرار بگیرد.
میلیونها نفر در صف انتظار برای ورود به کلاب هاوس
مدیرعامل کلاب هاوس که بهتازگی نسخه اندروید خود را عرضه کرده است، اعلام کرد میلیونها نفر در لیست انتظار برای ورود به این شبکه اجتماعی صوتی هستند. به گزارش ایسنا، پل دیویسون، مؤسس و مدیرعامل کلاب هاوس گفت: کلاب هاوس دوباره با سرعت در حال رشد است و این بار آمادگی بهتری دارد. شمار کاربران جهانی که ماهانه اپلیکیشن کلاب هاوس را نصب میکنند از بیش از ۹ میلیون نفر در فوریه به ۹۰۰ هزار نفر در آوریل کاهش پیدا کرد، اما این شبکه اجتماعی صوتی ماه میلادی جاری نسخه اندروید اپلیکیشن خود را عرضه کرد و شاهد پیوستن یک میلیون کاربر اندرویدی بود. پل دیویسون با بیان این که میلیونها نفر در لیست انتظار برای ورود به کلاب هاوس هستند، به شبکه سی ان بیسی گفت: امیدوارم آماده باشیم تا اجازه دهیم بزودی افراد بیشتری به این شبکه اجتماعی ملحق شوند. وی گفت: هنگامی که وی و روهان سِت، مؤسس دیگر کلاب هاوس در مارس ۲۰۲۰ این استارتاپ را راهاندازی کرد، بر این باور بود که یک رویکرد حساب شده برای رشد اهمیت دارد. کلاب هاوس اوایل امسال رشد سریعتر از حد انتظاری داشت. دیویسون گفت: هنگامی که گروههای شما بسرعت رشد میکنند، ممکن است مشکلاتی ایجاد شود. سرورهای کلاب هاوس دچار قطعی شدند و نوتیفیکیشنها کار نمیکردند و به گفته دیویسون، کلاب هاوس واقعاً ناچار شد سرعت فعالیتش را کم کند. طبق اعلام کلاب هاوس، این پلتفرم بیش از ۱۰ میلیون کاربر فعال هفتگی دارد و روزانه بیش از ۳۰۰ هزار اتاق ایجاد میشود و افراد بیش از یک ساعت در روز را در این اپلیکیشن صرف میکنند. در اتاقهای مجازی کاربران میتوانند فهرست افراد حاضر را مشاهده کنند و اگر روی اتاق کلیک کنند، سوییچهای صوتی روشن شده و میتوانند مکالمات را گوش کنند.
کلاب هاوس در نظر دارد از فروش بلیت برای رویدادها و اشتراک، در آینده درآمدزایی کند و به تولیدکنندگان محتوا امکان دریافت یک باره پول را فراهم کرده است. پرداختهای فعلی پولهایی هستند که کلاب هاوس برای آنها هیچ درصدی از تولیدکنندگان محتوا نمیگیرد. در حال حاضر پرداخت پول در کلاب هاوس به این شکل است که پس از تشکیل اتاق، اگر کاربر روی پروفایل گوینده کلیک کند و گوینده امکان پذیرش دریافت پول را فعال کرده باشد، کاربر دکمه «پول پرداخت کنید» را مشاهده میکند و گزینه برای ارسال پنج دلار، ۱۰دلار، ۲۰ دلار یا هر مبلغی که انتخاب کند، دارد. کلاب هاوس قابلیت پرداخت پول را برای کاربران اپلیکیشن iOS فعال کرده و همه کاربران در امریکا میتوانند پول دریافت و پرداخت کنند. این قابلیت تابستان امسال برای کاربران اپلیکیشن اندرویدی فعال خواهد شد و کلاب هاوس در آینده سهمی از اشکال پرداخت پول را که جدیداً معرفی شدهاند دریافت میکند. بر اساس گزارش شبکه سیانبیسی، اپلیکیشن کلابهاوس تا حدودی مشابه پادکست است اما تفاوت آن در این است که محتوای زنده و بدون فیلتر پخش میکند. فیسبوک، توئیتر و اسپاتیفای با خریدهای استراتژیکی که انجام دادهاند ایدههای مشابهی را معرفی کردهاند تا به بهرهبرداری از این گرایش جدید بپردازند.
معرفی برترین هدفون های سال 2021
علیرضا احمدی / در دفاتر کار، مراکز تلفن و محیطهای شغلی شلوغ و پرسروصدا نمیتوان براحتی روی کار تمرکز کرد. ازسوی دیگر این روزها که بهدلیل شیوع کرونا دورکاری افزایش یافته و بسیاری از افراد مجبورند برای انجام کارهای خود از ویدیوکنفرانس و... بهره بگیرند هم از بین بردن صداهای اضافی اطراف و تمرکز بر صدایی که از هدفون شنیده میشود اهمیت بالایی دارد. در همین راستا کمپانیهای مختلف درحال تولید محصولاتی هستند که تا حدامکان صداهای اطراف را حذف کند و بدون اینکه حواس کاربران پرت شود بتوانند از خانه دورکاری کرده و در جلسات مختلف حضور یابند. در این گزارش به چند نمونه از بهترین هدفونهای سال 2021 اشاره شده که میتوانند صداهای اضافی اطراف را حذف کنند.
Logitech Zone Wireless: کاربران با کمک این هدست بلوتوثی و اپلیکیشن همراه با آن یعنیLogi Tune میتوانند به کامپیوترهای خانگی وهمچنین لپ تاپ، گوشی هوشمند و... متصل شوند.این هدفونها با مایکروسافت تیمز، اسکایپ تجاری، دستیار گوگل، زوم و.. سازگار هستند و با استفاده از تکنولوژی isolation صدای کاربر را از صدای پس زمینه جدا میکند. به این ترتیب کاربر در زمان حضور در این پلتفرمها سروصدای اضافی اطراف را نمیشنود. شارژ این هدفونها که بسیار سبک هستند هم تا 14ساعت کافی است.
Plantronics Voyager: این هدفون با تمرکز بر کاهش سروصدا در فضاهای باز طراحی شده است و به کاربر کمک میکند تا سروصداهای محیط را تا حد قابل ملاحظهای کاهش دهد. در ساخت آن از میکروفونهای چند جهته با فناوری پردازش سیگنال دیجیتال (DSP) استفاده شده تا ضمن کاهش نویز پس زمینه، صدای کاربر نیز بهینهسازی شود. در ساخت این هدفون همچنین از یک ویژگی استفاده شده که درطول مکالمه، افزایش ناگهانی سطح سیگنال را شناسایی کرده و آن را حذف میکند. با کمک این هدفون میتوانید تا 24 ساعت به موسیقی و... گوش کنید و تا 20 ساعت حرف بزنید.
Sennheiser MB: این هدفون میتواند به کاربران در ارتقای بهرهوری در فضای دفتری، اداری و خانگی کمک کند. این محصول بلوتوث بیسیم میتواند به دستگاههای سیار متصل شود و همچنین ازطریق یک دانگل USB با رایانههای شخصی و برنامههای تلفن نرم افزاری ارتباط برقرار کند. در این هدفون دو اتصال همزمان بلوتوث پشتیبانی میشوند و میتوانند برای برنامههایی از جمله Skype for Business استفاده شوند. در این هدفون، سه میکروفون با قابلیت حذف نویز برای جداسازی صدای کاربر از صداهای پس زمینه به کار رفته و ازآنجا که در یک کیف، به صورتی کاملاً مرتب جمع میشود، میتواند محصول را برای مسافران جذابتر کند. همچنین باید گفت که با هربار شارژ این هدفون میتوان تا 30 ساعت از آن استفاده کرد.
Sennheiser SDW: این هدفون هم برای کاهش صداهای اضافی در فضای باز از تکنولوژی کاهش نویز استفاده میکند و یک دکمه ساکت کردن صدا(mute) در آن وجود دارد. این میکروفون قابل جمع شدن است که مزیتی بزرگ برای آن محسوب میشود. همچنین میتوان قبل از پایان شارژ، تا 14ساعت با آن صحبت کرد.