تناقض گویی غرب در اعتراضات امریکا و اغتشاشات ایران

رسانه‌های غربی پاسخی برای اعتراضات دانشجویان نسبت به نسل‌کشی مردم فلسطین توسط رژیم صهیونیستی نداشتند، آنها را یهودستیز و حامی تروریسم معرفی کردند. بیش از 10 روز از آغاز اعتراضات دانشجویان دانشگاه‌های امریکا و اروپا به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه می‌گذرد. به‌رغم سرکوب شدید، هیچ نیروی پلیسی توسط دانشجویان زخمی نشده و به هیچ مکانی نیز آسیب وارد نشده است. دانشجویان صرفاً خواهان توقف حمایت‌های ایالات‌متحده از جنایات رژیم صهیونیستی و پایان دادن به نسل‌کشی مردم فلسطین هستند، اما همین اعتراضات مسالمت‌آمیز نیز برای دولت‌ها و رسانه‌های غربی قابل تحمل نیست.
با تداوم اعتراضات دانشجویان، پروژه معرفی آنها به عنوان خرابکار، حامی تروریسم و بی‌عقل در رسانه‌های غربی آغاز شده است. این رسانه‌ها دانشجویان را «بچه» و «نابالغ» خطاب می‌کنند تا اعتراض آنها نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی را زیر سؤال ببرند. علاوه بر این، جریان رسانه‌ای حامی رژیم صهیونیستی در تلاش است که معترضان به جنایت‌های اسرائیل را مخالف یهود و اعتراض آنها را یهودستیزی معرفی کند! چنین خطی از سوی رسانه‌های فارسی‌زبان خارج‌نشین از جمله بی‌بی‌سی فارسی نیز دنبال می‌شود. در یکی از برنامه‌های خبری بی‌بی‌سی، مجری برنامه تلاش داشت دانشجویان معترض را یهودستیز معرفی کند، اما میهمان برنامه با رد ادعای این شبکه اعلام می‌کند که چنین ادعایی مضحک است و او تا به حال شعار یهودستیزانه نشنیده‌ است.
این واکنش جریان رسانه‌ای غرب به اعتراض دانشجویان و ماله‌کشی روی سرکوب آنها توسط پلیس در حالی است که در جریان اغتشاشات زن، زندگی، آزادی، اوباشی که با توسل به خشونت حداکثری و تروریسم به دنبال براندازی بودند، توسط این رسانه‌ها به عنوان جوانان شجاع، مبارز و عاقل معرفی می‌شدند.
جستجو
آرشیو تاریخی