تیم ملی والیبال دانش‌آموزی پس از ملاقات با رهبر انقلاب:

دیدار با آقا شیرین‌ترین پاداش بود

مهری رنجبر
خبر‌نگار


 بهتر از این نمی‌شد؛ دیدار با رهبر انقلاب؛ پاداشی که به گفته آرش صادقیانی سرمربی تیم والیبال دانش‌آموزی شیرین‌تر از این نمی‌شد. خاطره‌ای ماندگار برای بازیکنانی که در قهرمانی جهان بلگراد با به زانو درآوردن همه رقبا، آقایی‌شان را به رخ دنیا کشیدند.
 
شما و بازیکنانتان دیروز یک دیدار غیرمنتظره و خاطره‌انگیز داشتید. چطور این دیدار اتفاق افتاد؟
دیروز روز معلم بود و معلم‌ها با رهبر انقلاب دیدار داشتند. به خاطر اینکه کادر فنی و تیم والیبال دانش‌آموزی هم معلم بودند و آموزش و پرورشی، به خاطر قهرمانی جهان تیم والیبال، افتخار نصیب ما شد و خدمت آقا رسیدیم؛ دیداری که خیلی خوب بود.
پس این دیدار خیلی دلچسب بود، نه؟
فکر می‌کنم شیرین‌ترین پاداش ما بود؛ به ویژه که چند دقیقه‌ای هم دیدار خصوصی با آقا داشتیم و عکس یادگاری هم گرفتیم. به هر حال حضرت آقا علاقه زیادی به والیبال دارند و ما هم افتخار می‌کنیم که ایشان را خوشحال کردیم. آقا در فرصت چند دقیقه‌ای، چند توصیه اخلاقی به ما و بچه‌ها داشتند. ما هم گفتیم بچه‌ها از نظر اخلاقی خوب هستند. صحبت با آقا و دیدار از نزدیک با ایشان انگیزه خیلی زیادی به ما و بچه‌ها داد. البته ایشان به همه بچه‌ها و کادر فنی تیم ملی، انگشتری هدیه دادند.
خبر داشتید به دیدار  آقا می‌روید؟
ما اصلاً فکرش را هم نمی‌کردیم اما لطف خدا شامل حال ما شد و دیدار با رهبر روز بسیار خاطره‌انگیزی برای ما ساخت. لذت بردیم از این اتفاق. همه بچه‌ها ذوق زده شده بودند. ان‌شاءالله ما در تیم نوجوانان زیر 17 سال هم قهرمان شویم و دوباره به دیدار آقا برویم.
تیم دانش‌آموزی، با همان ترکیب زیر 17 سال به صربستان رفته بود؟
دو بازیکن از تیم زیر 17 سال بود و 4-3 بازیکن از جوانان. البته همه بازیکنان دانش‌آموز بودند و خدا را شکر بهترین نتیجه را در بلگراد گرفتیم. ما در دو ماه از شروع تمرین تا قهرمانی جهان خیلی فشرده کار کردیم. گروه خیلی خوبی داشتیم؛ از بازیکنان گرفته تا کادرفنی، حتی فدراسیون دانش‌آموزی، وزیر ورزش و فدراسیون والیبال و وزیر آموزش و پرورش همه پای کار بودند تا تیم اعزام شود. با اینکه دیر اقدام شد اما کارها دقیق انجام شد تا تیم جا نماند.
قهرمانی تیم دانش‌آموزی ایران یعنی تیم ما یک سروگردن بالاتر از رقبایش بود.
سطح رقابت‌ها بالا بود. تیم ما در قهرمانی جهان دانش‌آموزی همه مدل بازی راحت و سخت داشت. ما در نیمه‌نهایی مقابل چین‌تایپه بازی خیلی سختی داشتیم. در حالی که 2-صفر عقب بودیم اما بچه‌ها با کامبک و به لطف خدا 2-3 برنده شدند و فینالیست. ما ست پنجم را 20-18 بردیم. در این مسابقات تیم‌های بسیار خوبی حضور داشتند.
فینال چطور بود؟
 بازی فینال مقابل آلمان هم پخش مستقیم شد. آلمانی‌ها با حذف تیم چین و ترکیه فینالیست شدند. در حالی که پیش‌بینی ما برای صعود ترکیه یا چین به فینال بود. بچه‌های ما بازی فینال را عالی شروع کردند و ست دوم ما 20-17 عقب بودیم اما با نمایش عالی بچه‌ها برنده شدیم و قهرمان.
پس فینال بازی هیجان‌انگیزی بوده؟
20 کشور و ملیت برای بازی فینال در سالن حضور داشتند که به‌جز دو کشور، بچه‌های سفارت و ایرانی‌های مقیم بلگراد، بقیه یک‌صدا آلمان را تشویق می‌کردند. خدا را شکر ما به لطف خدا، با برد و قهرمانی جواب آنها را دادیم.
نکته ای هم مانده؟
جا دارد از وزیر آموزش و پرورش، وزیر ورزش، رئیس فدراسیون دانش‌آموزی، مسئول انجمن والیبال، رئیس و نایب‌رئیس فدراسیون والیبال و کادر فنی تشکر ‌کنم. تلاش همه آنها تأثیر‌گذار بود.

جستجو
آرشیو تاریخی