صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و چهل و نه - ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و چهل و نه - ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - صفحه ۶

مرور

ورود نخستین گروه زائران عمره کشورمان به مکه مکرمه
نخستین گروه زائران ایرانی پس از ۵ روز اقامت در مدینه منوره، لباس احرام پوشیدند و وارد مسجدالحرام شدند.
به گزارش فارس، ۱۶۰ نفر از زائران ایرانی از استان‌های کرمانشاه و کردستان بامداد روز گذشته، مدینه منوره را ترک کرده و در مسجد شجره لباس احرام به تن کردند تا خود را برای زیارت خانه خدا آماده کنند.
اعزام زائران عمره از سوم اردیبهشت آغاز شده و تا ۱۳ اردیبهشت ادامه دارد. در این دوره بیش از ۵ هزار و ۷۰۰ نفر به زیارت سرزمین وحی می‌روند. عمره‌گزاران ایرانی پس از ۵ روز اقامت در مدینه، ۵ روز در مکه اسکان پیدا می‌کنند. امروز نخستین گروه زائران ایرانی برای زیارت خانه خدا وارد مسجدالحرام شد. بازگشت عمره‌گزاران از ۱۳ اردیبهشت از طریق فرودگاه جده آغاز خواهد شد.


معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت خبر داد
دستور رئیس‌جمهور برای تکمیل بیمارستان یافت‌آباد
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت از دستور رئیس‌جمهور برای تأمین اعتبار و تسریع در تکمیل و بهره‌برداری بیمارستان یافت‌آباد، در جریان بازدید از طرح توسعه این بیمارستان خبر داد.
به گزارش وبدا، دکتر بهروز رحیمی گفت: دکتر سیدابراهیم رئیسی در ادامه سفرهای استانی و بازدید از مناطق تهران و پیگیری مشکلات مردم این مناطق، با حضور در بیمارستان شهدای یافت‌آباد از طرح توسعه این بیمارستان که در ساختمانی جدید در حال احداث است، بازدید کرد. طرح توسعه‌ای این بیمارستان شامل زیرساخت‌های آزمایشگاه و پاراکلینیک است و براساس دستور رئیس‌جمهور منابع این طرح توسعه‌ای تأمین خواهد شد تا براساس آن تا پایان سال‌جاری به بهره‌برداری برسد.
دکتر رحیمی اظهار داشت: عملیات اجرایی طرح توسعه بیمارستان شهدای یافت‌آباد از سال ۹۳ در سه فاز با زیربنایی بالغ بر هزار و ۱۴۶ متر با سرمایه‌گذاری خیرین آغاز شد. فاز اول آن در ساختمانی با ۵ طبقه شامل آزمایشگاه، تصویربرداری، اورژانس، آنژیو، جراحی و آی‌سی‌یو، طی ۱۰سال گذشته تنها ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و به دلیل عدم تأمین مالی روند احداث آن متوقف شده بود.


مدیرکل دفتر سلامت دهان و دندان
وزارت بهداشت:
امسال از تمام ظرفیت‌ها برای بهبود سلامت دهان و دندان مردم استفاده می‌کنیم
مدیرکل دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت، سلامت دهان و دندان را موجب تقویت سلامتی در قسمت‌های مختلف بدن دانست و از برگزاری پویش سلامت دهان و دندان با اهداف آموزش عمومی در اردیبهشت ماه خبر داد.
به گزارش وبدا، زهرا سیدمعملی گفت: امسال تمرکز ما این است که از تمام حوزه‌ها و رده‌های بهداشتی و درمانی برای بهبود سلامت دهان و دندان مردم استفاده کنیم. از بهورزان در روستاها تا مراقبان سلامت در شهرها، پزشکان و کارشناسان بهداشتی در تمام مراکز متعلق به حوزه سلامت می‌توانند به ما در این عرصه کمک کنند.
مدیرکل دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت با بیان اینکه عواملی که می‌توانند در ناحیه دهان و دندان بیماری ایجاد کنند، در بقیه قسمت‌های بدن نیز ایجاد بیماری می‌کنند، اظهار کرد: به عنوان مثال بین بیماری‌های شدید لثه و دیابت ارتباط وجود دارد. این دو بیماری بر یکدیگر اثرگذارند. همچنین بین بیماری‌های قلبی و عروقی و بیماری‌های دهان و دندان و لثه ارتباط وجود دارد.
وی افزود: یکی از اهداف مشخص ما در سال‌جاری این است که از دیدگاه عوامل خطر مشترک، یعنی توجه به عواملی که هم بیماری‌های دهان را ایجاد می‌کنند و هم بیماری‌های دیگر را، به مسأله بهداشت دهان و دندان بپردازیم.
وی با اعلام اینکه 17 تا 19 اردیبهشت «پویش سلامت دهان و دندان» با هدف افزایش آگاهی عمومی در سلامت دهان و دندان در سطح کشور برگزار می‌شود، گفت: در این سه روز برنامه‌های مختلفی برای دانش‌آموزان، مدارس و جامعه برگزار خواهیم کرد که شناساندن عوامل سلامت و بیماری دهان و دندان از جمله مهم‌ترین برنامه‌های این پویش خواهد بود.


افزایش مهلت پرداخت عوارض ساخت بناهای گردشگری در ابنیه تاریخی پایتخت
رئیس کمیته فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران از طولانی شدن مهلت زمان پرداخت عوارض ساخت بناهای گردشگری یا هتل در ابنیه‌های تاریخی خبر داد و گفت: مهلت زمان پرداخت عوارض این قبیل بناها از سه به پنج سال و از پنج به هفت سال تغییر کرده است.
سیداحمد علوی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: این اقدام به منظور رفاه حال مالکان ابنیه‌ تاریخی براساس مصوبه جامع احیای بناهای تاریخی صورت گرفته است چرا که بازگشت سرمایه در کاربری‌های با زیرساخت گردشگری طولانی‌تر از کاربری‌های تجاری یا مسکونی در بناهای تاریخی است.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اظهار کرد: ابنیه تاریخی که در مناطق بازار، یک، ۱۱ و ۲۰ بنا شده‌اند واجد ارزش بالایی هستند و در اولویت احیا قرار دارند.
این عضو شورای شهر یادآور شد: براساس طرح جامع احیای بناهای تاریخی، مرمت و نوسازی خانه‌های قدیمی تاریخی که به ثبت میراث فرهنگی رسیده باشند نیاز به پرداخت عوارض ندارند و مالکان آنها لازم نیست بهای کسر پارکینگ بپردازند.
علوی تأکید کرد: علاوه بر این، مالکان بناهای تاریخی اجازه دارند در ملک خود بدون اخذ عوارض و کسر پارکینگ تا ۲۰ درصد بنای پشتیبان بسازند.

جستجو
آرشیو تاریخی