صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و چهل و هشت - ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و چهل و هشت - ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - صفحه ۸

سرمایه‌گذاری کشورهای عربی در کیش

امسال عید بسیار خوبی به لحاظ حضور گردشگر و رونق بازار در منطقه آزاد کیش داشتیم؛ به طوری که همزمان ۱۳ پرواز را در ترمینال جدید فرودگاه کیش مدیریت کردیم و سومین ترمینال پرتردد کشور بعد از فرودگاه مهرآباد و مشهد بودیم که نشانگر استقبال خوب از جزیره کیش است.
رحیم سرهنگی مدیرعامل منطقه آزاد کیش گفت: نوروز ۱۴۰۱ مسافران نوروزی کیش ۲۷۰ هزار نفر بودند که نوروز ۱۴۰۳ به بیش از ۲۸۰ هزار نفر افزایش یافت.
مدیرعامل منطقه آزاد کیش با بیان اینکه ۳۰ پرواز خارجی به ۳۰۰ پرواز خارجی در جزیره افزایش پیدا کرده است، گفت: حضور گردشگر خارجی در جزیره کیش افزایش ۱۰ برابری را تجربه کرده است و بیشترین گردشگران از کشور عراق بوده‌اند و پروازهای ورودی به این منطقه اغلب از دبی، عمان و عراق هستند. سرهنگی بیان داشت: در نیمه دوم سال گذشته در زمینه سرمایه‌‌گذاری داخلی اتفاقات خوبی افتاد و تعداد زیادی سرمایه‌‌گذار داخلی جذب کردیم. همچنین سرمایه‌گذاران منطقه را نسبت به سرمایه‌‌گذاری مجدد علاقه‌مند کردیم و امسال هم شرایط بهتری برای جذب سرمایه‌گذاری داخلی خواهیم داشت.
وی افزود: سرمایه‌‌گذاری خارجی نیازمند اقدامات بلندمدتی است که در این راستا در تلاش هستیم و در چندین نمایشگاه خارجی برای معرفی جزیره کیش حضور یافتیم. همچنین درصددیم تعدادی سرمایه‌‌گذار از کشورهای همسایه و کشورهای مشترک‌المنافع جذب کنیم و در این زمینه دو - سه مورد بزرگ سرمایه‌‌گذاری خارجی از کشورهای عربی در بخش تجاری، مسکن و هتل داشتیم و با ایجاد مشوق‌، به دنبال توسعه این سرمایه‌‌گذاری‌ها در منطقه آزاد کیش هستیم.
جستجو
آرشیو تاریخی