ایران در ایران

وزیر نیرو خبر داد:
آمادگی نیروگاه‌ها برای عبور از فصل گرما

کرج - وزیر نیرو با اشاره به اجرای پروژه‌های متعدد طی سال گذشته و اوایل امسال گفت: در حال فراهم کردن شرایط برای عبور از پیک فصل گرما هستیم.
علی اکبر محرابیان در حاشیه افتتاح خط تولید «شینه» یا سیم‌پیچ‌های ژنراتورهای نیروگاهی در شهرستان فردیس استان البرز افزود: با توجه به ورود به فصل گرما با تلاش کارکنان وزارت نیرو از سال گذشته ۱۸۰ پروژه و اقدام را در دستور کار قرار دادیم که در بخش‌های مختلف مانند توسعه نیروگاه‌ها، شبکه‌ها و اقدامات نرم‌افزاری مانند مدیریت مصرف در دستور کار قرار گرفته است.
وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین اقدامات ما آماده‌سازی کل نیروگاه‌های کشور برای تولید حداکثری برق در شرایط اوج مصرف تابستان است؛ به همین منظور برخی از نیروگاههای ما تعمیرات اساسی، بازبینی و تعدادی هم به استانداردسازی شرایط نیاز دارند که برای تولید حداکثری آماده شوند. وی ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات توسعه شبکه پست‌ها و خطوط انتقال برق کشور بوده که رفع حبس تولید، اصلاح ولتاژ و استاندارد کردن برق از جمله اقدامات به شمار می‌رود.
محرابیان گفت: از ۱۸۰ پروژه و اقدام در دستور کار، حدود ۷۵ پروژه در زمینه تقویت شبکه‌های برق از جمله در استان‌های البرز، تهران، مازندران، خوزستان و سیستان و بلوچستان است و در این قالب چندین پست ۴۰۰ کیلوولت، ۲۳۰ کیلو ولت، خطوط انتقال فشار قوی و فوق توزیع را در دست اجرا داریم.وزیر نیرو اظهار کرد: یکی از بخش‌هایی که بیشترین صادرات خدمات و مهندسی داریم بخش نیروگاهی کشور است که تاکنون نیروگاه‌های زیادی در خارج کشور اجرا شده ضمن آنکه طی سال‌های اخیر نیروگاه‌های بسیاری از کشورها را تعمیرو بازسازی کرده‌ایم.

افتتاح هشت هزار و ۴۰۴ واحد
نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی
تبریز- با حضور وزیر راه و شهرسازی‌، روز گذشته هشت هزار و ۴۰۴ واحد مسکونی شهری و روستایی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان آذربایجان‌شرقی افتتاح شد.همچنین  در سفر یک روزه  مهرداد بذرپاش به تبریز، عملیات ساخت ۱۰ هزار و ۲۲۱ واحد مسکونی در استان آغاز شد.
 فرایند آماده‌سازی نخستین دهکده شهری استان نیز با ظرفیت یک هزار و ۴۰۰ قطعه در شهرستان سراب با حضور وزیر  کلید خورد.
افتتاح یک باب مدرسه هوشمند به مساحت هزار و ۸۶۵ مترمربع، کلنگ‌زنی چهار باب مدرسه ۱۲ کلاسه به مساحت ۱۵ هزار و ۶۰۰ مترمربع در شهر جدید سهند، آغاز عملیات ساخت مسجد علامه محمد تقی جعفری به مساحت ۲ هزار و ۵۲۴ متر مربع و برآورد اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریال در شهر سهند از جمله دیگر برنامه‌های وزیر راه در آذربایجان‌شرقی بود.

میانگین بارش کرمان
 ۲ برابر سال گذشته است
کرمان - استاندار کرمان با بیان اینکه استان حدود ۱۱ روز درگیر سامانه بارشی است و در همه مناطق یعنی جنوب، شمال، شرق و غرب شاهد بارندگی بوده‌ایم گفت: تاکنون بیش از ۶۰ میلیمتر یعنی ۲ برابر میانگین بارندگی نسبت به سال گذشته در کرمان بارش باران داشته‌ایم.  
محمدمهدی فداکار  افزود: در مجموع بارندگی‌های استان کرمان تلفات خاصی در منطقه نداشته است. در پی بارندگی در شرق استان کرمان به‌ ویژه در منطقه بروات موجب هدایت سیلاب به طرف منطقه ارگ جدید، دشت مجاور آن، نظام شهر و نرماشیر شد و علی‌رغم حجم و سرعت بالای بارندگی اما خوشبختانه آسیب جدی وارد نشده است.وی گفت : ۲ روستای استان تحت تأثیر بارش باران قرار گرفتند که آب در حال فرونشست و وضعیت این مناطق در حال ساماندهی است.

آغاز وزش بادهای 120 روزه
در شرق کشور
ایران زمین - از امروز وزش بادهای ۱۲۰ روزه در شرق کشور آغاز می‌شود. مهندس اصغری، کارشناس هواشناسی با اعلام خبر وزش بادهای 120 روزه در استان سیستان و بلوچستان گفت: سامانه بارشی همچنان در بخش شرقی کشور فعال است و هشدار زرد برای خراسان رضوی، جنوبی، بخش‌های شمالی سیستان و بلوچستان و استان کرمان صادر شده است.
در این مناطق، با رشد ابرهای همرفتی، رگبار و رعد و برق رخ می‌دهد و احتمال وقوع سیلاب همچنان وجود دارد. همچنین روند افزایش دما در نیمه غربی با شیب تند ادامه دارد.
گفتنی است بادهای ۱۲۰ روزه سیستان که روزگاری نویدبخش خنکی و زندگی بود این روزها با افزایش گرمای بی‌سابقه باعث نگرانی و هراسی شده که زندگی را سخت و رنج آور می‌کند.

گردنه تته پس از پنج ماه
بازگشایی شد
سنندج- معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: گردنه تته در محور سروآباد- نودشه-پاوه پس از پنج ماه بسته بودن، بازگشایی شد.صلاح‌الدین محمدی با اشاره به اینکه این گردنه از آبان سال گذشته بسته شده بود، افزود: عملیات بازگشایی آن از ۱۴ فروردین امسال آغاز شد و با همت و تلاش نیروهای راهداری عملیات بازگشایی آن به اتمام رسید و تردد در این محور از سرگرفته شد.

جستجو
آرشیو تاریخی