از گوشه و کنار ایران

دستگیری زن و شوهر در آشپزخانه شیشه‌ای
زوج جوانی که در خانه‌شان یک آشپزخانه تولید مواد مخدر صنعتی در ماهان راه‌اندازی کرده بودند با 36 کیلو شیشه و هروئین دستگیر شدند.
 سینا بنی‌اسد، دادستان عمومی و انقلاب ماهان در تشریح این خبر گفت: پس از انجام یکسری اقدامات فنی و اطلاعاتی مشخص شد یک شبکه توزیع مواد مخدر صنعتی به سرکردگی یک زن و شوهر اقدام به تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی از نوع شیشه می‌کنند. بلافاصله دستورات قضایی لازم به منظور دستگیری متهمان صادر شد و در یک عملیات هماهنگ، نیروهای پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمان پس از اخذ دستورات قضایی با ورود به کارگاه تولید مواد مخدر صنعتی در حاشیه شهر ماهان موفق به کشف و ضبط بیش از ۳۶ کیلو مواد مخدر شامل شیشه، هروئین و بیش از ۵۰ کیلوگرم پیش‌سازهای مواد مخدر صنعتی ازسوداگران مرگ شدند. ارزش ریالی مواد مخدر کشف شده در این عملیات بیش از ۷۰ میلیارد ریال است.
وی افزود: در این رابطه یک واحد منزل مسکونی پلمب، ۲ متهم بازداشت و دستورات قضایی لازم برای دستگیری سایر اعضای این باند که شناسایی شده‌اند صادر شده است.
 
بازداشت عوامل درگیری در پل قویون ارومیه
فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی از دستگیری ۶ نفر از عوامل نزاع و درگیری در فلکه پل قویون ارومیه خبر داد.
پنجشنبه شب گذشته افرادی با قمه و چوب‌های بلند، اقدام به مسدودسازی یکی از معابر اصلی ارومیه کردند و به زد و خورد پرداختند. سردار جهانبخش در تشریح این خبر گفت: به دنبال بروز یک حرکت غیرقانونی توسط تعدادی از مخلان نظم و امنیت عمومی در فلکه پل قویون ارومیه یکی از تقاطع‌های اصلی شهر، مسیر بزرگ‌ترین تفرجگاه شهر (بند) و بازنشر تصاویر نامطلوب این رفتارهای هنجارشکنانه در فضای مجازی، بلافاصله پلیس امنیت عمومی انتظامی استان با تیم ویژه مبارزه با اراذل و اوباش رسیدگی به موضوع را شروع کرد. تمامی افراد مرتبط با این موضوع شناسایی و با هماهنگی مرجع قضایی تعداد ۶ نفر از عناصر اصلی دستگیر   شدند و با حمایت مرجع قضایی برنامه‌ریزی شده که برخورد قانونی قاطعی با این اشخاص صورت بگیرد.
فرمانده انتظامی استان خاطرنشان کرد: پلیس به هیچ وجه حرکات اینچنینی را تحمل نخواهد کرد و در همان لحظات اولیه برخورد قاطع صورت خواهد گرفت و به کسانی که ادعای اراذل و اوباش یا قلدرمآبی می‌کنند اخطار می‌دهم اگر پلیس در صحنه با آنها مواجه شود، برخورد کوبنده‌تری با آنها خواهیم داشت.
 
 قاتلی که  5 ساعت بعد از قتل دستگیر شد
اختلاف ملکی بین دو نفر در ییلاقات تالش منجر به قتل و دستگیری قاتل شد.
سرهنگ محمد رستمی، فرمانده انتظامی تالش گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ مبنی بر یک مورد درگیری منجر به قتل با سلاح گرم در یکی از ییلاقات شهرستان تالش، پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت. با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد قاتل به علت اختلافات ملکی با استفاده از سلاح شکاری اقدام به شلیک به سمت مقتول کرده و وی را به قتل رسانده است. با سرعت عمل پلیس، قاتل ۳۴ ساله در کمتر از ۵ ساعت حین فرار به یکی از استان‌های همجوار شناسایی و دستگیر و از وی یک قبضه سلاح شکاری کشف شد.
 
پلمب یک مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت
یک مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز که معتادان را به زور حبس کرده بود، توسط مأموران پاسگاه انتظامی لاکان پلمب شد.
سرهنگ محمود حافظی، فرمانده انتظامی شهرستان رشت با اشاره به اینکه جلوگیری از فعالیت مؤسسات غیرمجاز ضامن سلامتی مردم است، اظهار کرد: مأموران پاسگاه انتظامی لاکان به همراه نماینده اداره بهزیستی از یک مرکز ترک اعتیاد در سطح حوزه استحفاظی بازدید کردند و غیرمجاز بودن فعالیت این مرکز برای پلیس محرز و با هماهنگی قضایی نسبت به پلمب و جلوگیری از ادامه فعالیت آن اقدام شد.
فرمانده انتظامی شهرستان رشت از انتقال ۱۰ معتاد که به اجبار در این مکان نگهداری می‌شدند، به مرکز بازپروری و ترک اعتیاد مجاز خبر داد و گفت: متصدی ۴۸ ساله این مرکز به دلیل انجام موارد متعدد تخلف و پذیرش بدون مجوز افراد پس از تشکیل پرونده به منظور سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت.
 
کلاهبردار 20 میلیارد تومانی دستگیر شد
مرد شیاد که به بهانه پرداخت سود کلان 20 میلیارد تومان از مردم گرفته و فرار کرده بود در گرگان دستگیر شد.
سردار سعید دادگر، فرمانده انتظامی گلستان گفت: به دنبال شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری از آنان توسط فردی در گرگان، رسیدگی به موضوع در دستور کار مأموران پلیس آگاهی استان قرار گرفت. در بررسی‌های اولیه مشخص شد متهم با وعده پرداخت سود بالا و پس از جلب اعتماد مالباختگان، مقادیر هنگفتی پول از آنان دریافت کرده، اما به جای پرداخت سود به مکانی نامعلوم متواری شده است که پس از هماهنگی با مرجع قضایی، در عملیاتی غافلگیرانه متهم در مخفیگاهش دستگیر و به مقر پلیس آگاهی منتقل شد. متهم در تحقیقات اولیه به کلاهبرداری ۲۰۰ میلیارد ریالی از شهروندان اقرار کرد و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.
 
 انهدام باند سارقان خانه‌های خرم‌آباد
باند سارقان حرفه‌ای منازل و اماکن خصوصی با کشف ۲۶ فقره سرقت در شهرستان خرم‌آباد منهدم شد.
سردار یحیی الهی، فرمانده انتظامی لرستان گفت: در پی وقوع سرقت از منازل و اماکن خصوصی در شهرستان خرم‌آباد، موضوع در دستور کار مأموران پلیس آگاهی قرار گرفت. مأموران پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی، اعضای باند را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضایی و انجام عملیات منسجم و غافلگیرانه، ۳ سارق و یک مالخر را دستگیر و برای انجام تحقیقات بیشتر به پلیس آگاهی منتقل کردند.
فرمانده انتظامی لرستان تصریح کرد: متهمان در تحقیقات به عمل آمده به ۲۶ فقره سرقت منازل و اماکن خصوصی اعتراف کردند که پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.
جستجو
آرشیو تاریخی