صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و چهل و هفت - ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و چهل و هفت - ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - صفحه ۷

اخبار

افزایش ۹ میلیون تنی
تولید گندم
رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: در دولت سیزدهم تاکنون دو فصل زراعی داشتیم و در این مدت فقط در محصول گندم توانستیم بدون افزایش یک متر سطح زیرکشت ۹ میلیون تن افزایش تولید داشته باشیم که به معنای ورود دانش در این حوزه است. سید‌مجتبی خیام‌نکویی گفت: در دولت سیزدهم تاکنون دو فصل زراعی داشتیم. وی ادامه داد: بیشتر مروجان ما در حوزه معاونت زراعت فعالیت می‌کنند و کافی است فقط یک تن در هکتار عملکرد گندم آبی و ۵۰۰ تا ۶۰۰ کیلوگرم در هکتار عملکرد گندم دیم را افزایش دهیم تا میزان تولید این محصول را به ۱۹ میلیون تن برسانیم.
 
آمادگی تاجیکستان برای سرمایه‌گذاری در چابهار
معاون وزیر حمل ونقل تاجیکستان بر علاقه‌مندی دولت این کشور برای سرمایه‌گذاری لجستیکی در بندر چابهار تأکید کرد. به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، خانم «شایسته مراد‌زاده» معاون وزیر حمل ونقل تاجیکستان در دیدار با «علی‌اکبر صفایی» معاون وزیر راه و شهرسازی بر علاقه‌مندی دولت این کشور برای سرمایه‌گذاری لجستیکی در بندر چابهار تأکید کرد. معاون وزیر حمل ونقل تاجیکستان در این نشست افزود: روابط دوجانبه تجاری و اقتصادی بین تهران و دوشنبه در سطح خوبی قرار دارد. وی با اشاره به سوابق تاریخی و فرهنگی مشترک بین ایران و تاجیکستان، اظهار داشت: در ۲ سال گذشته سطح روابط اقتصادی و جابه‌جایی کالا بین دو کشور روبه‌رشد بوده و افزایش یافته است. مراد‌زاده همچنین از علاقه تاجیکستان برای ساخت محوطه لجستیکی در بندر چابهار خبر داد.

میزبانی ایران اکسپو از ۸۰ کشور جهان
رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه رویداد ایران اکسپو میزبان بیش از ۲هزار نفر از ۸۰ کشور است، گفت که افتتاح این رویداد روز شنبه خواهد بود و تا پنج روز ادامه خواهد داشت. مهدی ضیغمی اظهار کرد: رویداد ایران اکسپو ۲۰۲۴ و اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا با هدف ایجاد هم‌افزایی به‌طور همزمان برگزار خواهد شد. رویداد ایران اکسپو میزبان بیش از ۲هزار نفر از ۸۰ کشور است و ۴۰ کشور با هیأت‌ عالی رتبه دولتی در این برنامه حضور خواهند داشت.
او با بیان اینکه این نمایشگاه فضای مناسبی برای افزایش مقاصد صادراتی، گروه‌های کالایی و تنوع‌بخشی به بازارهای صادراتی است، تأکید کرد: بازدید از کارخانجات بزرگ، شهرک‌های صنعتی و دانش‌بنیان‌ها هم در جریان برگزاری نمایشگاه در دستور کار قرار دارد.

بررسی مسائل پژو پارس در جلسه شورای رقابت
در جلسه هفته آینده شورای رقابت با حضور مسئولان مربوطه به مسائل مربوط به عرضه و قیمت پژو پارس پرداخته می‌شود.
براساس دستور جلسه شورای رقابت در ششصد و پنجاه و ششمین جلسه شورای رقابت در روز شنبه هفته آینده مورخ هشتم اردیبهشت به بررسی «مسائل پیرامون عرضه پژو پارس» پرداخته می‌شود. گفته می‌شود در این جلسه نمایندگان وزارت صمت، سازمان ملی استاندارد و همچنین مدیرعامل ایران خودرو حضور خواهند داشت‌. در هفته گذشته طی نامه‌ای از سوی مدیرعامل ایران خودرو به رئیس اداره نظارت بر ناشران گروه صنعتی و معدنی سازمان بورس و اوراق بهادار، قیمت خودروهای خانواده پژو پارس اعلام شد که به‌صورت قابل توجهی قیمت این خودروها نسبت به قبل افزایش یافته بود.

جستجو
آرشیو تاریخی