صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و چهل و هفت - ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و چهل و هفت - ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - صفحه ۱۳

پایان مأموریت اژدهاسواران با ۴ طلا و ۱ نقره در شارجه

استارت برای رقابت‌های جهانی فیلیپین

فائزه زمانی
خبرنگار

قایقرانان دراگون‌بوت که با آب‌های شارجه برای رسیدن به ساحل آرزوهای خود همپیمان شده بودند، با صید ۴طلا و ۱ نقره از آب بیرون زدند.
دو تیم دراگون‌بوت زنان سکان تهران و مردان ملوان نداجا بعد از ۳ روز رقابت فشرده، 2 طلای رده زیر۲۴ سال و 500 متر آزاد زنان، 2 طلای رده زیر ۲۴ سال و ۲۰۰ متر آزاد و یک نقره ماده ۵۰۰ متر آزاد مردان را صاحب شدند.
اگرچه سفر پرماجرای دراگون‌بوتی‌ها با سورپرایز سیل شارجه و گیر افتادن قایقرانان در آبگرفتگی و از دست رفتن طلای دختران در ۲۰۰ متر آزاد به‌خاطر خطای لاین اوت و یک دنیا حسرت همراه بود اما در ادامه این مدال‌ها باعث شد تا ماجراجویی اژدها سواران در شارجه پایانی خوش داشته باشد.
سجاد غریبی سرپرست و مدیر باشگاه تیم سکان تهران دختران و ملوان نداجا پسران، سطح این مسابقات را بالا دانست و گفت: «جام باشگاه‌های خاورمیانه متشکل از کشورهای جنوب غرب آسیا و شمال آفریقا می‌شود. با قانون منهای پلاس کشورهای اروپایی و امریکایی هم برای بالارفتن سطح مسابقات می‌توانستند در این رقابت‌ها شرکت کنند که همین اتفاق هم افتاد و درمجموع ۷۵ تیم از ۱۶ کشور حضور داشتند، حتی باشگاه‌هایی مثل دیگرز دبی، دبی پدل گروپ و تایتانز که مدال مسابقات باشگاه‌های جهان را هم یدک می‌کشیدند، در این مسابقات حضور داشتند‌ که حضورشان سطح مسابقات را بالا برده بود.»
غریبی از عملکرد دختران و پسران قایقرانش راضی است و از رکوردشکنی آنها گفت: «برای اولین بار در بخش باشگاهی دختران و پسران در ماده 500 متر رکوردشکنی کردند، حتی دختران آنقدر قوی پارو زدند که رکوردشان از بعضی تیم‌های خارجی پسران هم بالاتر بود که پتانسیل بالای آنها را نشان می‌دهد.»
او با بیان اینکه ماجراجویی بعدی دراگون‌بوتی‌ها، مسابقات جهانی فیلیپین است، بیان داشت: «هدف اصلی ما حضور پر قدرت در مسابقات قهرمانی جهان است که آبان ماه در فیلیپین برگزار می‌شود. در اصل رقابت‌های شارجه فرصتی بود تا قایقرانان را محک بزنیم و همه توان‌مان را برای حضور در مسابقات فیلیپین می‌گذاریم که بتوانیم سهمیه ورلد گیمز را بگیریم.»

جستجو
آرشیو تاریخی