صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و چهل و هفت - ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و چهل و هفت - ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - صفحه ۱۱

خبر در خبر

ایرنا

   عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: جا دارد از سازمان صداوسیما به‌خاطر انعکاس خوب در حوزه صنایع دستی و سنت‌های بومی مردم در سریال نون خ تشکر کنم. در نمایش دادن سبک زندگی مردم و برنامه‌های محلی و سنتی و ترویج این زندگی پاک خیلی موفق بودند. تصور من این است که اگر اینها به صورت فیلم‌های کوتاه دربیاید، در حوزه تولید شادی و روحیه برای مردم، می‌تواند خیلی مؤثر باشد.

 

تسنیم

 محمدهادی طهرانی، مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی سیستان و بلوچستان گفت: بر اثر بارندگی‌های سیل‌آسای اخیر بیش از ۱۸۴میلیارد ریال به بناها و آثار تاریخی استان آسیب وارد شده است.

 

ایرنا

  سمیه رفیعی، رئیس فراکسیون محیط‌زیست مجلس با اشاره به اینکه پسماندها به معضل محیط‌زیستی کشور تبدیل شده است، گفت: تکلیف مدیریت اجرایی پسماندهای الکترونیکی در کشور مشخص نیست و کاملاً غیراصولی مدیریت می‌شوند.

 

ایسنا

  حلیا سادات حسینی، مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران ضمن بیان این نکته که هر ۱۰۰ مترمربع خاک حاصلخیز، بالغ بر ۱۰۰ سال طول می‌کشد که احیا شود، ادامه داد: این در حالی است که ۴۰۰ سال طول می‌کشد که پلاستیک در خاک فرسایش یابد که تازه به میکروپلاستیک تبدیل می‌شود که آن هم برای خاک مضر است، یعنی بالغ بر ۵۰۰ سال زمان برای احیای خاکی که آلوده به پلاستیک است، زمان نیاز داریم.

 

میراث آریا

 مرتضی صفری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: مرمت خانه انصاری ارومیه از چند هفته پیش آغاز شده و زیر نظر کارشناسان اداره‌ کل این پروژه در حال اجرا است.

 

تسنیم

  در برزیل و در جایی که هر ثانیه حدود ۱۶ حیوان وحشی در اثر تصادفات جاده‌ای تلف می‌شوند، یک دانشجوی علوم کامپیوتر راه‌حلی مبتکرانه ارائه کرده است: استفاده از هوش مصنوعی برای هشدار به رانندگان در مورد حضور حیوانات. براساس گزارش مرکز بوم‌شناسی جاده‌ای برزیل (CBEE)، سالانه حدود 475 میلیون جانور مهره‌دار، عمدتاً گونه‌های کوچکتر مانند کاپیبارا، آرمادیلو و صاریغ در اثر تصادفات جاده‌ای تلف می‌شوند.

 

ایلنا

   منصور مهرزاد، مدیرکل میراث‌فرهنگی استان کردستان از رفع ایرادات سازمان جهانی گردشگری در پالنگان تا مهرماه خبر داد.

 

مهر

  سازه ایجاد شده در عمارت منصوب به فخرالدوله پس از مخالفت اداره کل میراث فرهنگی استان تهران و با پیگیری سازمان‌های مردم نهاد غیردولتی برچیده شد و نمای این بنای تاریخی به حالت اولیه برگشت.

 

میراث آریا

  علیرضا جیلان، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: این اداره‌کل در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (اکسپو) حضور فعال خواهد داشت.

 

ایسنا

   مقامات یونان می‌گویند طی چند روز اخیر گرد و غبار ناشی از گسترش طوفان در شمال آفریقا به مناطق جنوبی این کشور رسیده و اکنون آسمان شهر «آتن»، پایتخت یونان را مه نارنجی رنگی فراگرفته است.

 

ایرنا

  داوود قربانیان، مدیرعامل یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای از کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های آن خبر داد و گفت: برای مشتریانی که از کیسه پارچه‌ای استفاده می‌کنند، جایزه نقدی در نظر گرفته شده است. تمام کیسه‌های استفاده شده در فروشگاه‌های شهروند کیسه‌های زیست تخریب‌پذیر هستند، همچنین با آموزش ترویج فرهنگ کاهش مصرف پلاستیک به صندوقداران و کارکنان فروشگاهی، متناسب با میزان خرید و نیاز مشتریان به آنان کیسه داده می‌شود.

جستجو
آرشیو تاریخی