صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و چهل و شش - ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و چهل و شش - ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - صفحه ۲

خبر در خبر

مهر

    علی‌اکبر احمدیان دبیر شورای‌عالی امنیت ملی با اشاره به برنامه حضورش در «دوازدهمین اجلاس بین‌المللی امنیتی روسیه» و «اجلاس مقامات عالی‌رتبه امنیتی کشورهای بریکس» به تلاش برای تقویت نگاه چندجانبه‌گرایانه و مقابله با انحصار غربی در حوزه امنیت و دیگر عرصه‌ها در این اجلاس‌ها اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط خاص امنیتی منطقه نگاه ویژه‌ای به این اجلاس داریم و تلاش می‌کنیم شرایطی را برای احقاق حق مردم فلسطین و جمهوری اسلامی ایران فراهم آوریم.

 

  صدا و سیما

   سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در آیین رونمایی از طرح جامع دانشگاه عالی دفاع ملی با بیان اینکه وضعیت منطقه قبل و بعد از اقدام تلافی‌جویانه و تنبیهی ایران به مناطق حساس و پایگاه‌های نظامی رژیم صهیونیستی تغییر کرده است، گفت: این پاسخ با نشان دادن اراده ملی علیه رژیم رقم خورد و تأثیرات راهبردی را بحمدالله درسطح منطقه و جهان داشت.

 

میزان

دور جدید دادگاه رسیدگی به اتهامات ۱۰۴ نفر از اعضای سازمان مجاهدین خلق موسوم به منافقین  روز گذشته برگزار شد. قاضی دهقانی با مخاطب قرار دادن مردم کشور‌هایی که میزبان متهمین این کیفرخواست هستند از آنها خواست، پیشگام شده و خواستار استرداد و خروج این افراد و حضور در دادگاه تا صدور حکم برای منافقین شوند. رئیس دادگاه ابراز امیدواری کرد، این دولت‌ها با اولویت دادن به امنیت مردم خود در استرداد آنها  اقداماتی را در راستای منافع ملی خود انجام دهند.
در این جلسه علی اکرامی به عنوان مطلع و از اعضای جداشده گروهک گفت: در جریان جنگ تحمیلی منافقین اطلاعات به دست آمده از داخل ایران را به استخبارات عراق ارائه می‌کردند. این اطلاعات از طریق شنود و تخلیه تلفنی تهیه می‌شد و ۴۰۰ مستشار نظامی در پادگان اشرف آموزش می‌دیدند و در همه عملیات‌ها از جمله عملیات چلچراغ، بحث شناسایی و تهیه مهمات عمدتاً از طریق رژیم بعث انجام می‌شد.

جستجو
آرشیو تاریخی